JohnnyR Napisano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2016 ...bo o heblach juz wszystko wiem i niektóre graty mam juz lezec a niektóre wpadna z poczatkiem lutego bilstien b6 czy krosno pzm1? czy coś innego? bilstien b6 jest na allegro po 350pl sztuka, a komplet pzm1 ~500zł. http://allegro.pl/bilstein-b6-amortyzatory-fiat-seicento-przod-i5929253997.html z tym ze to nie sa te na grubej ladze. jakies opinie na ich temat? czy cos jeszcze innego? byle nie kosztowało milionów, bo w lutym musze coś zbudowac na sezon obecnie mam sprezyny eibacha i je zostawiam, a amory przemilczę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 jeździłem na pzm, nigdy w życiu nie włożę tego do auta no chyba że typowo na tor teraz mam B6 na grubej ladze te z linku jak mnie pamięć nie myli nie są regenerowane szukaj w używce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 ciezko dorwac uzywki a nie mam czasu zeby pół roku zawiasu szukać edit: a "kajaby" excel g? albo ultra sr? obecnie ta-technix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bes_pieczniq Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 tyle że te przechyly to raczej od miekkich sprężyn a nie amorków, o ile dobrze myśle bo ja mam z przodu teraz o ile pamiętam to amorki FK czyli też żaden szał, ale sprężyny mam jakieś twardsze i tak sie nie kładzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 to wytlumacz, dlaczego moja stara 700 byla sztywniejsza nie majac staba i seryjne sprezyny majace X lat. sprezyny to moja mocna strona akurat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SirDuncan Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 "albo ultra sr?" Ja ostatnio szukałem Kayab Ultra SR, ale do Cinquecento już nie znalazłem. Do Seicento katalog Kayaby podaje tylko wersję Excel G. Niby Ultra SR widnieje w wielu katalogach sklepów internetowych, ale jest tam tylko dlatego, że ich nie usunęli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 to wytlumacz, dlaczego moja stara 700 byla sztywniejsza nie majac staba i seryjne sprezyny majace X lat. sprezyny to moja mocna strona akurat A swoją 700setkę też tak jeździłeś jak na tym zdjęciu? Od amortyzatorów przechyły nie znikną, najlepsze rozwiązanie to stab na tył. Ewentualnie utwardzić bardziej tył (sprężyny + poliuretany w wahaczach) i jeśli się jeszcze da coś poszerzyć to wstawić większe dystanse z tyłu. Co do sprężyn to wielkiego wyboru nie ma, sztywniejsze można by tylko na zamówienie zrobić. Eibachy masz cięte z tyłu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 2 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 eibach nie ciety Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 2 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2016 Widać, że tył u Ciebie coś wysoko stoi. Możesz go trochę posadzić. Cięcie tylnych eibachów o 1-1,5zwoja to powszechnie stosowana praktyka, żeby tył nie stał wyżej od przodu. Dodatkowo taki zabieg usztywnia jeszcze trochę sprężyny bo mniej zwojów pracuje, obniżenie tyłu to lepszy rozkład masy (raczej nieznacznie ale zawsze coś) - środek ciężkości przesunie się do tyłu i niżej. Ja mam eibachy cięte 1,5zwoja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ksytek Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 Widać, że tył u Ciebie coś wysoko stoi. Możesz go trochę posadzić. Cięcie tylnych eibachów o 1-1,5zwoja to powszechnie stosowana praktyka, żeby tył nie stał wyżej od przodu. Dodatkowo taki zabieg usztywnia jeszcze trochę sprężyny bo mniej zwojów pracuje, obniżenie tyłu to lepszy rozkład masy (raczej nieznacznie ale zawsze coś) - środek ciężkości przesunie się do tyłu i niżej. Ja mam eibachy cięte 1,5zwoja. podepnę się sądzisz że jak mam teraz fk - 50 z tyłu i wsadzę eibacha i go chlasnę będzie lepiej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 podepnę się sądzisz że jak mam teraz fk - 50 z tyłu i wsadzę eibacha i go chlasnę będzie lepiej? Nigdy sprężyn fk nie miałem, miałem mts i jeśli fk to ta sama półka co mts to cięte eibachy na pewno będą sztywniejsze. Możesz zmierzyć średnicę drutu tych fk. Eibach ma średnicę 11,5mm, mtsy z tego co pamiętam były wykonane z drutu tej samej średnicy co seryjne czyli 11mm. Niektórzy wkładają w ogóle sprężyny z innych samochodów, ale nie mogę sobie przypomnieć z jakich modeli podejdą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
