Andy Napisano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 Fotki z dzisiejszej jazdy do pracy.... Czyli coś innego niż Alfa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 piekność wlasnie jestem na etapie "studiowania" rozwiazan technicznych citroenow DS/CX/XM/Xsantia/C6 totalny kosmos mieli inz. polot. - szacun Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 7 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2015 piekność wlasnie jestem na etapie "studiowania" rozwiazan technicznych citroenow DS/CX/XM/Xsantia/C6 totalny kosmos mieli inz. polot. - szacun Mieli, mieli, szkoda ze sie praktycznie skonczylo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mokrii Napisano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2015 Mieli, mieli, szkoda ze sie praktycznie skonczylo taniość rządzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2015 wlasnie jestem na etapie "studiowania" rozwiazan technicznych citroenow DS/CX/XM/Xsantia/C6 ... SM/GS/BX/C5 Xantia (nie Xsantia) ale Xsara (nie Xara) Co do zawieszenie hydropneumatycznego, to jest bardzo fajne i ciekawe. I ważne: wbrew czasom, z każdą kolenją generacją coraz bardziej dopracowane, trwałe, bezawaryjne. W moim C5 przebieg 275000 i wszystko co hydro to fabryczne, śmiga. W BX pamiętam, nie było tak całkiem bezobsługowe (gdyż raz wymieniałem gruszkę - ręką), trzeba było wymieniać LHM, z czasem dobijać gruszki. I teraz PSA - debile - z tego się wycofują. Jedyny atut jaki mają idzie w piach. Zamiast promować to genialne i dopracowane rozwiązanie. Ładować nie tylko do wysokich segmentów, ale czemu nie do kompaktów. Czemu nie do Berlingo? Niezrozumiałe, ale kij im w oko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2015 sm to zowiniacie DS podobnie GS i BX a C6 to praktycznie C5 dlatego celeowo pominałem ich... DS/XM/Xantia/C6 to kroki milowe w rozwoju zawiasu w cytrynach i zglebiam wiedze kolejnych ich generacji czytalem tumaczenia cytryny nt. powodu rezygnacji z Hydro. "obecne zawieszenia tradycyjen osiagnely taki stopien zaawansowania ze praktycznie zrownaly sie z hydro a koszt ich pordukcji jest znaczaco nizszy oraz masa auta takze" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2015 a C6 to praktycznie C5 dlatego celeowo pominałem ich... DS/XM/Xantia/C6 to kroki milowe w rozwoju zawiasu w cytrynach Muszę zaprotestować. C6 nie jest kamieniem milowym. A przynajmniej nie takim jak pierwsze C5. Owszem, C6 to praktycznie C5 ale MKIII, a w zasadzie odwrotnie bo C6 było przed C5 MKIII. Między Xsantia a pierwszym C5 jest prawdziwa generacyjna różnica zawieszenia: pompa mechaniczna VS pompa elektryczna mineralny LHM VS syntetyczny, nie wymagajcy obsługi (wymian) LDS mniej trwałe sfery VS sfery w 99% nie wymagające wymian/dobijania przez cały żywot auta układ hamulcowy wspólny z zawieszeniem VS układ hamulcowy "normalny" Ostatni punkt jest bardzo istotny, bo zawieszenie wymaga od pompy dużej wydajności "przepływowej" a niewielkiej ciśnieniowej, zaś układ hamulcowy dokładnie odwrotnie. Przed C5 to musiało być pogodzone, co wymagało trochę przekombinowania i precyzji wykonania elementów mechanicznych. Toż już pomiędzy BX a Xantia się mniej zmieniło. Zaś C5 <> C6 nic kardynalnego się nie zmieniło. Największa "rewolucja" to ręczny na tył zamiast na przód (w wyniku innego rozwiazania wahaczy tylnych) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2015 Zaś C5 <> C6 nic kardynalnego się nie zmieniło. Największa "rewolucja" to ręczny na tył zamiast na przód (w wyniku innego rozwiazania wahaczy tylnych) NIe wiem ile w tym prawdy, ale z lektury forum cytrynki wynika, ze hydro w C5 III gen nie jest juz tak trwale jak w I i II... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piterus_123 Napisano 8 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2015 chyba ktos kolekcje wyprzedaje bo dzis widzialem na lawecie cos takiego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 9 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2015 C6 ma w stosunku do C5 III system AMVAR - tylna oś nadąża za przednią. Jeżeli przednia oś wyczuje np. dużą nierówność to tylna zanim jeszcze na tę nierówność najedzie dostosowuje odpowiednio swoją twardość. xantia miala activ i hydroactic II jak pierwsze C5 (jdyna róznica to poma mechaniczna vs. el.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.