Skocz do zawartości

[H] z17dth alternator


Oberon

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Dziś padlo mi ładowanie diagnoza alternator. Fakt pokazywał miernik na klemach 11,7 volta przy pełnym aku (lądowany dzień wcześniej). Co tam za alternator siedzi w z17dth 2006r. ? Trudno to dobrać się do tego ile regeneracja może wynieść? Jutro mechanik ma dzwonić co i jak więc chce być przygotowany do gadki bo warsztat nieznany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hitachi. Ze 300 zł musisz liczyć za regenerację z demontażem i montażem, a i tak na oryginalne części nie masz co liczyć. Poza mostkiem i regulatorem powinni od razu zmienić łożyska i uszczelniacz od strony waku-pompy.

Edytowane przez rostex
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz mam pytanie Z cyklu co mechanik mógł zpartolic wyciągając alternator. Po naprawie zapaliła mi się kontrolka oleju. Znikło pół litra ...moja diagnoza wyciek...bo została plama. Telefon do warsztatu.... Dolewam i jadę z pretensjami ich oględziny uszczelka miski w poniedziałek maja to robić. Nic się do tad nie działo sucho itp. Co mogli ruszyć spartolic wyciągając alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerwal sie waz od vaccum zwrotny,,, nowy 40zl ... probowac dorobic z czegos czy kupic oryginal? tam troche lipa jest ze kolanko wiec ze zwyklego nie dorobi. Alternator zalany olejem stracil ladowanie.... po myciu i przedmuchaniu ma te 13,5 V ale troche malo .... kufa tak to jest z mechanikami  :mlot:  pewnie bede musial rozebrac na spokojnie i samemu oczyscic bo juz tam nie mam zamiaru jechac ... dosc juz ich mam  :ogien:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie bede musial rozebrac na spokojnie i samemu oczyscic bo juz tam nie mam zamiaru jechac ... dosc juz ich mam  :ogien:

 

a potem jak się coś zepsuje to ci powiedzą że gwarancji nie ma bo sam grzebałeś, oddaj do warsztatu który to spartolił i niech oni się męczą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczepię się bo też z ładowaniem walczę :ogien:

Ori altek 105A poszedł do lasu w 2011 (umarł, do roboty zajechałem na 7V :facepalm: ), założyłem chińczyka bo spieszno było. Trzymał 4 lata i kółko zaczęło się odzywać. ZAWSZE miałem 14,0-14,3V ładowanie na ori i czajna.

To kółko spowodowało, że zacząłem bacznie obserwować ładowanie w ukrytym menu. A tam skacze: 13,7-14,1. Mam 3000km przed sobą więc postanowiłem zmienić myśląc, że może kółko jest powodem. No ale po co dawać nowe markowe kółko do chińczyka skoro moze być nowy pacjent: 130A Denso, nowy mostek, regulator, stojan pomierzony, naprawdę fachowa (!) regeneracja. 3h i zmieniłem.

Włączam: a tu na jałowym 13,5V przy AC, włączonych światłach. Ruszam kierą a tu 12,5V :totalszok:

3h w plecy. Ja pier..... nikam.

Może aku? Wszak ma 9 lat, ori (!). Podmieniłem na 1.5 roczny nawet ciut mocniejszy: to samo. Ale zakręcił żwawiej.

Pomiary miernikiem: na zamontowanym altku 14,3-14,4 (taki też był na stole), i po drodze coś gubi, miernik na aku pokazuje to co menu. Wyczyściłem klemy, zlikwidowałem próg który powstał na lewej i zrobiło się 13,8-13,9, a nawet 14.0 mignęło. Postanowiłem naprawić: towot pod klemy i następne odpalenie znowu 13,6-13,8 w czasie jazdy, jałowy/postój 13,5-13,6V i NONE w menu.

 

O co chodzi? mogłem gruby przewód od altka słabo przykręcić (naprawdę dokręciłem do oporu,acz bez wartości z Nm)? Nie oczyściłem...?

Co sprawdzić? Sugestie?

 

A może TTTM? Gdyby nie to pieprzon ukryte menu pewnie jeździłbym i jeździł atak....szlag jasny :sciana:

Edytowane przez krisb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy pacjent: 130A Denso, nowy mostek, regulator, stojan pomierzony, naprawdę fachowa (!) regeneracja. 3h i zmieniłem.

Włączam: a tu na jałowym 13,5V przy AC, włączonych światłach. Ruszam kierą a tu 12,5V :totalszok:

3h w plecy. Ja pier..... nikam.

 

Te Denso na chinskich czesciach, mostek do wymiany, przerabialem to w paru autach.

Pod mostkiem ja rozumiem jako regulator, teraz zobaczylem ze napisales o jako 2 rzeczach.

Edytowane przez JerryG1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co sprawdzić? Sugestie?

 

1. Zmierz napięcie ponownie, ale względem obudowy altka, może źle przykręcony/zmasowany do silnika altek...

2. Jeśli się da (BHP!), zmierz napięcie na śrubie [+] bezpośrednio na altku.

3. Sprawdź, czy grube przewody + i - tuż przy klemach nie robią się gorące, tam lubi się wytworzyć niewielka rezystancja...

 

Z mojego doświadczenia w róznych autach, to tamtędy uciekały te brakujące wolty...

 

PS. 1. Pomiary oczywiście rób woltomierzem, bo co widzi komp, już wiesz.

2. A czy przypadkiem nie dochodzą do altka poza + i wzbudzeniem dodatkowe kabelki, np. z ECM? Może on steruje sobie napięciem?