proshotter Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 Fk jest dużo twardszy od mts'a Może nawet twardszy od eibacha... ciężko porównać bo eibacha miałem na dziadkowych amorkach, A fk teraz mam na mts Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 nie bedzie zadnego ciecia springów. wpadnie tylny stabilizator. pytanie nadal to samo - jakie amory? b6 na grubej ladze odpada, niedostepne prawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 Do ry, mam dwa komplety tylnych sprezyn, jeden nawet podciety o 1.5 zwoja, mozesz zalozyc i zobaczysz czy jest inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 nie bedzie zadnego ciecia springów. wpadnie tylny stabilizator. No i to najlepsze rozwiązanie, na pewno będziesz zadowolony z efektu Co do amortyzatorów to od wczoraj testuję na przodzie pzm-1 z seryjną sprężyną (na eibachu bałem się postawić bo wszyscy twierdzili że beton), i powiem tylko tyle że jak dla mnie rewelacja, świetnie wybiera nierówności, zupełnie inna bajka niż eibach+kyb exel G co miałem poprzednio. No i na seryjnej sprężynie pzm-1 jest nawet bardziej komfortowe (choć nie o komfort tu chodzi) niż eibach+kyb o dziwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 Do ry, mam dwa komplety tylnych sprezyn, jeden nawet podciety o 1.5 zwoja, mozesz zalozyc i zobaczysz czy jest inaczej. sek w tym, ze jestem leniem smierdzacym i nie chce mi sie rozkrecac i przekładac tylko wole gotowe pomysły, które wykorzystam @@barkor że niby na eibach + exel g = miekko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 że niby na eibach + exel g = miekko? Hmm miękko to może nie było aż tak, kwestia taka że chyba eibachy, które są dosyć sztywnymi sprężynami, wymagają do prawidłowego działania znacznie mocniejszych amortyzatorów niż jakiekolwiek seryjne z exel g włącznie (w koncu exel to też seria tylko nieco sztywniejsza). Efekt był taki że na nierównościach przód mi tak dziwnie podskakiwał i nurkował na przemian. Było dosyć sztywno ze względu właśnie na eibachy, ale czuć było że na dziurach ten zawias się źle spisuje.Nie wiem jak pzm-1 zachowywałby się z eibachami (może wkrótce przetestuje), ale z seryjną sprężyną spisuje się rewelacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Eibach ma średnicę 11,5mm, mtsy z tego co pamiętam były wykonane z drutu tej samej średnicy co seryjne czyli 11mm. wczoraj sprawdzałem. eibachy maja 12mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 wczoraj sprawdzałem. eibachy maja 12mm. Całkiem możliwe, mierzyłem już dawno, choć 12mm na suwmiarce to chyba jednak nie miałem, ale może mnie pamięć zawodzi:) Seryjne mają natomiast 11mm, tak podają dane techniczne (mowa oczywiście cały czas o tylnych sprężynach). W każdym razie eibachy są zrobione z grubszego drutu dlatego są sztywniejsze niż te tuningowe sprężyny. Taka ciekawostka, wiadomo że sprężyny od sportinga obniżają seja o -20mm, a z danych technicznych w przypadku przednich sprężyn wynika, że to obniżenie uzyskano dlatego, że sprężyny od sportinga są wykonane z cieńszego drutu (11,5mm wersja zwykła i 11,2mm wersja sporting), czyli tak jakby sportingowe sprężyny są bardziej miękkie, dlatego sej na nich siada niżej. Wracając do tematu amortyzatorów to już coś postanowiłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 co do amorów jeszcze nie wiem. krosno - cena za komplet jest dosc dobra ~500zł. nie wiem natomiast co z B6 ale tymi z cienka laga, bo takowe sa na allegro nowe za stosunkowo tez dobra cene ~350pln/szt. a nie moge znalesc zadnych opinii na temat tego b6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Odnośnie tych B6 to osobiście nie mam żadnych doświadczeń, ale przewijało się trochę opinii na seicento.pl. Z tego co pamiętam to sporo osób mówiło, że te obecne B6 to zupełnie nie to samo co wcześniej. Pisali, że lepiej szukać na grubej ladze nawet jeśli miałyby być na wstępie do regeneracji. A tak poza tym to i tak po zakupie nowych wszyscy pisali że najlepiej wysłać do zerkopolu na ustawienie (przeważnie "na dziurawy asfalt"). @ wspomniał że jeździł na pzm-1 a teraz na B6, może opowie coś więcej. Ciekawy jestem czym się konkretnie różni zachowanie zawieszenia na pzm i B6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 5 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 tylko te na grubej ladze to produkt deficytowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 Jest jeszcze KONI regulowany Mam kpl.