karax Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Pytanie jak w temacie. Aktualnie jeżdżę na Yokohama Geolandar A/T-S. O ile na suchym są ok o tyle na mokrym i śniegu raczej mizernie. Myślę zatem o upgrejdzie ogumienia i teraz mma kilka opcji: 1. Geolandary zostają na lato i dokupuję zimówki na osobnych felgach. 2. Wywalam Geolandary i kupuję porządne całoroczne. 3. Pozbywam się Geolandarów i kupuję letnie i do tego drugi komplet zimówek. W poprzednim JGC miałem rozwiązanie #2 i spełniało on swoją rolę. Tyle że wtedy miałem jakieś Barumy całoroczne. Aktualnie myślę o czymś z wyższej półki. Większość mojej jazdy jest po mieście i niedaleko poza. Dojazdy do pracy, na jakieś zakupy, Juniora do przedszkola. Takie typowe kręcenie się dookoła komina. W lato jakaś większa trasa. Raz na rok/dwa lata jakiś wyjazd w góry zimową porą. Roczny przebieg koło 10-15kkm. Samochód spełnia u mnie rolę bulwarówki raczej. Co byście wybrali przy takich założeniach? Od razu może napiszę co brałem pod uwagę z opon całorocznych Pirelli Scorpion ATR - http://allegro.pl/4x-nowe-pirelli-scorpion-atr-235-65r17-108h-i5925668151.html Vredestein Quatrac 3 - http://allegro.pl/caloroczne-vredestein-quatrac-3-235-65r17-108h-xl-i5182615223.html Falken AS200 - http://allegro.pl/4x-nowe-caloroczne-falken-as200-235-65r17-108v-i5925666616.html Nokian Weatherproof - http://allegro.pl/nokian-weatherproof-235-65-17-235-65-r17-108h-xl-i5865080297.html GY HP All Weather - http://allegro.pl/goodyear-hp-all-weather-235-65-17-235-65r17-108hxl-i5574372217.html Hankook Kinergy 4S H740 - http://allegro.pl/4x-nowe-hankook-kinergy-4s-h740-235-65r17-108v-xl-i5925704371.html Pirelli Scorpion Zero - http://allegro.pl/4x-pirelli-scorpion-zero-235-65r17-104h-i5931498906.html GY Vector 4 Seasons - http://allegro.pl/caloroczne-goodyear-vector-4seasons-235-65r17-108v-i5925554028.html Kleber Citilander - http://allegro.pl/4x-caloroczne-235-65r17-kleber-citylander-108v-xl-i5940822929.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 No to zabiles mi cwieka, bo wlasnie chcialem wziac Geolandary jako te podobno najlepsze z AT jesli chodzi o zachowanie na asfalcie - na suchej jak i na mokrej nawierzchni .... no i co teraz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Ja do Sorento zakupiłem 2 komplety Zeetexów, rozmiar 235/65/17 lato i zimą i jestem zadowolony, teraz przechodzą chrzest w błocie, w weekend w lesie na śniegu, a teraz dodatkowo asfalt mokry i szutry. I letnie i zimowe dają radę,a budżetu nie zrujnowaly Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Rozumiem ze mowisz o ruszaniu i przyspieszaniu, mnie bardziej interesuje trzymanie w zakretach oraz przy hamowaniu .. tu przewaznie pojawiaja sie problemy Autem 4x4 ruszyc jest latwo, ale zatrzymuje sie tak samo jak kazde inne ... i wtedy opony AT przeszkadzaja a nie pomagaja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 W Sorento z 2003 biorę poprawkę, że ster nie jest taki jak w Megane 2.0 z 2003r. Ale czasem zaskakuje mnie prowadzenie w zakrętach na plus. Z hamowaniem nie mam kłopotu na szczęście, jest ok. Z ruszam spokojnie, to tylko 139KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 28 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 No to zabiles mi cwieka, bo wlasnie chcialem wziac Geolandary jako te podobno najlepsze z AT jesli chodzi o zachowanie na asfalcie - na suchej jak i na mokrej nawierzchni .... no i co teraz? Na suchym jeszcze dają radę. Choć nie jeżdżę jakoś wybitnie agresywanie to mi wystarczyły. Na mokrym mają tendencję do zrywania przyczepności w najmniej spodziewanym momencie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 28 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2016 Na Goodyear Wrangler Duratrac jezdzilem bardo ostroznie gdy bylo mokro ... mialem nadzieje ze Yokohamy beda znacznie lepsze. Inna sprawa ze masz troche kucy w Jeepie, moj bedzie mial jedynie 140, a opony o szerokosci 215 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2016 Porządne całoroczne. W lato jak się wpakujesz w błoto to łatwiej będzie wyjechać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Skoro masz Geolandary to zostaw je na lato. Latem przyda się opona, która potrafi pojechać nie tylko po asfalcie. Kup zimówki i z głowy. Koncepcja całorocznych latem jest słabsza bo po pierwsze nie będa one takie dobre jak AT a po drugie szkoda zużywać bieżnik latem. Potem jesienią okaże się że mają mniej niż 4mm i zamiast jeszcze sezon pojeździć będziesz musiał je wyrzucić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 4 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Skoro masz Geolandary to zostaw je na lato. Latem przyda się opona, która potrafi pojechać nie tylko po asfalcie. Kup zimówki i z głowy. Koncepcja całorocznych latem jest słabsza bo po pierwsze nie będa one takie dobre jak AT a po drugie szkoda zużywać bieżnik latem. Potem jesienią okaże się że mają mniej niż 4mm i zamiast jeszcze sezon pojeździć będziesz musiał je wyrzucić. Jakieś propozycje co do zimówek?Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Jakieś propozycje co do zimówek? Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka Zależy do czego Ci one potrzebne. Ja kupuję zimówki zwykle na śnieg i raczej olewam inne parametry. Na mokrym po prostu uważam, jeśli jest głośno to mi nie przeszkadza etc. Staram się szukać bieżnika o największch klockach i najbardziej agresywnych krawędziach. Zwykle jest to głośne, kiepsko jedzie w koleinach ale na śniegu daje radę najlepiej. Fajna jest np. Dunlop Grandtrek SJ6 - każdy kto jej próbował na śniegu to sobie chwali. Ja kupiłem opony o jak najbardziej podobnej rzeźbie bieżnika ale z tniższej półki cenowej: Nexen Winguard SUV. Są głośne (zwłaszcza w koleinach) ale na śniegu rewelacja. Dunlop: Nexen: Nie wiem jaki masz rozmiar kół ale w każdym można znaleźć bieżniki bardziej i mniej toporne. Ja trzymam się tych bardziej topornych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2016 Fajna jest np. Dunlop Grandtrek SJ6 - każdy kto jej próbował na śniegu to sobie chwali. Potwierdzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volcan Napisano 18 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2016 Pytanie jak w temacie. Aktualnie jeżdżę na Yokohama Geolandar A/T-S. O ile na suchym są ok o tyle na mokrym i śniegu raczej mizernie. Myślę zatem o upgrejdzie ogumienia i teraz mma kilka opcji: 1. Geolandary zostają na lato i dokupuję zimówki na osobnych felgach. 2. Wywalam Geolandary i kupuję porządne całoroczne. 3. Pozbywam się Geolandarów i kupuję letnie i do tego drugi komplet zimówek. W poprzednim JGC miałem rozwiązanie #2 i spełniało on swoją rolę. Tyle że wtedy miałem jakieś Barumy całoroczne. Aktualnie myślę o czymś z wyższej półki. Większość mojej jazdy jest po mieście i niedaleko poza. Dojazdy do pracy, na jakieś zakupy, Juniora do przedszkola. Takie typowe kręcenie się dookoła komina. W lato jakaś większa trasa. Raz na rok/dwa lata jakiś wyjazd w góry zimową porą. Roczny przebieg koło 10-15kkm. Samochód spełnia u mnie rolę bulwarówki raczej. Co byście wybrali przy takich założeniach? Od razu może napiszę co brałem pod uwagę z opon całorocznych Pirelli Scorpion ATR - http://allegro.pl/4x-nowe-pirelli-scorpion-atr-235-65r17-108h-i5925668151.html Vredestein Quatrac 3 - http://allegro.pl/caloroczne-vredestein-quatrac-3-235-65r17-108h-xl-i5182615223.html Falken AS200 - http://allegro.pl/4x-nowe-caloroczne-falken-as200-235-65r17-108v-i5925666616.html Nokian Weatherproof - http://allegro.pl/nokian-weatherproof-235-65-17-235-65-r17-108h-xl-i5865080297.html GY HP All Weather - http://allegro.pl/goodyear-hp-all-weather-235-65-17-235-65r17-108hxl-i5574372217.html Hankook Kinergy 4S H740 - http://allegro.pl/4x-nowe-hankook-kinergy-4s-h740-235-65r17-108v-xl-i5925704371.html Pirelli Scorpion Zero - http://allegro.pl/4x-pirelli-scorpion-zero-235-65r17-104h-i5931498906.html GY Vector 4 Seasons - http://allegro.pl/caloroczne-goodyear-vector-4seasons-235-65r17-108v-i5925554028.html Kleber Citilander - http://allegro.pl/4x-caloroczne-235-65r17-kleber-citylander-108v-xl-i5940822929.html Geolandary faktycznie są marne na śniegu i mokrym. Tak samo tragiczne są na głębszym piachu i w błocie. Przerabiałem je w Hiluxie i raz mnie prawie wilki zeżarły przez te opony Na Santku mam Quatrac 3 i jestem bardzo zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 19 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2016 Fajna jest np. Dunlop Grandtrek SJ6 Używam takich Dunlopów w Suzuki Jimny - na śniegu spisują się bardzo dobrze, na mokrym asfalcie też jest lepiej niż np. w przypadku BFG AT - w sumie to można by na nich jeździć cały rok używając jako zamiennika opon AT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 21 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2016 Na Goodyear Wrangler Duratrac jezdzilem bardo ostroznie gdy bylo mokro ... mialem nadzieje ze Yokohamy beda znacznie lepsze. Inna sprawa ze masz troche kucy w Jeepie, moj bedzie mial jedynie 140, a opony o szerokosci 215 Potwierdzam opinie karaxa. Opony takie sobie. Choć nowe dawały radę i wytrzymały 50 tys km ze mną. Lato bez problemów nawet na mokrej nawierzchni (moc 156 km jeżeli chodzi Ci o zrywanie asfaltu ) ale po 20 kkm całorocznego używania wyraźnie jej zalety się "starły". Tej zimy wróciłem do zimówek i na plus mam przyczepność oraz spalanie (zasięg większy o 40-50 km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.