Skocz do zawartości

Kupno Astry H


Hanzo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Zastanawiam się nad zmianą samochodu, dość poważnie biorę pod uwagę Opla Astrę H (2006-2007r), wersję hatchback 3d.

Jeżeli chodzi o wyposażenie nie mam jakichś wielkich wymagań, wystarczy klimatyzacja.

Na razie nie ma ostatecznie decyzji czy ma być benzyna czy ON. Jeżeli będzie benzyna, to na pewno musi bez problemu znosić LPG. Z tego co się na razie zorientowałem dość dobrym silnikiem do gazu powinien być 1.8 (125KM).

Jaką opinię ma ten silnik w Astrach? Czy ewentualnie zainteresować się innymi silnikami benzynowymi?

Czy warto przy tym roczniku pchać się w diesla?

Myślałem nad 1.7 (125KM) albo 1.9 (150KM), mają jakieś duże wady?

Czy w tej wersji Astry występują jakieś typowe usterki, na co zwrócić uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 150km - klapy wirowe, egr, koło dwumasowe itp. dochodzi jeszcze skrzynia m32, kazde auto ma swoje wady i zalety a ile ludzi tyle opinii... przejedz sie i sam podejmij decyzje, nie ma aut bezawaryjnych ;) kupujac używke i to w takim wieku zostaw sobie w portfelu parę groszy na naprawy niestety...

pozatym ople mają słabe blachy i rdza to norma...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że wszystko może się popsuć, więc biorę to pod uwagę.

Chyba aż takiej tragedii nie powinno być z rudą, no a poza tym czy coś innego 10 letniego nie będzie rdzewieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do LPG bezproblemowy tylko Z18XE montowany do października 2006 roku. Problemem jest jednak sterownik silnika, który często psuje "nieprawialnie". Objawia się problemami z wypadaniem zapłonów i nie pomaga wymiana cewki ani świec.

Od maja 2005 roku był już oferowany silnik Z18XER który do gazu nadaje się słabo, ponadto ma zmienne fazy rozrządu, które w przypadku zużycia są mają dość kosztowne elementy. Do tego brak hydraulicznej kompensacji luzu zaworowego, który w tym przypadku regulowany jest tzw. szklankami.

ó

Z diesli polecałbym Ci 1.7, ale w wersji 80 (ciężko znaleźć) lub 100 KM. Są na osprzęcie Boscha, który jest stosunkowo tani w naprawach. Do tego jeśli zrezygnujesz ze skrzyni 6-biegowej (słynne M32) na rzecz 5-biegów (F23) to wykluczysz dodatkowy wydatek.

 

Zresztą był kiedyś wątek, w którym dość dokładnie opisałem wszystkie diesle w Astrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat ma od roku 1.7 100KM i muszę przyznać, że elegancko się tym jeździ. Taki silnik w pełni wystarczy do takiej masy pojazdu. Przez ten rok posiadania nic się nie działo z silnikiem. Rdzy też nie stwierdzono. Jedynie problem z mocowaniami amortyzatorów przednich (rdza), ale to dotyczy wszystkich modeli bez względu na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Hanzo ja juz 6 lat jeżdzę z automatem i zastanawiam sie czemu automatów nie montują we wszystkich samochodach osobowych. Normalnie jazda to bajka jak meleksem po polu golfowym haha. Będzie mi ciężko powrócić spowrotem do manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.