groszek28 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Pacjent to hyundai atos z 99 roku. Cieknie olej po bloku silnika gdzieś z jego górnych partii. Czy jest mozliwe, że poza uszczelką pokrywy zaworów ten olej może się przedostawać przez uszczelkę głowicy? Typowych objawów padu uszczelki nie ma, tzn ne kopci na biało, płynu nie ubywa, moc jest. Czy ktoś ma doświadczenie w uszczelnianiu pokrywy zaworów silikonem wysokotemperaturowym zamiast uszczelki? Jak siesprawuje takie uszcelnienie? Jak nakładać taki silikon, ile czasu odczekac po jego nałożeniu? Jjak uzyskać grubość takiego uszczelnienia? Czy poprostu skręcić ule sięda po nałożeniu silikonu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 W Citroenie tak miałem, że olej leciał spod UPG. Tak zaprojektowali kanał olejowy, że w jego miejsc puszcza uszczelka i olej leci na zewnątrz. Co do silikonu to tu polecę Reinzosil, Dirko, a nie typowy czerwony silikon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Co do uszczelniania pokrywy silikonem zamiast uszczelki to chyba nie jest dobry pomysł, zwłaszcza jak fabryczna uszczelka ma znaczną grubość (najczęściej jest wtedy z gumy czy korka). Wspomóc to się sylikonem można ale całkiem zrezygnować z uszczelki to chyba nie bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Co do uszczelniania pokrywy silikonem zamiast uszczelki to chyba nie jest dobry pomysł, zwłaszcza jak fabryczna uszczelka ma znaczną grubość (najczęściej jest wtedy z gumy czy korka). Wspomóc to się sylikonem można ale całkiem zrezygnować z uszczelki to chyba nie bardzo Wiele razy stosowałem Reinzosil w połączeniu z uszczelkami papierowymi i tymi grubymi z korka w starszych autach i zawsze rezultaty były bdb. Tak między innymi składałem 1.4 turbo w Punto GT i po 3 latach zero wycieków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Wiele razy stosowałem Reinzosil w połączeniu z uszczelkami papierowymi i tymi grubymi z korka w starszych autach i zawsze rezultaty były bdb. Tak między innymi składałem 1.4 turbo w Punto GT i po 3 latach zero wycieków. Zgadza się ale kolega chce uszczelkę w ogóle wyrzucić i uszczelnić jedynie chemią... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Ja swego czasu smarowałem gumową uszczelkę lekko silikonem z obu stron. Tak, że warstwa przeswitywała. Efekt zawsze był bardzo dobry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 18 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Zgadza się ale kolega chce uszczelkę w ogóle wyrzucić i uszczelnić jedynie chemią...Właśnie plan był taki żeby wywalić uszczelkę i skleić na sam silikon. Bo na necie w wyczytałem że są takie silikony co zastępują uszczelki. Myślałem że to powszechna praktyka, ale chyba jednak nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Właśnie plan był taki żeby wywalić uszczelkę i skleić na sam silikon. Bo na necie w wyczytałem że są takie silikony co zastępują uszczelki. Myślałem że to powszechna praktyka, ale chyba jednak nie? Może powszechna to nie, ale są fabryki stosujące takie uszczelnienia: maszyna wyciska np. na pokrywę zaworów wałeczek silikonu (czy cokolwiek to jest) i odkładają do stwardnięcia W ten sposób powstaje elastyczna "uszczelka". W warunkach domowych nie wyciśniesz idealnie równej warstwy uszczelniacza, dlatego trzeba by pokrywę po posmarowaniu położyć na równej, nie przywierającej powierzchni na dystansach. Do zrobienia, ale nie gwarantuję efektu końcowego... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 18 Września 2015 Udostępnij Napisano 18 Września 2015 Może powszechna to nie, ale są fabryki stosujące takie uszczelnienia: maszyna wyciska np. na pokrywę zaworów wałeczek silikonu (czy cokolwiek to jest) i odkładają do stwardnięcia W ten sposób powstaje elastyczna "uszczelka". W warunkach domowych nie wyciśniesz idealnie równej warstwy uszczelniacza, dlatego trzeba by pokrywę po posmarowaniu położyć na równej, nie przywierającej powierzchni na dystansach. Do zrobienia, ale nie gwarantuję efektu końcowego... Ale powierzchnie są dostosowane do takiego połączenia. Nie daje się takiego uszczelnienia ZAMIAST uszczelki (no, może zamiast papierowej uszczelki, albo innej cienkiej). Oglądałem kiedyś miskę