COCON Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Wprawdzie nie mam terenówki (jeszcze) ale może zacne grono znawców 4x4 rozświetli mi nieco temat.Pacjent audi A8 D2 quattro. Podczas manewrowania przy przepuście zleciałem jednym kołem do rowu tak,że samochód powiesił się lekko na lewym progu z przodu i jedno koło wisiało całkiem w powietrzu. Reszta miała przyczepność.Po wrzuceniu wstecznego zaczęło się obracać tylko to wiszące koło a samochód stał, nawet nie drgnął. Czyli żaden mechanizm się nie zblokował.Pytanie czy przy tym napędzie tak ma być i napęd nie jest przekazywany w takim wypadku na inne koła (nie ma blokady żadnego mechanizmu), czy też mam coś niesprawne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Tak ma być - w tym przypadku centralny mechanizm różnicowy to Torsen, który w opisanej sytuacji zachowuje się jak otwarty mechanizm różnicowy. Brak przyczepności jednego koła (przy braku wspomagania ze strony elektroniki) powoduje, że napędzane jest właśnie tylko to jedno koło :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 To w takim razie dlaczego to Audi wyjezdza ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 20 Września 2015 Udostępnij Napisano 20 Września 2015 To w takim razie dlaczego to Audi wyjezdza ??Pomoc ze strony elektroniki, co z resztą potwierdza kierowca (kiedy podjeżdza - mówi, że ESP jest włączone, a kiedy spada - że ESP jest wyłączone). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lookazz Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 a omawiane D2 nie kazde mialo ESP, chyba dopiero po 1999r , ja mialem 1997 i nie mialem esp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COCON Napisano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2015 a omawiane D2 nie kazde mialo ESP, chyba dopiero po 1999r , ja mialem 1997 i nie mialem esp ..w moim jest, można ewentualnie wyłączyć klawiszem. Zawsze myślałem że w takich wypadkach koło z najmniejszą przyczepnością zostanie przyhamowane i dlatego reszta pójdzie na resztę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Zawsze myślałem że w takich wypadkach koło z najmniejszą przyczepnością zostanie przyhamowaneNie mam żadnej wiedzy na temat Audi, natomiast może należy rozróżnić ESP od EDS, EDL itp.Czasami ESP zawiera te podsystemy, a czasami nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 24 Września 2015 Udostępnij Napisano 24 Września 2015 Po kodach wyposażenia trzeba by było sprawdzić, czy nie ma edsu (kod afaik 1ah). Jeśli ma, to może hamulce zaniedbane... A na przyszłość w takich sytuacjach można spróbować lewej nogi na hamulcu, a jeśli zawiśnie tył, to ręcznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COCON Napisano 25 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2015 Po kodach wyposażenia trzeba by było sprawdzić, czy nie ma edsu (kod afaik 1ah). Jeśli ma, to może hamulce zaniedbane... A na przyszłość w takich sytuacjach można spróbować lewej nogi na hamulcu, a jeśli zawiśnie tył, to ręcznego. ..muszę sprawdzić te kody. Rok temu "wymieniane" były w całości, tarcze, klocki, regeneracja zacisków i wymiana płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Quattro vs All Wheel Control. Całkowicie różne systemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Trochę taka dyskusja akademicka. Porządne opony i nawet moja Kiła ze śmiesznym napędem radzi sobie całkiem dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 Porządne opony i nawet moja Kiła ze śmiesznym napędem radzi sobie całkiem dobrze.Jaka Kiła i który napęd? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 II i jakieś tam pseudo 4x4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 II i jakieś tam pseudo 4x4. I jedno i drugie kompletnie nic nie mówi, no ale mniejsza o to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Października 2015 Udostępnij Napisano 5 Października 2015 I jedno i drugie kompletnie nic nie mówi, no ale mniejsza o to... Bo nie warto o tym pisać Kia Sportage II i coś haldexopodobne. Ale bliżej też nie wiem co to za napęd. Do 40 można spiąć i jakoś jedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 6 Października 2015 Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Bo nie warto o tym pisać To może temat właściwy, czyli Quattro - nie wiem, jaki typ Torsena występuje w C6, ale na filmiku z porównaniem do ASX widać ciekawe zachowanie napędu - przy włączonym ASR silnik ograniczył obroty do ok. 1000 i Torsen zachowywał się jak zwykły otwarty mechanizm różnicowy, natomiast po wyłączeniu ASR i przy wyższej prędkości obrotowej był już w stanie przenieść moment na przednie koła (bez pomocy elektroniki - hamulców). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.