tomecki Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Heja, jakiś czas temu padł czujnik temperatury przy reduktorze. Jako, że ponoć w moim reduktorze nie idzie wymienić czujnika lub po prostu się koledze-gaziarzowi szukać takiego czujnika nie chciało założył on zewnętrzny czujnik i gdzieś na wężu dał czujkę. Efekt jest taki, że przy obecnych temperaturach (7-10*C) przełączął na gaz po 8-10km gdzie zawsze było w okolicach 2giego km. Wskazówka temperatury stoi pionowo już właśnie w okolicach 2km, ale jeszcze kilka km jadę na benzynie. Ponoć rozwiązaniem problemu byłaby wymiana reduktora. W sumie ma on już około 60kkm, więc na pewno by nie zaszkodziło Temperatura przełączania ustawiona była w okolicach 50*, w piątek na moją prośbę zjechaliśmy do 35* (dla testów) i teraz trochę szybciej się przełącza, ale nie tak jak kiedyś (ok 6-7km). Czy szanowne grono może coś podpowiedzieć? Zrobić ten reduktor? (komp Tech-One) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 a jaki to reduktor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 założył on zewnętrzny czujnik i gdzieś na wężu dał czujkę. Jak już rzeźbić druciarnię, to z głową! Czujnik powinien dotykać metalowej części obudowy reduktora, przecież guma źle przewodzi ciepło i stąd te opóźnienia... Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Jak już rzeźbić druciarnię, to z głową! Czujnik powinien dotykać metalowej części obudowy reduktora, przecież guma źle przewodzi ciepło i stąd te opóźnienia... Pozdr. Nawet nie sprawdzałem, ale ponoć jest do jakiejś miedzianej części w układzie chłodzenia przyczepionyWysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2015 a jaki to reduktor?W papierach znalazłem info "Vito" Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 do jakiejś miedzianej części w układzie chłodzenia przyczepiony No to pewnie czujnik ma zupełnie inną charakterystykę od oryginału (chodzi o rezystancję w zależności od temperatury). Pozostaje oszukać sterownik i ustawić np. 0*C (tak pokaże czujnik, ale w realu będzie np. 40*C). A powinno się zrobić tak: podłączyć rezystor nastawny zamiast czujnika i poustawiać kilka rezystancji i dla nich odczytaś wartość temperatury, jaką widzi sterownik (sprawdzić w katalogu dla jakich temperatur podane są rezystancje termistorów). Na podstawie tych pomiarów dobrać najbardziej zbiżony termistor. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 W papierach znalazłem info "Vito" Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka na tylnej sciance jest miejsce nagwintowane na czujnik czujnik byl pewnie 4,7kom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2015 na tylnej sciance jest miejsce nagwintowane na czujnik czujnik byl pewnie 4,7kom dzisiaj usunąłem 'dołożony' czujnik i wymieniłem ten w reduktorze ( 4,7kOhm ), zobaczymy co to zrobi rano edit: sukces wskazówka na ~70*C, ~2km i jest gaz. Tak jak zawsze było @ i @@master22221 dzięki za podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 2 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2015 Czujnik powinien dotykać metalowej części obudowy reduktora, przecież guma źle przewodzi ciepło i stąd te opóźnienia... A to ciekawe. mój fabryczny w reduktorze też padł, i też mam założony inny, przyczepiony do węża od chłodnicy opaską, i teraz przełącza o 1 km wcześniej niż stary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzycho506 Napisano 8 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Podepnę się pod temat. Pytanie brzmi następująco. Jaka powinna być ustawiona temp. w jakiej nastepuje przełącznie na gaz, tak aby nie zajechać reduktora. obecnie mam 25st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 8 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Podepnę się pod temat. Pytanie brzmi następująco. Jaka powinna być ustawiona temp. w jakiej nastepuje przełącznie na gaz, tak aby nie zajechać reduktora. obecnie mam 25st. Ja tam odpalam na gazie i przy -20* i reduktorowi nic nie jest (raz wymieniałem membrany - w sumie niepotrzebnie, bo syf nie dał się spuścić bo wylot gęstą mazią był zapchany - w sumie już ze 200k km nalatane i jedenasta zima). Pewnie bardziej bym się martwił o wtryski, że za mało mają okazji na popracowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzycho506 Napisano 8 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2015 Ja tam odpalam na gazie i przy -20* i reduktorowi nic nie jest (raz wymieniałem membrany - w sumie niepotrzebnie, bo syf nie dał się spuścić bo wylot gęstą mazią był zapchany - w sumie już ze 200k km nalatane i jedenasta zima). Pewnie bardziej bym się martwił o wtryski, że za mało mają okazji na popracowanie. pomiędzy tankowaniami gazu (wyjeżdzam do zera) staram się zrobić ok 40 km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 obecnie mam 25st. to jest minimalna bezpieczna temperatura, zeby sie nic nie popsuło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzycho506 Napisano 11 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2015 to jest minimalna bezpieczna temperatura, zeby sie nic nie popsuło Dzięki za przydatne info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.