Skocz do zawartości

Quattro


COCON

Rekomendowane odpowiedzi

Wprawdzie nie mam terenówki (jeszcze) ale może zacne grono znawców 4x4 rozświetli mi nieco temat.
Pacjent audi A8 D2 quattro. Podczas manewrowania przy przepuście zleciałem jednym kołem do rowu tak,
że samochód powiesił się lekko na lewym progu z przodu i jedno koło wisiało całkiem w powietrzu. Reszta miała przyczepność.
Po wrzuceniu wstecznego zaczęło się obracać tylko to wiszące koło a samochód stał, nawet nie drgnął. Czyli żaden mechanizm się nie zblokował.
Pytanie czy przy tym napędzie tak ma być i napęd nie jest przekazywany w takim wypadku na inne koła (nie ma blokady żadnego mechanizmu),
 czy też mam coś niesprawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ma być - w tym przypadku centralny mechanizm różnicowy to Torsen, który w opisanej sytuacji zachowuje się jak otwarty mechanizm różnicowy. Brak przyczepności jednego koła (przy braku wspomagania ze strony elektroniki) powoduje, że napędzane jest właśnie tylko to jedno koło :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a omawiane D2 nie kazde mialo ESP, chyba dopiero po 1999r , ja mialem 1997 i nie mialem esp

 

..w moim jest, można ewentualnie wyłączyć klawiszem. Zawsze myślałem że w takich wypadkach koło z najmniejszą przyczepnością zostanie przyhamowane i dlatego reszta pójdzie na resztę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kodach wyposażenia trzeba by było sprawdzić, czy nie ma edsu (kod afaik 1ah). Jeśli ma, to może hamulce zaniedbane...

A na przyszłość w takich sytuacjach można spróbować lewej nogi na hamulcu, a jeśli zawiśnie tył, to ręcznego.

..muszę sprawdzić te kody. Rok temu "wymieniane" były w całości, tarcze, klocki, regeneracja zacisków i wymiana płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Bo nie warto o tym pisać ;]
To może temat właściwy, czyli Quattro - nie wiem, jaki typ Torsena występuje w C6, ale na filmiku z porównaniem do ASX widać ciekawe zachowanie napędu - przy włączonym ASR silnik ograniczył obroty do ok. 1000 i Torsen zachowywał się jak zwykły otwarty mechanizm różnicowy, natomiast po wyłączeniu ASR i przy wyższej prędkości obrotowej był już w stanie przenieść moment na przednie koła (bez pomocy elektroniki - hamulców).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.