olejową klejoną i na uszczelkę - i krawędź miski ma inną budowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 19 Września 2015 Udostępnij Napisano 19 Września 2015 Nie daje się takiego uszczelnienia ZAMIAST uszczelki. Oglądałem kiedyś miskę olejową klejoną i na uszczelkę - i krawędź miski ma inną budowę. No właśnie zamiast - taki kiedyś widziałem filmik. Jest to "połączenie" rozłączne, uszczelka wielokrotnego użytku. Zaś miska olejowa "przyklejona" do bloku - to uszczelnienie nierozłączne, występujące w przyrodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pito Napisano 21 Września 2015 Udostępnij Napisano 21 Września 2015 Pacjent to hyundai atos z 99 roku. Cieknie olej po bloku silnika gdzieś z jego górnych partii. Czy jest mozliwe, że poza uszczelką pokrywy zaworów ten olej może się przedostawać przez uszczelkę głowicy? Typowych objawów padu uszczelki nie ma, tzn ne kopci na biało, płynu nie ubywa, moc jest. Czy ktoś ma doświadczenie w uszczelnianiu pokrywy zaworów silikonem wysokotemperaturowym zamiast uszczelki? Jak siesprawuje takie uszcelnienie? Jak nakładać taki silikon, ile czasu odczekac po jego nałożeniu? Jjak uzyskać grubość takiego uszczelnienia? Czy poprostu skręcić ule sięda po nałożeniu silikonu? Nie znam twojego auta, ale u żony w Corsie ciekło spod aparatu zapłonowego. Tak niefortunnie, że wydawało się, że to spod uszczelki pod głowicą. Koszt O-ringa to 3-4 zł. W Lanosie ciekło mi spod korka wlewu, ale tu akurat wychwycisz ubrudzoną pokrywę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Nie znam twojego auta, ale u żony w Corsie ciekło spod aparatu zapłonowego. Tak niefortunnie, że wydawało się, że to spod uszczelki pod głowicą. Koszt O-ringa to 3-4 zł. W Lanosie ciekło mi spod korka wlewu, ale tu akurat wychwycisz ubrudzoną pokrywę. No właśnie sam jużnie wiem co jest przyczyną wycieku? W sobotę obejrzałem dokładnie uszczelkę pod pokrywą i lekko się poci ale nie wygląda to na duży wyciek. Aparat też delikatnie przepuszcza, ale to chyba też nie on. Zajrzałem tez pod osłonę rozrządu ale dostęp słaby i niewiele tam było widać, poza tym, że pasek nie jest zaolejony. Wnioski są takie, że to albo uszczelka pod głowicą, albo jakiś uszczelniacz pod rozrządem (gdzieś czytałem, że uszczelniacze pod wałkiem rozrządu lubią puszczać). Auto raczej nie przepala oleju, bo nie kopci, rura wydechu jest czysta (zero jakiegokolwiek osadu ). Zmieniłem świece i trzy z czterech miały ciemny nalot, sadza ale sucha, dlatego obstawiam za bogatą mieszankę. Moze wina filtra (też zmieniony). Auto jeździ na oleju 10w40, zamierzam zalać 15w40 moze to trochę zmniejszy wycieki? Pytanie czy nie pójść w jeszcze gęstszy olej typu 15w50 albo 20w50? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 nie kombinuj z olejami, jak już to zalałbym Valvoline Malife 10W-40. Zmienianie oleju na gęstszy to jak pudrowanie "syfu" . Może pomoże, może nie. A najlepiej usunąc wycieki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 @@groszek28 dużo tego oleju wycieka, masz plamę pod autem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2015 @@groszek28 dużo tego oleju wycieka, masz plamę pod autem? czasem pojawi się kropla. Ale jak stan jest poniżej połowy wskaźnika to nie znaczy terenu. Na tyle dużo, że jak umysłem benzyną silnik to po jakimś czasie znów jest blok zaolejony. Mam wrażenie że problem jest wtedy gdy silnik jest rozgrzany i teraz mi to przyszło do głowy ze może coś się dzieje z odmą i ciśnienie wzrasta bo jak się nagrzewa to coś ściekami na kolektor i śmierdzi. Ten spalają olej pod maską minął bardziej przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 22 Września 2015 Udostępnij Napisano 22 Września 2015 jak się nagrzewa to coś ściekami na kolektor i śmierdzi. Najpierw wspominasz coś o ściekach, a potem się dziwisz, że śmierdzi... Ten spalają olej pod maską minął bardziej przeszkadza. Nie wiem, co palisz, ale rzuć to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 22 Września 2015 Autor Udostępnij Napisano 22 Września 2015 Najpierw wspominasz coś o ściekach, a potem się dziwisz, że śmierdzi... Nie wiem, co palisz, ale rzuć to... Na telefonie pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.