Skocz do zawartości

Fenomen korków pozostaje niewyjaśniony


Fidel71

Rekomendowane odpowiedzi

Nie nie, poczekam aż Ty pokażesz te wykresy na które się powoływałeś, tylko niech to nie będzie http://www.prawko-kwartnik.info/kalku/zator.html

 

Nie trzeba wykresów, wystarczy policzyć. Długość auta, bezpieczny odstęp (zwiększany wraz ze wzrostem prędkości) i prędkość.

I nawet przy zwiększeniu odstępu w stosunku wykładniczym do wzrostu prędkości wyjdzie, że większa prędkość da większą przepustowość.

 

I ów kalkulator się do tego nadaje. A jak nie wierzysz, to licz na kartce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wykresów, wystarczy policzyć. Długość auta, bezpieczny odstęp (zwiększany wraz ze wzrostem prędkości) i prędkość.

I nawet przy zwiększeniu odstępu w stosunku wykładniczym do wzrostu prędkości wyjdzie, że większa prędkość da większą przepustowość.

 

I ów kalkulator się do tego nadaje. A jak nie wierzysz, to licz na kartce...

 

Widzisz, teoria wysnuta na wyliczeniach na poziome szkoły podstawowej ma się nijak do rzeczywistości, kiedy w grę wchodzą zjawiska stochastyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, teoria wysnuta na wyliczeniach na poziome szkoły podstawowej ma się nijak do rzeczywistości, kiedy w grę wchodzą zjawiska stochastyczne.

 

Powiedz to zarządom dróg w Polsce i Europie, które w ten sposób wyliczają teoretyczną przepustowość dróg na etapie projektów chociażby. A i na potrzeby tego wątku jest to wystarczająca metoda. Bo w rzeczywistości nie spowoduje to takiego zaburzenia wyników, że nastąpiłoby ich odwrócenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Powiedz to zarządom dróg w Polsce i Europie, które w ten sposób wyliczają teoretyczną przepustowość dróg na etapie projektów chociażby.

 

Teoretyczna, idealna przepustowość to coś innego niż przepustowość faktyczna przy realnie zachodzących zjawiskach. Te są brane pod uwagę, ba, później badane, by dokonać ewentualnej korekty projektu, czy gotowego rozwiązania.

 


A i na potrzeby tego wątku jest to wystarczająca metoda. Bo w rzeczywistości nie spowoduje to takiego zaburzenia wyników, że nastąpiłoby ich odwrócenie...

 

Na potrzeby wątku to możesz cokolwiek napisać (standard), ale twierdzenie że przepustowość rośnie ze wzrostem prędkości jest fałszywe. Poczytaj np. coś o przepływach laminarnych i sprawdź dlaczego mają one graniczną prędkość :palacz:

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korki spowodowane zwężeniem jakoś mogę usprawiedliwić. Jednak za cholerę nie strawię sytuacji z piątku na obwodnicy 3M. Była kilka godzin wcześniej kolizja, auta zepchnięte ale...

 

...debil jeden z drugim (bo jak to określić inaczej?) MUSI zwolnić do 20-30km/h żeby sobie spokojnie obejrzeć te zepchnięte auta! Efekt: korek na pół godziny od 334km do 338km!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak za cholerę nie strawię sytuacji z piątku na obwodnicy 3M. Była kilka godzin wcześniej kolizja, auta zepchnięte ale...

 

...debil jeden z drugim (bo jak to określić inaczej?) MUSI zwolnić do 20-30km/h żeby sobie spokojnie obejrzeć te zepchnięte auta! Efekt: korek na pół godziny od 334km do 338km!

Toż to raptem 4km... :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korki spowodowane zwężeniem jakoś mogę usprawiedliwić. Jednak za cholerę nie strawię sytuacji z piątku na obwodnicy 3M. Była kilka godzin wcześniej kolizja, auta zepchnięte ale...

 

...debil jeden z drugim (bo jak to określić inaczej?) MUSI zwolnić do 20-30km/h żeby sobie spokojnie obejrzeć te zepchnięte auta! Efekt: korek na pół godziny od 334km do 338km!

 

To oddaj prawo jazdy, możesz też "kamerować" i "donosić". Na S6 zawsze się dzieje coś "ciekawego" :hehe: :hehe: :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedz to zarządom dróg w Polsce i Europie, które w ten sposób wyliczają teoretyczną przepustowość dróg na etapie projektów chociażby. A i na potrzeby tego wątku jest to wystarczająca metoda. Bo w rzeczywistości nie spowoduje to takiego zaburzenia wyników, że nastąpiłoby ich odwrócenie...

 

wyliczanie przepustowości jest chyba jednak nieco bardziej skomplikowane 

 

a co do przeputowości i prędkości, to tak jak pisałęś rośnie do pewnego momentu 

dla warunków miejsckich jest to coś koło 50km/h, dla dróg szybkiego ruchu coś na poziomie 70km/h 

(o ile dobrze pamiętam, bo uczyłem się tego lata temu ;))

ale taki wykres znalazłem, co potwierdza w/w 

przepustowosc-drog.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyliczanie przepustowości jest chyba jednak nieco bardziej skomplikowane 

 

a co do przeputowości i prędkości, to tak jak pisałęś rośnie do pewnego momentu 

dla warunków miejsckich jest to coś koło 50km/h, dla dróg szybkiego ruchu coś na poziomie 70km/h 

(o ile dobrze pamiętam, bo uczyłem się tego lata temu ;))

ale taki wykres znalazłem, co potwierdza w/w 

przepustowosc-drog.png

No i ten wykres sporo wyjaśnia - wystarczy JEDEN idiota (a takich nie brakuje) jadący na zwężeniu -10 lub -20 w stosunku do ograniczenia i przepustowość drastycznie spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciągu ostatnich tygodni zrobiłem po Polsce ponad 3kkm i mam w związku z tym pewne spostrzeżenia, obiektywne bo z całej Polski, a nie z jednego województwa.

Otóż sporo korków nie wiem na jakiej zasadzie powstaje.

Parokrotnie stałem w 2-3 kilometrowym korku gdzie na jego końcu okazywalo się, że powodem była np. przebudowa skrzyżowania ale w taki sposób, ze ruch jedynie zwalniał, nie stawał ( np.wahadło).

 

To nie korek. Wiesz jaki jest narodowy sport Niemców? 

Stanie w korkach.

Potrafią mieć i parędziesiąt kilometrów.

Rano o 7 do City w Londynie wjeżdżam 3 godz.

Owszem wszystkie zwężki i przebudowy utrudniają życie, ale można żyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.