janusdel Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Od pewnego czasu zacząłem słyszeć wycie. Na początku myślałem, że to opony. Ogólnie letnie były głośne i hałas się chyba stopniowo nasilał, a nie nagle z dnia na dzień. Zmieniłem na zimówki, więc opony można wykluczyć - wycie zostało. Hałas nie występuje od zera. Najpierw koło 85km/h się robi głośno. Następnie koło 110-115km/h robi się naprawdę nieprzyjemnie - jak startujący odrzutowiec chyba się dodatkowo rezonans robi. Wycie cichnie na łukach w prawo, w lewo jest raczej gorzej, więc obstawiam któreś z prawych łożysk. Ciężko zlokalizować źródło dźwięku, czy to z przodu, czy z tyłu. Macie jakiś sposób, żeby sprawdzić łożyska kół w domowych warunkach? Mam swojego mechanika, ale dość daleko i pasowałoby od razu kupić części i pojechać na wymianę. Przykładowy filmik z wczoraj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Trzeba było jeszcze do filmiku zatańczyć, nic z niego nie wiadomo :-D. Lewaruj wóz do góry i sprawdzaj kolejno koła, czy mają jakieś luzy boczne ew opory toczenia i wydają dziwny odgłos. Ja jak nie umiałem zlokalizować wycia u siebie to posadzilem za kierownicą kolege a sam "przemieszczalem" sie po wnetrzu w poszukiwaniu źródła hałasu, bez włączonego radia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusdel Napisano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Ok. Dzięki za odpowiedź, fakt zapomniałem ściszyć radio, ale ustawione było tak na głośność mowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 w samochodzie przednio napędowym przednie łożyska możesz sprawdzić w ten sposób że lewarujesz auto z przodu z jednej strony następnie uruchamiasz silnik i załączasz pierwszy lub drugi bieg, jeśli nie słychać wycia to znaczy ze łożysko jest dobre , następnie postępujesz też tak z drugą stroną z przodu, tylne łożyska sprawdzasz lewarując auto z tyłu i obracasz szybko kołem oraz sprawdzasz luzy boczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Tylko przy powyzszym sposobie nalezy pamietac aby wylaczyc systemy np. ASR itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 w samochodzie przednio napędowym przednie łożyska możesz sprawdzić w ten sposób że lewarujesz auto z przodu z jednej strony następnie uruchamiasz silnik i załączasz pierwszy lub drugi bieg, jeśli nie słychać wycia to znaczy ze łożysko jest dobre , następnie postępujesz też tak z drugą stroną z przodu, Tylko przy podniesionym kole łożysko jest odciążone i wycia może nie być więc ta metoda nie jest taka świetna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Tylko przy podniesionym kole łożysko jest odciążone i wycia może nie być więc ta metoda nie jest taka świetna Najczęściej łożysko wycisza się pod obciążeniem, dlatego przy skręcie wycie znika w łożysku, które jest do wymiany. Prz podlewarowaniu będzie je własnie słychać jeszcze bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Najczęściej łożysko wycisza się pod obciążeniem, dlatego przy skręcie wycie znika w łożysku, które jest do wymiany. Prz podlewarowaniu będzie je własnie słychać jeszcze bardziej. Wątpię, zresztą sam autor uważa inaczej Wycie cichnie na łukach w prawo, w lewo jest raczej gorzej, więc obstawiam któreś z prawych łożysk. A co do diagnozy to u mnie w aucie jest podobnie, z tym , ze wyje już od 50km/h. Metoda z podniesieniem auta i kręceniem kół zarówno ręką jak i silnikiem nic nie daje Chyba trzeba będzie mikrofony zamontować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Wątpię, zresztą sam autor uważa inaczej A co do diagnozy to u mnie w aucie jest podobnie, z tym , ze wyje już od 50km/h. Metoda z podniesieniem auta i kręceniem kół zarówno ręką jak i silnikiem nic nie daje Chyba trzeba będzie mikrofony zamontować U siebie zawsze tak tak diagnozowałem łożysko, skręcając w prawo lub w lewo nasłuchiwałem kiedy hałas się ucisza. Podniesienie auta potwierdzało diagnozę. Ale może miałem proste do zdiagnozowania przypadki, stąd moja opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Najczęściej łożysko wycisza się pod obciążeniem, dlatego przy skręcie wycie znika w łożysku, które jest do wymiany. Moja teoria, którą stosuję jest zupełnie odwrotna i się sprawdza w 100%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Moja teoria, którą stosuję jest zupełnie odwrotna i się sprawdza w 100%. Grunt że każdemu z nas się sprawdza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusdel Napisano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Posprawdzałem, jest luz w prawym tyle - trzeba trochę poszarpać, ale da się wyczuć. Po zakręceniu kołem, też słychać "buczenie" czy jak to tam nazwać. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Posprawdzałem, jest luz w prawym tyle - trzeba trochę poszarpać, ale da się wyczuć. Po zakręceniu kołem, też słychać "buczenie" czy jak to tam nazwać. Dzięki za pomoc Grunt że zdiagnozowane, nie ma nic gorszego niż szukanie usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arci Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Najczęściej łożysko wycisza się pod obciążeniem, dlatego przy skręcie wycie znika w łożysku, które jest do wymiany. Prz podlewarowaniu będzie je własnie słychać jeszcze bardziej. źle prawisz kolego łożysko przy obciążeniu zaczyna porządnie wyć. Przerabiałem to niedawno, po łuku w lewo wyło jak cholera zaś po łuku w prawo cichło moja diagnoza prawe do wymiany. Potwierdziło się u mechaniora . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Grunt że zdiagnozowane, nie ma nic gorszego niż szukanie usterki. Nie bawiłem się w teoretyczne rozważania wymieniłem oba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Nie bawiłem się w teoretyczne rozważania wymieniłem oba. No i git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pij Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 źle prawisz kolego łożysko przy obciążeniu zaczyna porządnie wyć. Przerabiałem to niedawno, po łuku w lewo wyło jak cholera zaś po łuku w prawo cichło moja diagnoza prawe do wymiany. Potwierdziło się u mechaniora . Hmm może coś faktycznie pokręciłem, dawno mi nie wyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tu_tek Napisano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Hmm może coś faktycznie pokręciłem, dawno mi nie wyło. Bardzo możliwe, że Ci się pomyliło. Ja również potwierdzę to co napisali poprzednicy, że uszkodzone łożysko dociążone będzie bardziej wyło. U mnie wycie nasilało się podczas pokonywania łuków w lewo, a po wymianie prawego łożyska cisza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Nie bawiłem się w teoretyczne rozważania wymieniłem oba. Ale oba tylne, czy oba po jednej stronie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.