Skocz do zawartości

żarówki osram cool blue hyper ktoś używał?


Ragless

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Zastanawiam się nad wyborem żarówek w sezonie jesienno zimowym aby ładnie oświetlały drogę np. podczas deszczu.. Zastanawiam się nad osram cool blue hyper withe podobno ladne białeśwaitło, ktoś to używał?

 

Po pierwsze świeci beznadziejnie, po drugie jest nielegalne, po trzecie auto z tym wygląda jak wiejski tuning.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówki tragedia, miałem je u siebie jakies 10minut.

Nawet producent zaznaczył w karcie technologicznej, ze zarówki mają tylko 900 lumenów.

Co do tungsrama, to chyba żarty  :hehe:  kolego motochemia_pl widziałeś zimne białe światło?

Te tungsramy świecą minimalnie bielszym światłem od zwykłych zarówek, a poswiata i tak jest żółtawa.

Z resztą ostatnio trafiłem na jakąś lipną chyba partie tych żarówek, bo czarna farba na kocu bańki odpadła i oślepiała jadących z naprzeciwka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dopytam. 

 

Szukam dobrych H7, to zastosowania w światłach długich/drogowych. Z racji ksenonu w światłach mijania najlepiej byłoby, by barwa H7 nie odbiegała zbytnio. Sęk w tym, że nie wiem, jaką temperaturę barwy mają fabryczne żarniki...

 

Osram Cool Blue (ale bez Hyper) dają radę. Świecą w miarę biało. Fabryczne ksenony mają pewnie 4300K, te Osramy też są reklamowane jako 4300K ale różnicę widać. Jednak jest na tyle niewielka że ujdzie. Ja to wsadziłem do świateł doświetlających zakręty, bo też mnie żółte wkurzało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osram Cool Blue (ale bez Hyper) dają radę. Świecą w miarę biało. Fabryczne ksenony mają pewnie 4300K, te Osramy też są reklamowane jako 4300K ale różnicę widać. Jednak jest na tyle niewielka że ujdzie. Ja to wsadziłem do świateł doświetlających zakręty, bo też mnie żółte wkurzało.

 

Również polecam Osram Cool Blue Intense świecą kolorem zbliżonym do ksenonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Zastanawiam się nad wyborem żarówek w sezonie jesienno zimowym aby ładnie oświetlały drogę np. podczas deszczu.. Zastanawiam się nad osram cool blue hyper withe podobno ladne białeśwaitło, ktoś to używał?

 

Miałem w Passacie. Wyglądały świetnie. Ale nic poza tym. Zero widoczności ;] Na mokrym tragedia , nie widać nic ;] Ale jak ktoś mało jeździ i ma ładnie wygladac z zewnątrz to...warto ;]

 

Po pierwsze świeci beznadziejnie, po drugie jest nielegalne, po trzecie auto z tym wygląda jak wiejski tuning.

 

Potwierdzam dwa pierwsze, z trzecim się nie zgadzam  :skromny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cento mialem Cool blue hyper H4, w nocy na suchym fajnie, na mokrym na niektorym asfalcie słabo widoczne ale nie było tragedii. W yarisce mam nadal takie i świecą na mokrym o wiele lepiej niż w cento. Barwa 5000K w relfektorze róznice widać pomiędzy zwykłą a tą. 

 

 

tak off.top: mam komplet nowych do sprzedania Cool blue Hyper H7, miałem montować do soczewek w cento ale kupiłem ksenony, nawet nie włożone do klosza, 50zł plus wysyłka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+1

Testowałem różne wynalazki i od kilku ładnych lat tylko Tungsram megalight +60% używam :oki:

Ja tak samo. Tungsram to najlepszy stosunek ceny do jakości :oki: . Zresztą było o tym milion razy na MK.

Obecnie są dostępne: Megalight Ultra +120% (takie mam), Megalight Ultra +90%, Sportlight +50% Bluish (też miałem - mają bielsze światło , które nie ginie w  deszczu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z żywotnością tych 90 i 120%? Gdzieś czytałem,że stosunkowo szybko się przepalają.

Nie narzekam. parę lat temu miałem pierwsze Osramy +90% i szybko padły, ale potem pojawiła się wersja druga, poprawiona. Na

forach pisali, ze rzeczywiście były bardziej żywotne, ale już nie sprawdzałem ;]  tylko przerzuciłem się na Tungsramy.

No i oczywiście żywotność żarówek zależy od napięcia na ich zaciskach - warto zmierzyć, bo w różnych samochodach różnie z tym bywa. Dawno temu w Skodach fabiach masowo przepalały się żarówki - właśnie z powodu zbyt wysokiego napięcia i w sprzedaży pojawiły sie przewody oporowe do tego samochodu.

U mnie w Kia Rio gdy podczas pracy silnika  na aku jest 14,2V to na żarówkach 13,0 V. I wystarczy, nie ma sensu modyfikować instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące później...

Spokojnie mozesz kupic wersje 90% zamiast 120% bo róznicy nie widac.

Mi sie przepalają co ok rok(15kkm)

 

sporo jeździsz. U mnie Osram wytrzymują zdecydowanie długo.

 

Btw. warto Osramy kupić z pewnego źródła. W innym wypadku można trafić na produkt nieoryginalny, jakąś marną bezczelną podróbkę. Warto wówczas sprawdzić na stronie www.osram.com/trust czy ma się oryginalny produkt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.