Skocz do zawartości

[Opony] Dwa komplety kół zima/lato czy całoroczne?


karax

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w temacie.

Aktualnie jeżdżę na Yokohama Geolandar A/T-S.

O ile na suchym są ok o tyle na mokrym i śniegu raczej mizernie.

Myślę zatem o upgrejdzie ogumienia i teraz mma kilka opcji:

1. Geolandary zostają na lato i dokupuję zimówki na osobnych felgach.

2. Wywalam Geolandary i kupuję porządne całoroczne.

3. Pozbywam się Geolandarów i kupuję letnie i do tego drugi komplet zimówek.

 

W poprzednim JGC miałem rozwiązanie #2 i spełniało on swoją rolę. Tyle że wtedy miałem jakieś Barumy całoroczne.

Aktualnie myślę o czymś z wyższej półki.

Większość mojej jazdy jest po mieście i niedaleko poza. Dojazdy do pracy, na jakieś zakupy, Juniora do przedszkola.

Takie typowe kręcenie się dookoła komina.

W lato jakaś większa trasa. Raz na rok/dwa lata jakiś wyjazd w góry zimową porą.

Roczny przebieg koło 10-15kkm. Samochód spełnia u mnie rolę bulwarówki raczej.

 

Co byście wybrali przy takich założeniach?

 

Od razu może napiszę co brałem pod uwagę z opon całorocznych

Pirelli Scorpion ATR - http://allegro.pl/4x-nowe-pirelli-scorpion-atr-235-65r17-108h-i5925668151.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do Sorento zakupiłem 2 komplety Zeetexów, rozmiar 235/65/17 lato i zimą i jestem zadowolony, teraz przechodzą chrzest w błocie, w weekend w lesie na śniegu, a teraz dodatkowo asfalt mokry i szutry. I letnie i zimowe dają radę,a budżetu nie zrujnowaly :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem ze mowisz o ruszaniu i przyspieszaniu, mnie bardziej interesuje trzymanie w zakretach oraz przy hamowaniu .. tu przewaznie pojawiaja sie problemy ;) Autem 4x4 ruszyc jest latwo, ale zatrzymuje sie tak samo jak kazde inne ... i wtedy opony AT przeszkadzaja a nie pomagaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Sorento z 2003 biorę poprawkę, że ster nie jest taki jak w Megane 2.0 z 2003r. Ale czasem zaskakuje mnie prowadzenie w zakrętach na plus. Z hamowaniem nie mam kłopotu na szczęście, jest ok.

Z ruszam spokojnie, to tylko 139KM ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zabiles mi cwieka, bo wlasnie chcialem wziac Geolandary jako te podobno najlepsze z AT jesli chodzi o zachowanie na asfalcie - na suchej jak i na mokrej nawierzchni .... no i co teraz? ;)

 

Na suchym jeszcze dają radę. Choć nie jeżdżę jakoś wybitnie agresywanie to mi wystarczyły.

Na mokrym mają tendencję do zrywania przyczepności w najmniej spodziewanym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz Geolandary to zostaw je na lato. Latem przyda się opona, która potrafi pojechać nie tylko po asfalcie. Kup zimówki i z głowy.

 

Koncepcja całorocznych latem jest słabsza bo po pierwsze nie będa one takie dobre jak AT a po drugie szkoda zużywać bieżnik latem. Potem jesienią okaże się że mają mniej niż 4mm i zamiast jeszcze sezon pojeździć będziesz musiał je wyrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz Geolandary to zostaw je na lato. Latem przyda się opona, która potrafi pojechać nie tylko po asfalcie. Kup zimówki i z głowy.

Koncepcja całorocznych latem jest słabsza bo po pierwsze nie będa one takie dobre jak AT a po drugie szkoda zużywać bieżnik latem. Potem jesienią okaże się że mają mniej niż 4mm i zamiast jeszcze sezon pojeździć będziesz musiał je wyrzucić.

Jakieś propozycje co do zimówek?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś propozycje co do zimówek?

