Skocz do zawartości

Wymiana przewodów hamulcowych przód..


Omen81

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. czy trudno jest samemu wymienić przwody elastyczne w hamulcach w przodzie?? Moje unko zaczyna być blokowane pzrez hamulce i przydałoby sie je wymienić. czy cięzko samemu będzie to wykonać? jakie są czynności po kolei? Pomożecie?? pad.gifblagam.gifblagam.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. czy trudno jest samemu wymienić przwody elastyczne w hamulcach

> w przodzie?? Moje unko zaczyna być blokowane pzrez hamulce i

> przydałoby sie je wymienić. czy cięzko samemu będzie to wykonać?

> jakie są czynności po kolei? Pomożecie??

Najpierw odkręcasz zacisk. Następnie odkrecasz przewód od zacisku. A na samym konicu drugą strone przewodu co jest skrecona z tym sztywnym .Sama wymiana to około 15 min na koło.

No i oczywiście na samym końcu odpowietrzenie układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niejest to taka latwa sprawa> Bo nakretki rdzewieja i jest problem to odkrecic frown.gif Bynajmniej ja mialem taki problem! I musialem wymieniac cale przewody czyli elatycznae i aluminiowe(czy stalowe niewiem jaki to stok ale napewno orginaly niesa miedziane!!) do pompy frown.gif Ale zato teraz heble sa oki. Ale moze uda ci sie odkrecic przewody na laczeniach. Kup sobie zabke a nawet 2 to moze dasz rade. Ale ja wiem z doswiadczenie ze to ciezka sprawa, a kup sobie klucz specjalny do przewodow 11 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niejest to taka latwa sprawa> Bo nakretki rdzewieja i jest problem to

> odkrecic Bynajmniej ja mialem taki problem! I musialem

> wymieniac cale przewody czyli elatycznae i aluminiowe(czy

> stalowe niewiem jaki to stok ale napewno orginaly niesa

> miedziane!!) do pompy Ale zato teraz heble sa oki. Ale moze uda

> ci sie odkrecic przewody na laczeniach. Kup sobie zabke a nawet

> 2 to moze dasz rade. Ale ja wiem z doswiadczenie ze to ciezka

> sprawa, a kup sobie klucz specjalny do przewodow 11 mm

mam 11mm kluczyk biglaugh.gif i mysle ze sobie poradze jutro ale pytanko: co zrobic zeby niebyło za duzo odpowietrzania??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam 11mm kluczyk i mysle ze sobie poradze jutro ale pytanko: co

> zrobic zeby niebyło za duzo odpowietrzania??

Raczej nic. Bo i tak bedziesz musiał odpowietrzyć układ . A przy okazji to możesz wymienić płyn na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niejest to taka latwa sprawa> Bo nakretki rdzewieja i jest problem to odkrecic Bynajmniej ja mialem taki problem! I musialem wymieniac cale przewody czyli elatycznae i aluminiowe(czy stalowe niewiem jaki to stok ale napewno orginaly niesa miedziane!!) do pompy

Potwierdzam u siebie też urwałem. Powiem Ci tak jeżeli te rurki nie były ruszane od nowości to na 99% je urwiesz frown.gif

Ostrożnie odkręcaj odpowietrznik na zacisku żebyś go nie urwał tak jak ja. Spsikaj go czymś typu WD-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najpierw odkręcasz zacisk. Następnie odkrecasz przewód od zacisku. A

> na samym konicu drugą strone przewodu co jest skrecona z tym

> sztywnym .Sama wymiana to około 15 min na koło.

> No i oczywiście na samym końcu odpowietrzenie układu.

A w jakim celu odkrecany ma być zacisk?

A ten czas co podajesz to jest mozliwy tylko w kilkuletnim samochodzie.....

W starszych odkręcenie przewodu elastycznego od sztywnego jest prawie niemożliwe.Jednym ze sposobów jest zeszlifowanie z boku metalowego okucia wężyka elastycznego szlifierką katową, ale tak aby nie uszkodzić węzyka sztywnego.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w jakim celu odkrecany ma być zacisk?

Np. Żeby wymiewnić gumki na tłoczku, wyczyścić i przygotować do malowania grinser006.gif

> A ten czas co podajesz to jest mozliwy tylko w kilkuletnim samochodzie.....

Potwierdzam

> W starszych odkręcenie przewodu elastycznego od sztywnego jest prawie niemożliwe.Jednym ze sposobów jest zeszlifowanie z boku metalowego okucia wężyka elastycznego szlifierką katową, ale tak aby nie uszkodzić węzyka sztywnego.

Tak jak piszesz waytogo.gif prosty przykład mojego autka z lewej strony widać że nic nie było robione i się ruikra poszła ........... a z prawej było coś robione bo rurka była wymieniana i się dało łatwo odkręcić.

>pozdr

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czy to ma znaczenie?? Myślę że od każdej wersji pasują

raczej ma znaczenie

stare polonezy miały ka końcu przewodu oczko i były przykręcone za pomocą specjalnej sruby z otworami w środku.

a te z hamulcami systemu lucas juz calkiem inaczej.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam 11mm kluczyk i mysle ze sobie poradze jutro ale pytanko: co

> zrobic zeby niebyło za duzo odpowietrzania??

Ja niedawno robilem tloczki, a nie chcialem skopac odpowietrznikow, to odpowietrzalem tak:

Przed zdjeciem zaciskow, wysunalem troche tloczki, 2-3 nacisniecia hamulca. Porobilem oc mialem porobic. A zakladajac zaciski po prostu przed zalozeniem wcisnalem tloczek reka, tak zeby plyn hamulcowy wyplynal i zeby caly czas byl w tym otworze gdzie jest gwint. Wezyk przykrecony u gory, przylozylem do zacisku, tak zeby zanurzyl sie w plynie w zacisku. A dokrecilem obracajac zaciskiem wokol wezyka biglaugh.gif Troche plynu hamulcowego poszlo na to, ale odpowietrzone sa. Mam nadzieje ze w miare jasno napisalem i ze komus sie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> raczej ma znaczenie

> stare polonezy miały ka końcu przewodu oczko i były przykręcone za pomocą specjalnej sruby z otworami w środku.

A tego to nie wiedziałem frown.gif

> a te z hamulcami systemu lucas juz calkiem inaczej.

To na 100% chodzi o te bo ma paragonie mam napisane ze lucas waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.