technix Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Panowie, pytanie jak w temacie, mamy instalację sekwencyjną, normalną czyli jak osiągnie np. 20-30st.C to myk i na LPG. Hipotetycznie, co może stać się listwie wrtyskowej i w jakim czasie, jeżeli, najprościej, zmostkujemy kabelek od czujnika temp. i autko będzie odazu po odpaleniu przełączało sie na LPG. Pomijamy: - szarpania - gaśnięcie zaraz po przełączeniu - rzekomo szybsze zużycie raduktora - nieprawidłową mieszankę (za bogato, za ubogo) - itp. Przyjmijmy, że całą zimę tak się będzie użytkować instalkę zarówno przy 0st. C jak i przy minus 20st.C nie wiem, czy to istotne, jakby co to wtryski barracuda Zapraszam do dyskusji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 siem moga zakleic jest masa sposobow na poprawe instalacji w zimie jakie auto i jaki silnik? jaki wtrysk i jak to zostało zamontowane? najprosciej i najtaniej - izolacja chłodnic i wlotów zimnego powietrza do komory silnika. piankowe osłony termiczne (tubolit) na przewody układu chłodzenia - do i z reduktora. osłona termiczna - wełna minerana, pianka na reduktor i wtryskiwacze. w zimie -15 stopni instalacja przełaczała sie po ok 1,2km, po powyzeszej modyfikacji przełaczała sie po 400m wyzsza szkoła jazdy - grzałka elektryczna w układ chłodzenia jak w skandynawii; podgrzewacze listwy wtryskowej. jak masz wolny przewod z układu chłodniczego - to go mozesz przymocowac do listyw wtryskowej - w niektórych silnikach da sie tak zrobic. sa dostepne przewody drypa.pl = do układu chłodniczego z dodatkowym przewodem wewnetrznym do LPG. ciecz grzeje wewnetrzny przewod z LPG http://www.drypa.pl/kategoria494_WTRYSKIWACZE_-_Podgrzewacze_gazu.html jak duzo jezdisz po miescie i na krótkie dystanse - cały czas silnik nie dogrzany to musisz policzyc czy wymiana/ regeneracj wtryskiwacza Ci sie opłaca. barracudy od 70zł za sztuke... temat wałkowany co roku na forum LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2015 no tak, tylko nie wiem czy ten niedogrzany gaz ma wogóle jakikolwiek wpływ na wtyski, a jeśli tak to jaki? Co do podgrzewaczy to najrozsądniejsze wydaje mi się zamontować podgrzewacz z 1.5dci, tylko jest jedno ale - jak nim sterować w sposób automatyczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 zaklejanie wtrysków przekaznik i jakis włacznik czasowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 zaklejanie wtrysków Jeżeli od zimnego gazu mają się zaklejać wtryski , to dlaczego od zimnego gazu znajdującego się w butli nie zakleja się trzpień na wielozaworze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Hipotetycznie, co może stać się listwie wrtyskowej i w jakim czasie, jeżeli, najprościej, zmostkujemy kabelek od czujnika temp. i autko będzie odazu po odpaleniu przełączało sie na LPG. Nic się nie stanie. Wtryskiwacz ma jakąś membranę lub tłoczek , który aby być szczelnym ma wykonaną uszczelkę z gumy. W pierwszej fazie po odpaleniu , kiedy gaz jest najzimniejszy uszczelki mogą stwardnieć i wynikiem tego wtryskiwacze mogą stracić swoją szczelność. Później , w miarę jak silnik się rozgrzewa , gaz staje się coraz cieplejszy i wszystko jest w normie. Oczywiście pomijam to co Ty pominąłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 17 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Września 2015 zaklejanie wtrysków przekaznik i jakis włacznik czasowy to jest bardzo błędne myślenie, bo nastawie np 10 minut zimą a latem co?Ma to być bezobsługowe i automatyczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 Na allegro kupiłem gotowy podgrzewacz z czujnikiem temperatury, który rozłącza grzanie po osiągnięciu 70°C. Dodatkowo jest na 2 przekaźnikach bo pojedyńczy nie dawał rady. Mam też diodę sygnalizującą by wiedzieć kiedy działa. Dodatkowo mam podgrzewacz gazu za redaktorem kupiony gotowiec i wpięty w instalację wodną. Gaz grzeje się od płynu chłodzącego. Jak chcesz szczegóły to musisz zaczekać aż wrócę do domu, bo w telefonie nie jestem w stanie tego odszukać. Wysłane myślą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 17 Września 2015 Udostępnij Napisano 17 Września 2015 jezdziłem tak jak piszesz, z tym, że na instalce llgen, ale to