Skocz do zawartości

Znikający płyn chłodzący i nie dogrzany silnik


shados

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Sprawa dotyczy co prawda Skody Octavia I 1.9 tdi ASV, ale może i w innych modelach też się to zdarza... A każda rada cenna...

Otóż ubywa mi w aucie płynu chłodzącego. Niby normalne, ale ubywa go dużo. W ciągu paru miesięcy (ok. 8000 km) dolałem już ok. 2.5 litra. Nie ma plam pod autem, silnik suchy, żadnych kolorowych śladów po różowym płynie G12, nie przybywa oleju, pod korkiem tylko olej.

Dwóch mechaników oglądało samochód i żaden nie miał pomysłu poza tym, że trzeba porozkręcać i dopiero szukać. Ale może jest coś na co można zwrócić jeszcze uwagę.

Tak na marginesie: nie wiem czy to ma znaczenie, ale pierwsze braki płynu zaczęły być sygnalizowane po wymianie pompy wody przy okazji wymiany rozrządu. No i jeszcze pytanie czy można tak jeździć uzupełniając na bieżąco płyn?

Inna rzecz to nie dogrzewający się silnik. Dziś stałem w korku pół godziny i silnik osiągnął temperaturę ok. 80 st. C. Jak z niego wyjechałem, to bardzo szybko zagrzał się w trasie do 90, ale po chwili temperatura spadła do ok. 85 st. A jak zwalniałem to jeszcze spadała. Zakładam, że to żywot kończy termostat, ale może się mylę?

Piszę o tym bo może to być powiązane z pierwszym problemem.

Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym? Czy możecie mi pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Sprawa dotyczy co prawda Skody Octavia I 1.9 tdi ASV, ale może i w innych modelach też się to zdarza... A każda rada cenna...

Otóż ubywa mi w aucie płynu chłodzącego. Niby normalne, ale ubywa go dużo. W ciągu paru miesięcy (ok. 8000 km) dolałem już ok. 2.5 litra. Nie ma plam pod autem, silnik suchy, żadnych kolorowych śladów po różowym płynie G12, nie przybywa oleju, pod korkiem tylko olej.

Dwóch mechaników oglądało samochód i żaden nie miał pomysłu poza tym, że trzeba porozkręcać i dopiero szukać. Ale może jest coś na co można zwrócić jeszcze uwagę.

Tak na marginesie: nie wiem czy to ma znaczenie, ale pierwsze braki płynu zaczęły być sygnalizowane po wymianie pompy wody przy okazji wymiany rozrządu. No i jeszcze pytanie czy można tak jeździć uzupełniając na bieżąco płyn?

 

Nie wiem jak w tym konkretnym modelu ale w VAG są plastykowe krućce wody,i plastykowa obudowa termostatu tam szukaj.Nie dymi Ci jak parowóz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tyle płynu to byś zauważył pewnie ale ja ostatnio dolałem 3 zbiorniczki wyrównawcze szukając wycieku. Co się okazało ? Oring na połączeniu przewodów z komory silnika do wnętrza puścił... Efekt ? Pod dywanem pasażera mam jezioro...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tyle płynu to byś zauważył pewnie ale ja ostatnio dolałem 3 zbiorniczki wyrównawcze szukając wycieku. Co się okazało ? Oring na połączeniu przewodów z komory silnika do wnętrza puścił... Efekt ? Pod dywanem pasażera mam jezioro...

Ale autor pisze ,że w ciągu paru miesięcy dolał 2,5 litra.To nie tak sporo znów.Ale tak -ja równiez obstawiam oring ,na krućcu lub jakiś element przy termostacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale autor pisze ,że w ciągu paru miesięcy dolał 2,5 litra.To nie tak sporo znów.Ale tak -ja równiez obstawiam oring ,na krućcu lub jakiś element przy termostacie.

U mnie tak dziwnie kapało że nic na wycieraczkę ( dlatego nie zauważyłem) tylko  elegancko na wykładzinę i wszystko szło w te wygłuszenia pod spodem. Masakra tam teraz ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za sugestie, a szczególnie za pociechę, że to mały ubytek. Teraz będę spokojniejszy i w wolnej chwili pooglądam i dokładnie silnik. Dam znać co się dzieje.

Wysłane z mojego Lenovo B8000-H przy użyciu Tapatalka

 

Obejrzyj dokładnie trójnik od połączenia węży wodnych, przyjrzyj się kolektorowi czy nie ma białego osadu, w tdi znany dość temat przecieku na króćcach i odparowywaniu płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale autor pisze ,że w ciągu paru miesięcy dolał 2,5 litra.To nie tak sporo znów.Ale tak -ja równiez obstawiam oring ,na krućcu lub jakiś element przy termostacie.

Ale co ma wspólnego nie szczelność z niedogrzanym silnikiem? Jak mi pompą podciekało to temperatura była bez zmian. W kolegi passacie podobne objawy i w efekcie skończyło się na robieniu UPG. Silnik do końca miał moc nie dymił.

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ale co ma wspólnego nie szczelność z niedogrzanym silnikiem?

1. Mogą być to dwie zupełnie inne sprawy i dwie awarie.

2. Może się gdzieś zapowietrzać układ tą drobną nieszczelnością i nie wskazywać prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że to dwie różne sprawy bo trwa to od zeszłego roku, choć do nie dawna jeszcze niedogrzanie oscylowało w okolicy 80-pare - 90 st. C. (wcześniej jak się zagrzał to trzymał twardo 90 st C). A płynu zaczęło ubywać od sierpnia tego roku.

Co to jest UPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mogą być to dwie zupełnie inne sprawy i dwie awarie.

2. Może się gdzieś zapowietrzać układ tą drobną nieszczelnością i nie wskazywać prawidłowo.

Wszelkie zapowietrzenia układu w autach którymi jeździłem powodowały wychychalnie się wskazówki pod czerwone pole -brawka golfina bmw czy renówka. Dopiero odpowietrzenie przez specjalny zawór albo przewodem problem rozw8ązywał

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszelkie zapowietrzenia układu w autach którymi jeździłem powodowały wychychalnie się wskazówki pod czerwone pole -brawka golfina bmw czy renówka. Dopiero odpowietrzenie przez specjalny zawór albo przewodem problem rozw8ązywał

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

 

Albo gotuje na pewnym odcinku i wtedy czujnik właśnie winduje wskazówkę na czerwone pole, ale to raczej jak masz duże zapowietrzenie układu, albo właśnie objawy walniętego termostatu, czyli bujanie wskazówki.

Tak czy siak trzeba to sprawdzić. termos do 1.9 to śmieszne pieniądze, jakieś 25zł, wymiana samemu, więc po zmianie będzie widać czy to było przyczyną czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie sprawa wyjaśniła się - uszczelka pod głowicą. Płyn dostawał się do jednego z cylindrów i spalał się. To dodatkowo powodowało zapowietrzanie układu i uciekanie płynu przez korek (przez króciec w zbiorniku wyrównawczym) - tak to mniej więcej przedstawił mi mechanik, o ile dobrze pamiętam. Muszę jeszcze poobserwować nagrzewanie się silnika - czy te niedogrzewanie było spowodowane zapowietrzaniem czy termostatem. W każdym razie dziś odebrałem auto i bardzo szybko się nagrzał...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.