Skocz do zawartości

Przeróbka ori ksenonów na zwykłe lampy (?)


Radauskas

Rekomendowane odpowiedzi

Kierunek modyfikacji raczej nietypowy,.. odwrotny :) Syn skasował przód w Stilonie i będziemy raczej naprawiać. Ksenony kłopotliwe bo mały wybór i koszta wyższe, a musimy się zmieścić w tym co ubezpieczyciel rzuci na tace. Zastanawiam się nad montażem zwykłych reflektorów ale nie wiem czy elektryka nie będzie jakoś protestowała. Ma ktoś jakąś wiedze na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio robiłem taką przekładkę u siebie na warsztacie i bez problemu się udało. Do tego doszedł zakup panelu sterowania światłami i można było włączyć opcje przeciwmgielnych i do tego osiowanie i wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierunek modyfikacji raczej nietypowy,.. odwrotny :) Syn skasował przód w Stilonie i będziemy raczej naprawiać. Ksenony kłopotliwe bo mały wybór i koszta wyższe, a musimy się zmieścić w tym co ubezpieczyciel rzuci na tace. Zastanawiam się nad montażem zwykłych reflektorów ale nie wiem czy elektryka nie będzie jakoś protestowała. Ma ktoś jakąś wiedze na ten temat ?

 

Skoro ubezpieczenie jest to po co kupować normalne światła  :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę walczyłem.

 

 

I nadal mało wiesz.

 

- wartość ubezpieczeniowa auta - 11.500,-

- wartość auta po wypadku - 2.700,-

- wycena kosztów naprawy auta - 38.000,-

Tak więc mamy szkodę "całkowitą"

 

- do wypaty z ubezpieczenia - 11.500 - 2.700,- = 8.800,-

 

Jutro lecę do ASO po nowe ksenony i fakturę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

PS. Ksenony to koszt z 600-800zł.

Jak znajdziesz P+L bez połamanych uchwytów +zderzak ze spryskami w dobrym stanie i dobrej cenie to podeślij. W.g. mnie rezygnując z ksenonów zaoszczędzę ok. 1.000,- co przy tej naprawie może być istotne. Zresztą dla tego auta to już bez różnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Temat powoli posuwa się do przodu. Zakupiłem dwie zwykłe lampy w stanie idealnym. Prawa miała żarówki więc wpiąłem w wiązke - wszystko działa.

Ale mam dwa pytania- 1. Przy wiązce od lewej lampy oprócz wtyczki okrągłej jest też wtyczka podłużna. W lampie ksenonowej na te podłużną wtyczkje było gniazdo, a na zwykłej lampie nie ma takiego gniazda. Co z tym zrobić ? Jest do czegoś potrzebna ? 2. Zauważyłem, że w lampach pod żarówką kierunku jest puste miejsce ( z zaślepką ) na jeszcze jedną żarówke. Ale brak mocowania i wiązki. Czyżbym kupił uboższą wersje lamp bez przeciwmgielnych ?

  

post-140078-0-27365100-1453817219_thumb.jpg

post-140078-0-99931700-1453817244_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat powoli posuwa się do przodu. Zakupiłem dwie zwykłe lampy w stanie idealnym. Prawa miała żarówki więc wpiąłem w wiązke - wszystko działa.

Ale mam dwa pytania- 1. Przy wiązce od lewej lampy oprócz wtyczki okrągłej jest też wtyczka podłużna. W lampie ksenonowej na te podłużną wtyczkje było gniazdo, a na zwykłej lampie nie ma takiego gniazda. Co z tym zrobić ? Jest do czegoś potrzebna ? 2. Zauważyłem, że w lampach pod żarówką kierunku jest puste miejsce ( z zaślepką ) na jeszcze jedną żarówke. Ale brak mocowania i wiązki. Czyżbym kupił uboższą wersje lamp bez przeciwmgielnych ?

 

Też się kiedyś zastanawiałem o co chodzi tą z podłużną wtyczką... Co i jak z tą wtyczką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślałem. Własnie się zastanawiam czy nie wydłubać jakoś z wewnątrz odbłyśników zaślepek i nie wsadzić tam jakiś mocnych ledów jako dzienne. Wiem, że to na przeglądzie pewnie nie przejdzie ale w użyciu może całkiem zafunkcjonować.

A co do poziomowania. Skoro w zwykłych lampach poziomowanie ( ręczne ) jest podłączone przez te okrągłe wtyczki to z mojej wiązki regulacji raczej nie będzie (?) Jak to trzeba zrobić ( pytam głównie kolegi pp505 )

W ksenonach nie ma też przewodu do przeciwmgielnych bo ich tam w ogóle nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

PS co tam z tymi wtryskami o ktore pytalem telefonicznie nie dawno :)

Yyyy,.. kurcze,..nie pamiętam na czym stanęło. Coś miałem sprawdzić,.. co się da zamienić w którą stronę. Chyba chodziło o dostępność rozpylaczy do tych wtrysków,.. tak? Jutro sprawdze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą podłużną wtyczkę zostaw niech sobie wolno wisi, wepnij tylko okrągłą. I będzie wszystko działać tylko musisz przełącznik wewnątrz wymienić, szkoda tylko, że kupiłeś wersje bez przeciwmgielnych.

 

Nie zapomnij potem zrobić osiowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

O co kuźwa chodzi ?! Jak jeszcze na rozbitku podłączyłem prawą lampe to wszystkie światła działały jak trzeba więc się ucieszyłem, że jest ok. Teraz jak auto jest zrobione i podłączone lampy to w światłach "wolna amerykanka",.. totalny kosmos. O co kaman ? Ani wtedy ani teraz jeszcze ni było osiowania ale jednak na rozbitku działało (?)

EDIT:

Sytuacja opanowana. Panom udało się zapiąć odwrotnie wtyczki reflektorów :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.