Skocz do zawartości

Octa II 4x4 - warto?


blue_impuls

Rekomendowane odpowiedzi

Piszę tu bo u Skodziarzy martwa cisza:

 

Warto w to wchodzić? Potrzebuję kombi dla psiaków i opcja 4x4 mi się podoba. Stoi taka z 1.9 i ciekawym wypasem. Jakieś typowe bolączki tej wersji?

 

Na razie zauważyłem spory hałas silnika  :phi:

 

Z tego co kojarzę to takową ma Leff i ja.

 

W stosunku do ośki :

-większe spalanie

-trochę głośniejsza przez napędy

 

Nie słyszałem żeby HaldexV był jakoś specjalnie awaryjny, więc ja bym traktował to auto jako normalną Octavię II pod względem eksploatacji.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę tu bo u Skodziarzy martwa cisza:

 

Warto w to wchodzić? Potrzebuję kombi dla psiaków i opcja 4x4 mi się podoba. Stoi taka z 1.9 i ciekawym wypasem. Jakieś typowe bolączki tej wersji?

 

Na razie zauważyłem spory hałas silnika  :phi:

 

A moge niesmialo zapytav co sie stalo z Craptiva? :chipsy:  Chyba nie padla :hmm: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kilka razy taką, ale tylko po asfalcie ;)

2.0 140 KM 4x4.

 

Faktycznie była głośniejsza od FWD, ale bez przesady, średnio to ok. 6-6.5 litrów paliło więc praktycznie bez różnicy.

 

Z moich obserwacji 1.8 pali jakieś 10% więcej, czyli 1-1,5 litra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ktory rocznik? przed FL byl chyba haldex II, po FL haldex IV z inicjalnym spieciem tylu

 

wady: wieksze spalanie, minimalnie gorsze osiagi w stosunku do oski

zalety: cala reszta, dla mnie prowadzenie 4x4 po winklach w stosunku do oski jest nieporownywalne no i brak problemow z trakcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co kojarzę to takową ma Leff i ja.

 

W stosunku do ośki :

-większe spalanie

-trochę głośniejsza przez napędy

 

Nie słyszałem żeby HaldexV był jakoś specjalnie awaryjny, więc ja bym traktował to auto jako normalną Octavię II pod względem eksploatacji.

 

Oglądałem taką przed FL z 1.9 ale chyba już z DPFem. A co w niej jest zmienione? Ta którą widziałem stoi jakoś wyżej niż inne ale nie jest to Scout

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytaj, pytaj. W ciągłej eksploatacji. Aj! Była awaria kilka miesięcy temu...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.... końcówka drążka ;l

 

 

Eee, myslalem ze sie zarowka spalila  :oki:  ;l . Wybacz ze o tobie mowie, za plecami - ale mowie wszystkim ze znam via internet faceta ktory jezdzi Craptiva i nie ma zadnych probemow - nikt mi nie chce wierzyc  :hehe:  .... Co ciekawe, w rodzinie mam jedna Craptiva 5 - Opel cos tam dla was Antara? ???? - z 2.4l silnikiem ...  manual.

 

2280575_5.jpg

 

 

Kupil ja w cenie Toyota Yaris - $18k, bo stala na placu - nie mogli manual sprzedac :hehe:  ... i oprocz ciagle padajacych zarowek i ... wymienionej deski - od slonca sie rozleciala -to nic sie nie chce zepsuc :hehe:  - jestem przerazony - bo opisalem, jakie Craptiva sa straszne, i nic nie chce zdechnac :chipsy:  - moja reputacja jest na koncu noza ;)

 

Widocznie wam sie trafilo :oki:  bo z moich 5 w pracy ... zostalo 0 ktore nie mialy wymienianego silnika/turbo/lub skrzyni (wsystkie z Diesel automatic)....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZI nie jesteś na bieżąco. Ja oprócz Captivy {przekazanej ojcu} kupiłem na wiosnę Opla Antarę czyli krótszego Chevy na 5 osób ;]  Antara ma co prawda dopiero 4000km ale nawet żarówki są fabryczne ;l