nie ma znaczenia. najbardziej ucierpiała na tym listwa, ale benzynowa. po kilku miesiącach takiej jazdy wogóle nie dało się auta odpalić na benzynie. trzeba było wszystko wyjmować, czyścić, itp. dlatego też w nowszych instalkach trzeba ustawić minimalną temp przełączania na 20C. przykładowo w landi renzo nie da się mniej jak 40C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Na allegro kupiłem gotowy podgrzewacz z czujnikiem temperatury, który rozłącza grzanie po osiągnięciu 70°C. Dodatkowo jest na 2 przekaźnikach bo pojedyńczy nie dawał rady. Mam też diodę sygnalizującą by wiedzieć kiedy działa. Dodatkowo mam podgrzewacz gazu za redaktorem kupiony gotowiec i wpięty w instalację wodną. Gaz grzeje się od płynu chłodzącego. Jak chcesz szczegóły to musisz zaczekać aż wrócę do domu, bo w telefonie nie jestem w stanie tego odszukać. Wysłane myślą... dawaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Niestety dla Ciebie wracam dopiero w poniedziałek... Wysłane myślą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 18 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2015 No spoko, tylko pamiętaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 To są te dwa podgrzewacze 1 oraz 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2015 czy montowałeś oba odarzu czy jeden po drugim? Jak zmieniły się dystanse po montażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Instalowane jeden po drugim, drugi nie ma znaczenia dla czasu przełączania podgrzewa gaz w fazie lotnej by do wtrysków cieplejszy dochodził. Po około 1000 m przełącza się na gaz w zimie jak mi padł przekażnik to potrzebowałem 3000 m aby się przełączył. Temperatura przełączania była ustawiona na 35oC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2015 A do tego z grzałkami miałeś jakieś automatyczne sterowanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Wyłącza się przy 70oC. Mam dodatkowo 2 przekaźniki bo jeden nie wyrabiał i palił się oraz diodę w kabinie by widzieć kiedy działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 21 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Ale kiedy się włącza? Odrazu po zapłonie? Latem tez działa? A możesz zrobić jakąś fotkę tego czujnika? Rozumiem, że on zasila cewkę przekaźników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Włącza się od razu po przekręceniu kluczyka. Od razu po zapłonie. Latem też działa. Czujnik jest wbudowany w podgrzewacz. Tak mi się wydaje 100% pewności nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2015 a możesz jakieś foto cyknąć? Głównia zastanawia mnie umiejscowienie tego czujnika. A i jeszcze pytanie dot. tego 2 podgrzewacza - tego od FL. Jaki jest sens jego zastosowania, skoro on podgrzewa gaz płynem chłodniczym, czyli jak już się silnik rozgrzeje. A jak się rozgrzeje to i tak reduktor ogrzewa gaz wystarczająco? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Jeżeli od zimnego gazu mają się zaklejać wtryski , to dlaczego od zimnego gazu znajdującego się w butli nie zakleja się trzpień na wielozaworze? w jakich temperaturach pracuje wielozawór ? w jakim stanie skupienia jest gaz w butli a w jakim na wtryskach ? czy w wielozaworze są el elastyczne/gumowe ? wymieniałeś kiedyś filtr fazy lotnej ? dlaczego w IIgen przy jeździe "na zimnym" padały reduktory ? ja tam specem od gazu nie jestem, ale skoro większość producentów nie zaleca, lub wręcz uniemożliwia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 w jakich temperaturach pracuje wielozawór ? W temperaturze otoczenia w jakim stanie skupienia jest gaz w butli a w jakim na wtryskach ? W butli w stanie płynnym , na wtryskach lotnym czy w wielozaworze są el elastyczne/gumowe ? Tak , gumki w trzpieniu zamykającym wypływ gazu do reduktora. wymieniałeś kiedyś filtr fazy lotnej ? Tak , co najmniej kilka dziennie. dlaczego w IIgen przy jeździe "na zimnym" padały reduktory ? Różne są teorie , że niby od odpalania od razu na gazie i że niby od zamarzania... a prawda jest taka ,że membrany twardnieją ze starości , zmian temperatur panujących w reduktorze i od mazutu , który się w środku zbiera. Jako ciekawostkę powiem , że w moim lanosie reduktor lovato jeździ już ponad 100kkm i jeszcze nie wymieniałem membran. Oczywiście nikt się z nim nie bawi i zaraz po odpaleniu , przegazówka i chodzi na gazie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Jak juz o ciekawostkach piszemy to. Ja nigdy nie wymienialem/regenerpwalem reduktora a auto jezdzilo normalnie. Fakt, nie byl to jakis super woz tylko seicento, ale gaz zalozylem przy jakis 50kkm a sprzedalem jak mial 350kkm. Filtr wymienilem e tym czasie 2x. Spalanie miedzy 7 a 8 na 100. