Skocz do zawartości

Nowy Ducato,Boxer, Jumper


Danielpoz.

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje kupić auto dostawcze i z tego co się orientowałem to ducato jest droższy z tej trójki o 6 tyś zakładając oczywiście takie samo wyposażenie. różnica polega w silnikach-właśnie... w Ducato jest 2.3 a w pozostałych 2.2 i zakładam że tu jest cały problem. To nadal silnik Forda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto więcej będzie stało niż jeździło a co do tras to właśnie sporo widzę Ducato :)

 

Z tym że ja nie pytam o Mastera tylko o 3 konkretne modele.

Pytanie - chce kupić Pande , odpowiedz - kup Passata  ;l mentalność nie zna granic

Do rzeczy , 2.2 tak to silnik Forda a dokładnie kooperacja z PSA. Miedzy Ducato a Jumper - Boxer to trochę inny jest osprzęt . Jest to silnik z rodziny Puma tj 2.0 i 2.4 typowo w Transicie i nowszy model 2.2 Transit Boxer Jumper Ducato . Fiat wycofał sie z tego silnika wprowadzając 2.0 115 KM . 2.3 i 3.0 to już Iveco . Sam silnik 2.2 mechanicznie jest bardzo trwały ale układ wtryskowy do d....  Ja akurat jeszcze nie doświadczyłem tych negatywnych skutków , oby tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w robocie ducato 2.3 z silnikiem iveco ponoc znacznie lepsze niz 2.2psa i faktycznie z silnikiem zero problemów. Niestety jakość wykonania jest tragiczna jedzie sie tym jak taczka twardo i niewygodnie dodatkowo jest strasznie glosny. Poprzednio mielismy nissana vel renault trafic poza tym ze sypal sie na potege, głównie silnik to komfort jazdy byl naprawde znakomity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komfort jest mało istotny. Czy te silniki 2.2 są nadal awaryjne? bo różnica w cenie znacząca.

Gdyby były naprawde tak awaryjne to by sie nie sprzedawały w takich ilościach. W nowym Transitku dalej trzepią ten silnik i to nieźle wysilonym. Trzeba co jakiś czas pod maskę zajrzeć a nie czekać aż autko sie rozsypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w robocie ducato 2.3 z silnikiem iveco ponoc znacznie lepsze niz 2.2psa i faktycznie z silnikiem zero problemów. Niestety jakość wykonania jest tragiczna jedzie sie tym jak taczka twardo i niewygodnie dodatkowo jest strasznie glosny. Poprzednio mielismy nissana vel renault trafic poza tym ze sypal sie na potege, głównie silnik to komfort jazdy byl naprawde znakomity.

 

Nie zgodzę się!

 

W tym przypadku wszystko zależy od tego jaki jest zawias na jaki tonaż itd.

Są bardzo duże różnice między 3300 kg i 3500 kg, szczególnie jeśli jest pusto albo mały ładunek.

 

Wiele firm/osób dokupowało wersję "max" ze wzmocnionymi resorami itd. 

I jeśli nie wozi się tym po 2-3 tony na pace to jest taczka, tak samo jak 3500 z małym ładunkiem.

 

3300 kg prowadzi się jak osobówka prawie, a 1,5 śmiało można złożyć.

 

Silniki 2.3 jest bardzo oszczędny i dynamiki dobra.

 

Z 2.2 trzeba uważać, bo awarii jest na potęgę.

 

 

Potarguj się lepiej w Fiacie, rabat 30% i więcej spokojnie do uzyskania.

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opowiedz co wiesz, wszyscy z chęcią posłuchają, masz widać duże doświadzczenia na dużej próbie. Słuchamy  :oki:

Czy duże doświadczenia?  Nie. Po prostu użytkuję kolejne auto tego typu. Aktualnie, od 2012 roku właśnie Transita 2.2. Użytkowane jest w sposób normalny, czyli bez jakiegoś większego "uważania", o którym napisałeś. To wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy duże doświadczenia?  Nie. Po prostu użytkuję kolejne auto tego typu. Aktualnie, od 2012 roku właśnie Transita 2.2. Użytkowane jest w sposób normalny, czyli bez jakiegoś większego "uważania", o którym napisałeś. To wszystko.

Bo trzeba określić czy silnik się psuje sam z siebie czy z winy osprzętu.  Łańcuch trwały głowice ani blok nie pęka , panewki sie nie obracaja. Jedynie układ wtryskowy lubi nerwów napsuć . Ale zawsze sa jakieś objawy ( dymienie, inny dźwięk pracy silnika , wahania obrotów) zanim korbowód wyjdzie bokiem przy zatartym 3 cylindrze.  Tam po prostu wtrysk leje i wypala dziure w denku tłoka i klops. Wiem że dużo aut się różni softem i dlatego jest dużo bubli a i też dużo modeli z kosmicznymi nalotami bez awarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy duże doświadczenia?  Nie. Po prostu użytkuję kolejne auto tego typu. Aktualnie, od 2012 roku właśnie Transita 2.2. Użytkowane jest w sposób normalny, czyli bez jakiegoś większego "uważania", o którym napisałeś. To wszystko.

 

Wpisz w google takie frazy jak: "2.2 wypalony tłok" "2.2 wypalony tłok ducato" "2.2 wypalony tłok jumper" "2.2 wypalony tłok boxer" 

 

Jest duże prawdopodobieństwo, że aktualnie te 2.2 już są ok, ale nie były...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej różnica ceny w zakupie to 6 tyś. Jeśli silnik w jakiś stopniu poprawiono to może warto rozważyć ten 2.2. Patrząc z innej strony jeśli za kwotę 6tys unikniemy późniejszych kosztownych kłopotów to może lepiej Ducato.

 

 

Ciekawostką jest tez ranking sprzedaży, Fiatów sprzedaje się znacznie więcej niż Boxerów i Jumperów razem wziętych.

 Może coś w tym jest....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mamy w firmie 24 fiaty ducato, wszystkie wszystkie mają dwa lata Silniki 130 KM. Powiem tak jestem bardzo rozczarowany jakością Fiata. Praktycznie zawsze jeden lub dwa stoją na serwisie. Typowe usterki : Pedał sprzęgła wpada w podłogę i już tam zostaje, usterka wystąpiła chyba w 15 szt. W jednym do wymiany skrzynia biegów przy przebiegu 60 000 km, w jednym do wymiany na gwarancji silnik przy przebiegu 40 000 km. Padające rozruszniki przez przewody masowe ( ponoć wada fabryczna). Co chwila w którymś zapala się kontrolka silnika i wchodzi w tryb awaryjny. Po skasowaniu w serwisie i wymianie jakiś czujników problem powraca co jakiś czas. Ogólnie cała flota była nowa i wg mnie powinna co najmniej kilka lat jeździć bez problemów. Ogólnie nie polecam Fiata Ducato.  Nawet się zastanawiałem czy cytryna i peugeot mają lepsze silniki niż Fiat, czy to taki sam badziew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.