Skocz do zawartości

Jakie zaślepki do EGR?


Wafer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Spokojnie, nie, nie zamierzam wywalać EGR'a  :ee:  Mam go od prawie 300 000km i jakoś mi nie przeszkadza, no może 2 razy się zaciął ale po czyszczeniu jest ok.

 

No ale jak mi się zatnie w trasie/za granicą to muszę mieć w pogotowie zaślepkę, no i tu jest pytanie, co lepsze?

 

To:

http://allegro.pl/05-zaslepka-egr-fiat-alfa-lancia-jtd-1-9-8v-2-4-i5001965763.html

 

Czy to:

http://allegro.pl/43-1-zestaw-zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-jtd-cdti-i4963706749.html

 

Generalnie mam 115-tkę i mogę go bez problemu wywalić całkiem, no i w razie roboty na parkingu wywalić go i wkręcić 2 zaślepki jest o wiele prościej niż wsadzić tą pojedyncza.... no chyba że nie trzeba jej wkładać tam gdzie pokazali na allegro (od spodu) tylko można ją wsadzić od góry (z boku) ?

 

Co polecacie? Cena zaślepek nie ma dla mnie większego znaczenia, ma być tak by zrobić to jak najszybciej, najprościej przy wyżyciu jak najmniejszej ilości czasu, narzędzi i pań lekkich obyczajów.

 

Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem zaślepione przez aso przy rurce karbowanej, a potem ją wywaliłem i dałem duże 2 zaślepki.

Jeśli chcesz używać egr'a i bawić się w jego czyszczenie to rzeczywiście zaślepić trzeba IMHO przed EGR'em bo inaczej zafajdasz go całkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Spokojnie, nie, nie zamierzam wywalać EGR'a  :ee:  Mam go od prawie 300 000km i jakoś mi nie przeszkadza, no może 2 razy się zaciął ale po czyszczeniu jest ok.

 

No ale jak mi się zatnie w trasie/za granicą to muszę mieć w pogotowie zaślepkę, no i tu jest pytanie, co lepsze?

 

To:

http://allegro.pl/05-zaslepka-egr-fiat-alfa-lancia-jtd-1-9-8v-2-4-i5001965763.html

 

Czy to:

http://allegro.pl/43-1-zestaw-zaslepka-egr-fiat-opel-1-9-jtd-cdti-i4963706749.html

 

Generalnie mam 115-tkę i mogę go bez problemu wywalić całkiem, no i w razie roboty na parkingu wywalić go i wkręcić 2 zaślepki jest o wiele prościej niż wsadzić tą pojedyncza.... no chyba że nie trzeba jej wkładać tam gdzie pokazali na allegro (od spodu) tylko można ją wsadzić od góry (z boku) ?

 

Co polecacie? Cena zaślepek nie ma dla mnie większego znaczenia, ma być tak by zrobić to jak najszybciej, najprościej przy wyżyciu jak najmniejszej ilości czasu, narzędzi i pań lekkich obyczajów.

 

Pozdrawiam ;)

 

ten pierwszy zestaw , po co wywalać zawór egr z silnika , niech będzie - tylko że zaślepiony blachą , ja pierwsze co robię po kupnie jtd , to zaślepiam egr-y 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten pierwszy zestaw , po co wywalać zawór egr z silnika , niech będzie - tylko że zaślepiony blachą , ja pierwsze co robię po kupnie jtd , to zaślepiam egr-y 

 

Tylko czy ten pierwszy zestaw da radę bez problemu założyć w polowych warunkach?

 

Ja akurat jestem z tych ludzi to wciąż jeżdżą z EGRem w myśl - ktoś to wymyślił więc coś to daje, teoretycznie mniejsze spalanie i szybsze nagrzewanie silnika... praktycznie nie wiem bo nie testowałem jakoś zawsze ten temat obchodziłem szerokim łukiem :D

 

ps. jak odłączę wtyczkę od zaworu to samochód będzie jeździł tak jak by go nie miał, prawda? (taki szybki test czy jest lepiej bez niego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja akurat jestem z tych ludzi to wciąż jeżdżą z EGRem w myśl - ktoś to wymyślił więc coś to daje, teoretycznie mniejsze spalanie i szybsze nagrzewanie silnika...