 

BTW nie wiem jakie skrzynie idą na Australię ale w Capti siedzi 5-biegowy Aisin i ponoć jest nie do zabicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OZI nie jesteś na bieżąco. Ja oprócz Captivy {przekazanej ojcu} kupiłem na wiosnę Opla Antarę czyli krótszego Chevy na 5 osób ;]  Antara ma co prawda dopiero 4000km ale nawet żarówki są fabryczne ;l

 

 

 

Alez ja sie ciesze ze nie miales problemow :ok: , i zeby ojciec tez nie mial :oki: - ale statystycznie byles w takiej mniejszosci ze nikt mi nie wierzy  :hehe: . Mowie to powaznie :piwko: 

 

 

BTW nie wiem jakie skrzynie idą na Australię ale w Capti siedzi 5-biegowy Aisin i ponoć jest nie do zabicia.

 

 

 

Ty mowisz o manual, a takie jak mowie, moze na 5,000 statek jak je przywoza to manual bedzie ... 3 sztuki :hehe:  - ta w ktora jest w rodzinie, to manual, ale jak mowie, rok stala na placu u steal-ership  ;l Wyklepana byla w styczniu, compliance  - czyli kiedy wyszla z lodki w Melbourne - sprzedana - styczen nastepnego roku  :hehe: 

 

Tak Aisin jest dobry - ale automatic  6s u mnie jest AFAIK ze smietnika Daewoo ...  Nie ma z nimi problemow, to nie VeeDub z DSG :hehe:;)

 

 

 

Ps. Zarowki sie jeszcze moga spalic ;);]  - co ciekawe nie da sie ich wymienic w sun visors - i cale wymeiniaja ... :chipsy:

 

mQpqa3gkMWW7NYYENAyZ5Lw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ty mowisz o manual

 

 

Nie, pisałem o starym Aisinie AT

 

 

 

Hmm , nawet nie wiedzialem, ze tam jest Aisin. Mowisz o 5s czy 6s ? Ale jak mowi, jeszcze nie spotkoalem sie zeby skrzynia w Craptiva padla, elektyrka, masowo, Diesel tak - w sumie patrzac na to co ludzie pisza to jedynie V6 jakos sie lepiej trzymaja ... :hmm:  Ale dla nas Captiva to dla was dwa modele - Antara (??? jesli tak si nazywa) i Captiva... Widze ze jest wiecej problemow z 7 niz z Captiva 5..

 

2013_holden_captiva_5_ltz_australia_01_1

 

holden-captiva-7-lx-w.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 5s po lifcie były już 6s.

Swoją drogą ciekawe skąd różnica w awaryjności skoro to tak naprawdę ten sam samochód :hmm:

 

Szczerze nie wiem, AFAIK Captiva 5 aka wasz Opel jest klepany w Bupeyong a C7 jest klepana w Incheon - moze zalezy jak czesto strakjkuja ;] ? Wiem, ze Captiva zostala juz 6x drugin majgorzszym autem roku - zaraz po Cruze... :hmm:

 

Z reszta product jest stary, wydawalo by sie ze za tyle lat wszelkie bledy wyeliminowali - a tu niespodzianka, kazdego roku cos nowego. Nie chce mi sie szukac ale w tym roku Craptiva byla juz u dealer-a wzywana 18 razy .... :hehe:

 

HVdGEinzYSBNzam-1600x900-noPad.jpg

 

IMVHO problem to nie Captiva, ale GM w calosci. Nie wiem jak Opel w EU - ale czytam ze nie za dobrze - ale kultura GM - e.g. ile ludzi zginelo przez wrzucanie problemow pod dywan. Generalnie GM idzie w dol zamiast w gore ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.