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 najrozsądniejsze wydaje mi się zamontować podgrzewacz z 1.5dci, tylko jest jedno ale - jak nim sterować w sposób automatyczny? wyłącznik temperaturowy + przekaźnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 W temperaturze otoczeniaW butli w stanie płynnym , na wtryskach lotnym Tak , gumki w trzpieniu zamykającym wypływ gazu do reduktora. Tak , co najmniej kilka dziennie. Różne są teorie , że niby od odpalania od razu na gazie i że niby od zamarzania... a prawda jest taka ,że membrany twardnieją ze starości , zmian temperatur panujących w reduktorze i od mazutu , który się w środku zbiera. Jako ciekawostkę powiem , że w moim lanosie reduktor lovato jeździ już ponad 100kkm i jeszcze nie wymieniałem membran. Oczywiście nikt się z nim nie bawi i zaraz po odpaleniu , prze gazówka i chodzi na gazie moje reduktory też po 100kkm wytrzymywaly, a zdarzało sie na lpg odpalac, chociaz nie na mrozie jak widzisz porównywanie wielozaworu z wtryskiem to tak średnio ten "olej" z filtra fazy lotnej na mrozie moze ładnie zalepic wtryski ? a to jednak dość precyzyjny el widziałem kiedyś zamarzniety reduktor i węże, bo ktos próbował odpalic na lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Request Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 a możesz jakieś foto cyknąć? Głównia zastanawia mnie umiejscowienie tego czujnika. A i jeszcze pytanie dot. tego 2 podgrzewacza - tego od FL. Jaki jest sens jego zastosowania, skoro on podgrzewa gaz płynem chłodniczym, czyli jak już się silnik rozgrzeje. A jak się rozgrzeje to i tak reduktor ogrzewa gaz wystarczająco? Jest tak zainstalowany, że raczej nie będzie to możliwe. Za niska temperatura gazu przy dłuższej jednostajnej jeździe z prędkościami autostradowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2015 ten "olej" z filtra fazy lotnej na mrozie moze ładnie zalepic wtryski ? mam filtr FL Alex Ultra 360 i mam nadzieję że będzie działać jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 ja w tej chwili zmostkowalem kable przed cuzjnikiem temperatury i auto mi pali na LPG (sekwencja KME) puki jest tak wiecej niz 10 stopni na zewnatrz to jest ok ale zastanawiam sie jak to rozwiazac w zimie zeby chociaz chwile na benie pochodzil.Nie wiem dlaczego ale czujnik w reduktorze i ustawieniu tmp przelaczania na 20 stopni przelacza sie dopiero po 1km. Myslalem zeby wykrecic ten czujnik z reduktora i dac w jakies szybko grzejace sie miejsce w komorze silnika,tylko gdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Myslalem zeby wykrecic ten czujnik z reduktora i dac w jakies szybko grzejace sie miejsce w komorze silnika,tylko gdzie? ja tak zrobiłem u siebie. przyczepiłem go do górnego węża od chłodnicy i owinąłem tubolitem. przełącza się po 500 metrach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Września 2015 Ale jeżeli wy nie chcecie dogrzać reduktora tylko wymusić szybkie przełączanie się to po co wogole bawcie się z tym przenoszeniem czujnika? Zmostkujcie go i po problemie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacek76 Napisano 23 Września 2015 Udostępnij Napisano 23 Września 2015 jak widzisz porównywanie wielozaworu z wtryskiem to tak średnio Cofnij się do pierwszego posta Techixa i jeszcze raz sobie przeczytaj o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Ale jeżeli wy nie chcecie dogrzać reduktora tylko wymusić szybkie przełączanie się to po co wogole bawcie się z tym przenoszeniem czujnika? Zmostkujcie go i po problemie tak mam teraz zrobione ale przy mrozach to mi nie ruszy:) pasowalo by mi dac rpzelaczanie przy 15 stopniach ale program ponizej 20 nie pozwala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 tak