Ksenomorf Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 WitamJakie jest poprawne napięcie ładowania w Astrze H ? Gdy włączę Test mode pokazuje mi 13,8 V , w książce do AH pisze iż alternator jest OK jeśli napięcie jest 13V - 14,5V ale w książce do AG podają 14V-15,5V. Bardzo mnie to interesuję gdyż kilka dni temu miałem naprawiany rozrusznik i był odłączany aku. Po naprawie wszystko było OK ale po dwóch dniach zaświeciła mi się kontrolka "autko z kluczykiem" . Podłączyłem kompa i pokazało mi się kilka błędów związanych z niskim napięciem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2015 standardowo powinno się mieścić w zakresie 13,8V-14,4V w każdym samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Gdy włączę Test mode pokazuje mi 13,8 V Cześć. U mnie też pokazuje głównie 13.8V i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Z klimą w lato najczęściej 13,8 chociaż czasami się waha nawet 13,5 pokazuje. Bez klimy np. teraz zimą to 14-14,3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
saper1985 Napisano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2016 Masz wszystko ok z ladowaniem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Witam Jakie jest poprawne napięcie ładowania w Astrze H ? Gdy włączę Test mode pokazuje mi 13,8 V , w książce do AH pisze iż alternator jest OK jeśli napięcie jest 13V - 14,5V ale w książce do AG podają 14V-15,5V. Bardzo mnie to interesuję gdyż kilka dni temu miałem naprawiany rozrusznik i był odłączany aku. Po naprawie wszystko było OK ale po dwóch dniach zaświeciła mi się kontrolka "autko z kluczykiem" . Podłączyłem kompa i pokazało mi się kilka błędów związanych z niskim napięciem . Teoretycznie wszystko jest ok. Ale, te 13,8V to masz przy włączonych odbiornikach (światła, dmuchawa), czy bez? Bo u mnie tyle to pokazuje w lato z klimą, Ze światłami i dmuchawą nie spada poniżej 14V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 2 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Po przejechaniu trasy ok.500 km. i wyłączeniu świateł , nawiewu i radia miałem w test mode 14,0V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 2 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2016 Po przejechaniu trasy ok.500 km. i wyłączeniu świateł , nawiewu i radia miałem w test mode 14,0V. U mnie po wyłączeniu wszystkiego pokazuje 14.4-14.5V. Tak jak dzisiaj, z odbiornikami: światła, dmuchawa( w trybie auto chodziła cały czas na 3-4 biegu - duży mróz) i radio było 14.3V. Wg mnie 13.8V jak pisałeś, to trochę mało. Tym bardziej, jak pokazały się błędy związane z niskim napięciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franki Napisano 5 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Po przejechaniu trasy ok.500 km. i wyłączeniu świateł , nawiewu i radia miałem w test mode 14,0V. Nie napisałeś jaki masz silnik. W benzyniakach napięcie ładowania jest ok 14.5, w dieslu 1.9 miałem 14.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 5 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2016 Silnik 1.4 XEP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Nie napisałeś jaki masz silnik. W benzyniakach napięcie ładowania jest ok 14.5, w dieslu 1.9 miałem 14.0 Ja w zafirze i astrze mam takie same 1.9 diesle i w obydwóch napięcia jak wyżej pisałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2016 Ja w zafirze i astrze mam takie same 1.9 diesle i w obydwóch napięcia jak wyżej pisałem. Nie wiemy jaka jest granica błędu tego wskaźnika. Jeżeli są problemy z ładowaniem czy niedoładowaniem. Najlepiej wziąć jeszcze miernik w rękę i zmierzyć na klemach i ewentualnie na wyjściu z alternatora. U mnie po pełnym doładowaniu akumulatora i wyczyszczeniu klem oraz gniazd akumulatora jest 14.0-14,2 na kompie. Również zdecydowanie lepiej dopala zimny rano.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exen Napisano 18 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Ja w zafirze i astrze mam takie same 1.9 diesle i w obydwóch napięcia jak wyżej pisałem. Po dłuższym czasie eksploatacji dodam, że kiedy akumulator jest już wyeksploatowany i słaby to właśnie on pije więcej prądu i stąd te 13.8V IMHO. Przy krótkich dystansach jakie ja pokonuję i przy takich temperaturach które aktualnie panują na zewnątrz muszę go przez weekend prostownikiem doładować. Kiedy to zrobię, napięcie na kompie pokazuje 14.3-14.4V. Resumując w jednym zdaniu. Wydajność akumulatora jest już za słaba a prąd który jest potrzebny na rozruch wyciąga z niego prawie wszystko. Czas na nowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 18 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2016 Ja mam podobnie jak Ty ale po naładowaniu aku ma 14,1V. Moje auto od nowości na problemy z ładowaniem. Obecnie na czwarty akumulator , który ma ok. roku i wymieniony alternator też jakiś rok temu. Wcześniej miałem AG z tym samym silnikiem i przez 2,5 nigdy nie musiałem ładować akumulatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
780518 Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 a mi się wydaje, że ten test mode źle pokazuje tez mam tam napisane 13,8V jak sprawdzałem bezpośrednio na zaciskach aku. to było 14,7V czyli różnica jak dla aku ogromna. Oczywiście wszystkie pomiary przy pracującym silniku. test mode, oszukuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 20 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2016 Bo test mode nie pokazuje napięcia na akumulatorze, tylko na zasilaniu wyświetlacza. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ksenomorf Napisano 22 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2016 Sprawdziłem miernikiem na aku 13,87V na test mode 13,9- 14V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamro Napisano 24 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2016 Sprawdziłem miernikiem na aku 13,87V na test mode 13,9- 14V. Czyli instalacja jest ok., nie masz zbyt dużego spadku napięcia na przewodach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.