 

Pozdr.

Edytowane przez master22221
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie w lutym miałem regenerowany alternator ale tak naprawdę nie wiem co dokładnie było wymienione, może podpowiecie co pod tym hasłem się kryje? Bo mam taki problem ze mi skacze ładowanie, spada nawet do 12,5 na wolnych obrotach. Bylem u mechanika bo mam jeszcze miesiąc gwarancji ale delikatnie mi za sugerował ze mam akumulator do wymiany, zrobił niby test przy rozruchu. Ale czy przy słabym aku, ładowanie nie powinno być normalne?

Wysłane z mojego SM-G7105 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj sprawdzałem z gościem na wszelki sposób:

dokładane dodatkowe przewody na masę, na plusa, cuda wianki, raz lepiej raz gorzej. Bezpośrednio na altku 14,2-14,4. W czasie jazdy na klimie raz 13,9 a nawet 14,0 (rano, wszystko chłodne), a za chwilę 13,4V w korku, 13,6 w czasie jazdy.

Jutro zmieniam aku bo zrobili test - przy odpalaniu napięcie spada do 8,5V i wolno wstaje - ponoć poniżej 10,5V już prosi się o wymianę.

Nie wiem, ma 9 lat :D więc jak to zmienię to będzie można prawdziwie szukać.

 

Korekta: nie mam diod denso - ori mostek denso też nie ma nabitego denso na diodach - pomyliłem z regulatorem.

Ale mostek jest OK, firma sprawdzona (i dostawca i naprawiacz).

Kable nie grzeją się nadzwyczaj, ale dzisiaj przy 33'C ciężko to stwierdzić, wszystkie sprawdzone amperomierzem.

Zacznę jednak od aku.

Jak to tylko to to będzie bosko.

 

tbc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Zmierz napięcie ponownie, ale względem obudowy altka, może źle przykręcony/zmasowany do silnika altek...

2. Jeśli się da (BHP!), zmierz napięcie na śrubie [+] bezpośrednio na altku.

3. Sprawdź, czy grube przewody + i - tuż przy klemach nie robią się gorące, tam lubi się wytworzyć niewielka rezystancja...

 

Z mojego doświadczenia w róznych autach, to tamtędy uciekały te brakujące wolty...

 

PS. 1. Pomiary oczywiście rób woltomierzem, bo co widzi komp, już wiesz.

2. A czy przypadkiem nie dochodzą do altka poza + i wzbudzeniem dodatkowe kabelki, np. z ECM? Może on steruje sobie napięciem?

 

Pozdr.

ad.1 zrobione, jest OK

ad.2 zrobione, jest OK

ad.3 OK

 

ad PS1: rzeczywiście są różnice, o 0.1V na niekorzyść menu

ad PS2: nowy alt ma trzy śruby, stary miał 2 i 2 przewody podpięte tak jak przykazano - dzisiaj sprawdziłem czy nie spieprzyłem podłączenia (do altka jak i samego altka - jest OK). Po co ta trzecia śruba przy alt 130A? nawet nie pytałem. Rano zapytam.

W alt 105A były tylko 2.

Jutrzejszy dzień może coś wyjaśni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba zrobione.

Rano jechałem do człowieka i banan na twarzy: 14.0V - aku zimny.

Im cieplej pod maską - tym gorzej.Zostawiłem na cały dzień żeby znaleźli, pomierzyli na spokojnie, beze mnie za plecami.

Aku zmieniony (Bosch S4 72A), wszystko sprawdzone, zmienili alt na inny - również regenerowany denso i teraz mam na postoju 13,9, spadki do 13,5 jak ruszam kierą na postoju, w czasie jazdy do nawet 14,2, najczęściej 14,0-14,1. AC + pełne oświetlenie.

Jutro dłużej się przejadę i poobserwuję, oraz odpalę auto po całodziennym postoju na (oby) słońcu i zobaczę, może rzeczywiście elektrolit w aku na zimnym zachowywał swoje właściwości, na gorącym tracił i alt zaczynał świrować. Może kumulacja kilku strat jednocześnie.

Regenerowane altki też pewnie równe nie są, stojan czy wirnik w jednym bardziej wygrzany niż w drugim i będą różnice - ale to tylko moje przypuszczenia

Grunt że 15km zrobionych dzisiaj i jest gitara.

 

9 letniemu aku mimo sprawnego odpalania mówię CIAO i baaaaardzo dziękuję za długą współpracę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czw+pt 14,0-14,2V w czasie jazdy.

Na postoju 13,9V

 

Spadam na urlop więc dzisiaj porządki, m.in granat do odświeżenia klimy zapodałem.

Auto na jałowym, xenon włączony (AUTO), obieg zamknięty, klima na LO, wentylator na maxa na 20 min.

13,3V + NONE na wyświetlaczu.

 

Lekki stres :D

 

Ale po operacji: na jałowym: 13,9V, lekka przegazówka i 14,0V. Nie mogłem się przejechać z powodów oczywistych dla soboty 19:00 :D

Rozrusznik kręci jak głupi.

 

Jest git.

 

Jak wrócę to napiszę jak w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie to troche dziwne, ma byc 14,0 i tak ma trzymac, po to jest ten regulator.

Tak było kiedyś. Teraz alternator jest sterowany przez ECU. Komp dostaje od alternatora informację o jego obciążeniu i może wyłączyć wzbudzenie kiedy mu pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.