mam teraz zrobione ale przy mrozach to mi nie ruszy:) pasowalo by mi dac rpzelaczanie przy 15 stopniach ale program ponizej 20 nie pozwala a nie zastanawiałeś się dlaczego? To ma swoje powody... Owszem latem jak jest ciepło to przełączyć można niemal odrazu, albo i palić na gazie, ale zimą ta chwila pracy na noPb się przydaje, wtryski napewno będą wdzięczne. Serio boli Was spalenie 0,5-1l/100km benzyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 24 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2015 tak mam teraz zrobione ale przy mrozach to mi nie ruszy:) pasowalo by mi dac rpzelaczanie przy 15 stopniach ale program ponizej 20 nie pozwalato wstaw sobie opornik, który sprawi że o kilka stopni oszuka sterownik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris1983 Napisano 25 Września 2015 Udostępnij Napisano 25 Września 2015 to wstaw sobie opornik, który sprawi że o kilka stopni oszuka sterownik to by bylo dobre tylko nie za bardzo wiem co i jak:)moze jakas wskazowka dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 25 Września 2015 Udostępnij Napisano 25 Września 2015 to by bylo dobre tylko nie za bardzo wiem co i jak:)moze jakas wskazowka dzieki Zmierz rezystancję czujnika przy temperaturze przy jakiej chciałbyś aby przełączał na lpg. Potem zmierz rezystancją przy jakie faktycznie przełącza. A potem porównaj rezystancje, jeżeli ta pierwsza jest większa, to musisz dobrać rezystor i podłaczyć go szeregowo z czujnikiem, a jeżeli ta druga, to równolegle ... Nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem i czy czegoś nie pomyliłem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2015 jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Września 2015 Udostępnij Napisano 26 Września 2015 ja w tej chwili zmostkowalem kable przed cuzjnikiem temperatury i auto mi pali na LPG (sekwencja KME) puki jest tak wiecej niz 10 stopni na zewnatrz to jest ok ale zastanawiam sie jak to rozwiazac w zimie zeby chociaz chwile na benie pochodzil.Nie wiem dlaczego ale czujnik w reduktorze i ustawieniu tmp przelaczania na 20 stopni przelacza sie dopiero po 1km. Myslalem zeby wykrecic ten czujnik z reduktora i dac w jakies szybko grzejace sie miejsce w komorze silnika,tylko gdzie? ziomek wpadajace powietrze do komory silnika podczas jazdy chłodzi elelmenty instalacji trzea zaizolowac instalacjie i przysłonic troche chłodnice Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Września 2015 Udostępnij Napisano 26 Września 2015 ja tak zrobiłem u siebie. przyczepiłem go do górnego węża od chłodnicy i owinąłem tubolitem. przełącza się po 500 metrach mogłeś dać tubolit na weze chłodnicze, reduktor i wtryskiwacze szybciej sie przłęacza - koszt ttubolitu moze z 10zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Września 2015 Udostępnij Napisano 26 Września 2015 tak mam teraz zrobione ale przy mrozach to mi nie ruszy:) pasowalo by mi dac rpzelaczanie przy 15 stopniach ale program ponizej 20 nie pozwala to ustaw w progoramie na 30 stopni i zmostkuj. powinno byc 15-17,5stopnia z tego co pamieta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 26 Września 2015 Udostępnij Napisano 26 Września 2015 to by bylo dobre tylko nie za bardzo wiem co i jak:)moze jakas wskazowka dzieki na necie pełno schematów i tabelek jaka wartosc opornika dac do danego czujnika temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 26 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2015 Możesz pokazać foto tego "tubolitu" i foto jak to na parowniku owinąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 27 Września 2015 Udostępnij Napisano 27 Września 2015 tubolit tp pianka do izolacji rur CO - zakładasz na weze układu chłodzenia - do nagrzewnicy, do reduktora itp. co do reduktora- wszystko zalezy od tego jaki reduktor i gdzie jest umieszczony. ja wziałem sobie kawałkii wełny mineralnej i okeiłem tasmą aluminiową- takimi panelami oblozyłem reduktor- wazne zeby zasłonic strumien powietrza wpadajacy przez przod auta. chłodnice załozyc kartonem. waz z gazem do wtryskiwaczy tez osłonic tubolitem. wtryskiwacze -albo kokon z tubolitu l wełny ineralnej i tasmy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.