Co do spalania się nie wypowiem, ale nagrzewanie silnika na pewno. Ale najważniejszym zadaniem dla EGR'a to ekologia syfiąca silnik.


ps. jak odłączę wtyczkę od zaworu to samochód będzie jeździł tak jak by go nie miał, prawda? (taki szybki test czy jest lepiej bez niego).

Jakby to było takie proste to chyba nie byłoby sensu zaślepiania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez jezdze z egr. Profilaktycznie raz na 2lata czyszcze. Jezdzilem jakis czas z zaslepionym ale tak jak piszecie nagrzrwanie wydluzylo sie a spalanie wzroslo, u mnie 0.5l/100km w trasie. Z zaslepionym egr ciezko zejsc ze spalaniem ponizej 5l/100km -oczywiscie mowa o zwyklych drogach krajowych i jezdzie bez szalenstw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica 0,5 l/100 km to żadna różnica, to różnica która spokojnie może być zwykłym błędem pomiarowym, całkowicie zależnym od warunków na drodze, warunków atmosferycznych itp.

Ale dłuższe nagrzewanie jest faktem.

Tak samo jak odczuwalny wzrost dynamiki auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy ten pierwszy zestaw da radę bez problemu założyć w polowych warunkach?

 

Ja akurat jestem z tych ludzi to wciąż jeżdżą z EGRem w myśl - ktoś to wymyślił więc coś to daje, teoretycznie mniejsze spalanie i szybsze nagrzewanie silnika... praktycznie nie wiem bo nie testowałem jakoś zawsze ten temat obchodziłem szerokim łukiem :D

 

ps. jak odłączę wtyczkę od zaworu to samochód będzie jeździł tak jak by go nie miał, prawda? (taki szybki test czy jest lepiej bez niego).

tak ten pierwszy założysz w polowych warunkach , odkręcisz 2 śruby od egr , wsuniesz blaszkę i skręcisz , bez demontażu egr ;

 

tak jak odłączysz  wtyczkę od egr to tak jakbys go zaślepił - pod warunkiem że egr jest szczelny i nie puszcza spalin ! (ale po odłączeniu wtyczki po kilku odpaleniach  prawdopodobnie błąd MIL  wyskoczy na liczniku , co innego jakbyś odpiał cewke egr od zaworu , ale cewka by była podpięta do wtyczki , wtedy nie będzie błędu na liczniku , tylko w kompie schowany );

 

czy egr coś daje hmm  , no zasyfia kolektor ssący , i silnik sie szybciej nagrzewa , ale i tak wolę zaślepiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzenie na spalanie wg wskazań kompa nie jest wcale miarodajne. Trzeba liczyć spalanie wg tego co się wlało i ile sie przejechalo. U mnie komp przeklamuje (pokazuje mniej) o 0,7 do 1,5 na każdym tankowaniu porównując z obliczeniami "z dystrybutora". Ja sobie robię statystyki od lat. Roczne podsumowanie lat w których byl egr a w których go juz nie bylo pokazują ze spalanie pozostało na tym samym poziomie.

PS. Tankuje na różnych stacjach. Podobne różnice są na polskim i holenderskim paliwie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 tu się z tobą PiQ zgodzę  - całkowite zaślepienie zaworu egr nie ma wpływu na spalanie,  w stilo jak i obecnie w cromie spalanie na tym samym poziomie , co do nagrzewania się silnika to też nie zaobserwowałem jakiejś drastycznej różnicy, bo niby jak pojemność chłodniczki egr o pojemności ok 50 - 100 ml może mieć znaczący wpływ - wiem że zaraz posypią się gromy :phi:  ale czy osoby które piszą że  znacząco spadło nagrzewanie silnika miały codziennie te same warunki pogodowe, natężenie ruchu jak i sama dynamika jazdy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.