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

 

Zależy do czego Ci one potrzebne. Ja kupuję zimówki zwykle na śnieg i raczej olewam inne parametry. Na mokrym po prostu uważam, jeśli jest głośno to mi nie przeszkadza etc. Staram się szukać bieżnika o największch klockach i najbardziej agresywnych krawędziach. Zwykle jest to głośne, kiepsko jedzie w koleinach ale na śniegu daje radę najlepiej.

Fajna jest np. Dunlop Grandtrek SJ6 - każdy kto jej próbował na śniegu to sobie chwali. Ja kupiłem opony o jak najbardziej podobnej rzeźbie bieżnika ale z tniższej półki cenowej: Nexen Winguard SUV. Są głośne (zwłaszcza w koleinach) ale na śniegu rewelacja.

 

Dunlop:

DunlopGrandtrekSJ6_2013-09-25_15-33-09_9

 

Nexen:

winguardsuv.jpg

 

Nie wiem jaki masz rozmiar kół ale w każdym można znaleźć bieżniki bardziej i mniej toporne. Ja trzymam się tych bardziej topornych.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

Pytanie jak w temacie.

Aktualnie jeżdżę na Yokohama Geolandar A/T-S.

O ile na suchym są ok o tyle na mokrym i śniegu raczej mizernie.

Myślę zatem o upgrejdzie ogumienia i teraz mma kilka opcji:

1. Geolandary zostają na lato i dokupuję zimówki na osobnych felgach.

2. Wywalam Geolandary i kupuję porządne całoroczne.

3. Pozbywam się Geolandarów i kupuję letnie i do tego drugi komplet zimówek.

 

W poprzednim JGC miałem rozwiązanie #2 i spełniało on swoją rolę. Tyle że wtedy miałem jakieś Barumy całoroczne.

Aktualnie myślę o czymś z wyższej półki.

Większość mojej jazdy jest po mieście i niedaleko poza. Dojazdy do pracy, na jakieś zakupy, Juniora do przedszkola.

Takie typowe kręcenie się dookoła komina.

W lato jakaś większa trasa. Raz na rok/dwa lata jakiś wyjazd w góry zimową porą.

Roczny przebieg koło 10-15kkm. Samochód spełnia u mnie rolę bulwarówki raczej.

 

Co byście wybrali przy takich założeniach?

 

Od razu może napiszę co brałem pod uwagę z opon całorocznych

Pirelli Scorpion ATR - http://allegro.pl/4x-nowe-pirelli-scorpion-atr-235-65r17-108h-i5925668151.html

 

 

 

Geolandary faktycznie są marne na śniegu i mokrym. Tak samo tragiczne są na głębszym piachu i w błocie. Przerabiałem je w Hiluxie i raz mnie prawie wilki zeżarły przez te opony :chory:

 

Na Santku mam Quatrac 3 i jestem bardzo zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna jest np. Dunlop Grandtrek SJ6 

 

Używam takich Dunlopów w Suzuki Jimny - na śniegu spisują się bardzo dobrze, na mokrym asfalcie też jest lepiej niż np. w przypadku BFG AT - w sumie to można by na nich jeździć cały rok używając jako zamiennika opon AT.  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Goodyear Wrangler Duratrac jezdzilem bardo ostroznie gdy bylo mokro ... mialem nadzieje ze Yokohamy beda znacznie lepsze. Inna sprawa ze masz troche kucy w Jeepie, moj bedzie mial jedynie 140, a opony o szerokosci 215 ;)

 

Potwierdzam opinie karaxa. Opony takie sobie. Choć nowe dawały radę i wytrzymały 50 tys km ze mną. Lato bez problemów nawet na mokrej nawierzchni (moc 156 km jeżeli chodzi Ci o zrywanie asfaltu ;) ) ale po 20 kkm całorocznego używania wyraźnie jej zalety się "starły". Tej zimy wróciłem do zimówek i na plus mam przyczepność oraz spalanie (zasięg większy o 40-50 km). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.