+ poliuretany na tyle i jestem bardzo zadowolony, jest sztywno ale trzyma super. A testowałem parę ustawień rozwiązania: 1 koni + springi sportingowe 2 eibach + monroe reflex (nieprodukowane, znacznie lepsze od kayaba excel-g) 3 eibach + kayaba excel-g B6 cięka laga, na rajdowym.poznaniu koleś zmieniał na grubą i podobno jest duża różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 5 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2016 A testowałem parę ustawień rozwiązania:1 koni + springi sportingowe2 eibach + monroe reflex (nieprodukowane, znacznie lepsze od kayaba excel-g)3 eibach + kayaba excel-g Jak się sprawdziła opcja nr1 w porównaniu do dwóch pozostałych? I czy te rozwiązania to było komplet przód + tył czy piszesz tylko o tylnym zawiasie? Odnośnie amorów KONI to jak sprawuje się ta regulacja i czy dużo zmienia (w sensie czy znacząca jest różnica między ustawieniem max i min)? Jeszcze jakiś czas temu widziałem na allegro te amorki KONI na tył ale teraz nie mogę znaleźć nawet w google. Z tego co pamiętam to komplet na tył kosztował w granicach 500zł, a więc mniej niż bilstein. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SirDuncan Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 Proszę bardzo: http://www.otokoni.pl/seicento-c-9340_9828_9864.html http://www.otokoni.pl/cinquecento-c-9340_9828_9844.html Na oficjalnej stronie Koni nie ma innych amortyzatorów niż tylne do CC i SC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 Proszę bardzo: http://www.otokoni.pl/seicento-c-9340_9828_9864.html http://www.otokoni.pl/cinquecento-c-9340_9828_9844.html Na oficjalnej stronie Koni nie ma innych amortyzatorów niż tylne do CC i SC. A i tak jest info, że są na zamówienie z Holandii. I nie ma info, że są to amory za regulacją, a koni robiło też bez regulacji i to właśnie chyba będą te bez regulacji niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 Zgadza się koni zaczeło robić amory bez regulacji, podobno gorsze Teraz mam kpl. koni z regulacją, ale używki Dla mnie najlepsza jest opcja 1 koni regulowane + sporting sprongi + poliuretany na tył, ale do cywila i jest twardo. Wpierw też miałem poliuretany i reg. koni na tył ustawione na 1/3 twardości i się nie przegniało, w z przodu kayaby. teraz mam całość koni i jest sztywno, ale nie twardo mocno. Regulacją się nie bawiłem, na aucie, ale w ręce po skręceniu czas powrotu amora był znacznie dłuższy. Gdzie czytałem że one mają tłumienie na powrocie. Kiedyż miałem na tyle PZM-1 i eibachy i był pink pong Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 6 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2016 Dla mnie najlepsza jest opcja 1 koni regulowane + sporting sprongi + poliuretany na tył, ale do cywila i jest twardo. No to wychodzi na to, że najlepiej spisującym się zestawem jest seryjna miękka sprężyna + twardy sportowy amor. Ja mam na przodzie pzm-1 z seryjną sprężyną jak już wyżej wspominałem i wczoraj testowałem nawet na dziurawym szutrze i nadal jestem zachwycony, zawias wybiera każdą dziurę i nie przenosi tego aż tak na budę (mam takie wrażenie jakby było "przyjemnie twardo"). A wszyscy twierdzili, że po zamontowaniu pzm-1 jest taki beton że plomby wypadają i buda się rozejdzie (i że nic to nie da, że zamontuję miękką sprężynę). Widocznie beton się robi ze względu na zastosowane sprężyny a nie tylko amortyzatory. Kiedyż miałem na tyle PZM-1 i eibachy i był pink pong Na tyle natomiast mam obecnie eibach + KYB exel g i też jest pingpong, przód się trzyma a tył podskakuje na wybojach. Chyba z tyłu też wsadzę seryjną sprężynę (ciętą o jeden zwój - bo takie mam akurat) i pzm-1. Z tymże do rajdowej jazdy seryjne sprężyny (czy te od sportinga) będą z kolei powodować duże przechyły nadwozia. Konieczny jest zatem montaż dodatkowo stabilizatora tylnego. Ja obecnie mam taki zamontowany i to że sej jest na miękkich sprężynach w ogóle w niczym nie przeszkadza. Wyklarowała mi się całkiem dobra koncepcja na zawias szczególnie na dziurawe kjsy i do jazdy na codzień (bo na tor i równe trasy to i beton się sprawdzi): sprężyny seryjne lub od sportinga + twardy amor np pzm-1 + stabilizator z przodu + stabilizator z tyłu (odpowiednio dobrany pod względem sztywności) + ewentualnie poliuretany w zawieszeniu dla poprawy precyzji prowadzenia. Wtedy będzie trochę twardo, choć nie będzie betonu, nie będzie efektu podskakiwania (pingponga) na nierównościach, zawias będzie wybierał dobrze nierówności przez co będzie dobra przyczepność opon. Ale czy faktycznie to by się sprawdziło to już trzeba przetestować w praktyce najlepiej w rajdowych warunkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 7 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2016 kayaba excel-g do serii są dobre, ale w eibachu to amor nie ogarnia sprężyny. znacznie lepiej wypadał monroe reflex Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.