Skocz do zawartości

Termostat w filtrze powietrza...


Cinos

Rekomendowane odpowiedzi

Po co jest takie cudo ?

i czym się objawi jego uszkodzenie w pozycji takiej ze ciągle bierze gorące powietrze..

 

auto benzynowe wolnossące..

Chodzi Ci o coś, co na zimnym silniku pobiera ciepłe znad kolektora wydechowego, a po rozgrzaniu zimne do na filtr powietrza?

Np. w grupie VAG? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o coś, co na zimnym silniku pobiera ciepłe znad kolektora wydechowego, a po rozgrzaniu zimne do na filtr powietrza?

Np. w grupie VAG? 

tak, zablokowal sie w pozycji takiej ze pobiera tylko gorące powietrze znad kolektora wydechowego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, zablokowal sie w pozycji takiej ze pobiera tylko gorące powietrze znad kolektora wydechowego...

 

Postaraj się go przestawić na "zimne" i zablokuj w takiej pozycji. :ok: Gorące powietrze dla rozgrzanego silnika jest beee :no: Nie po to wymyślają coraz większe i sprawniejsze intercoolery, żeby motor ciągnął gorący luft... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaraj się go przestawić na "zimne" i zablokuj w takiej pozycji. :ok: Gorące powietrze dla rozgrzanego silnika jest beee :no: Nie po to wymyślają coraz większe i sprawniejsze intercoolery, żeby motor ciągnął gorący luft... :]

troche zepsułem obudowę bo na wejsciu połamałem klapkę, ale blachą zablokowałem, założyłem i po jeździe próbnej, auto jest żwawsze, duzo ładniej przyspiesza na ciepłym silniku, az jestem zdziwiony

a głównie walczę z tym 

http://forum.autokacik.pl/index.php/topic/400868-vag-błąd-17950/

zaślepiłem EGR i auto zaczęło jeździć normalnie, ale wczesniej w ogóle nie było błędów związanych z EGR tylko z przepustnicą

i kombinuję, ze po prostu po dłuższej jeździe kolektor wydechowy był gorący, pod maską było bardzo gorąco i po prostu auto zaczynalo szarpać bo powietrze zasysane było mega gorące,a teraz ma zimne prosto z kierownicy powietrza z maski, niedługo odślepię EGR i porównam, jak sie okaze ze to było to "coś" to znaczy ze mam luźną przepustnicę i pedał gazu i jestem duzo mądrzejszy  :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche zepsułem obudowę bo na wejsciu połamałem klapkę, ale blachą zablokowałem, założyłem i po jeździe próbnej, auto jest żwawsze, duzo ładniej przyspiesza na ciepłym silniku, az jestem zdziwiony

 

I tak powinno być. :ok: Chłodne powietrze jest gęstsze, co przekłada się na większą energię wytworzoną w danej jednostce czasu przez silnik :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo na mój gust wiedzieli też, że słabo rozpylona benzyna lepiej odparuje w cieplejszym powietrzu.

 

Tak, tylko taka sytuacja ma miejsce przez kilka minut po odpaleniu zupełnie zimnego silnika w niskiej temperaturze otoczenia. Mając uwalony termostat i mając wybór pomiędzy stałym ustawieniem zimne-ciepłe, co byś wybrał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko taka sytuacja ma miejsce przez kilka minut po odpaleniu zupełnie zimnego silnika w niskiej temperaturze otoczenia. Mając uwalony termostat i mając wybór pomiędzy stałym ustawieniem zimne-ciepłe, co byś wybrał?

1. dzieki takiemu termostatowi silnik sie szybciej rozgrzewa, mniej pali w fazie rozgrzewania etc.

 

2. do jazdy w lecie oczywiscie ustawienie na zimne, w zimie na cieple raczej albo posrednio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. dzieki takiemu termostatowi silnik sie szybciej rozgrzewa, mniej pali w fazie rozgrzewania etc.

 

2. do jazdy w lecie oczywiscie ustawienie na zimne, w zimie na cieple raczej albo posrednio

to też - ale najważniejsze to zapobieżenie oblodzeniu przepustnicy.

gdy temp powietrza dolotowego wynosi od 0 do 8 st. C po rozprężeniu w przepustnicy mogło by dochodzić do oblodzenia (zmniejszenie temp. po obniżeniu ciśnienia).

 

Do tego przy monowtrysku dochodzi parowanie paliwa co dodatkowo obniża temperaturę.

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.