Skocz do zawartości

szybkie pytanie o zawias...


JohnnyR

Rekomendowane odpowiedzi

...bo o heblach juz wszystko wiem i niektóre graty mam juz lezec a niektóre wpadna z poczatkiem lutego  :phi:

 

bilstien b6 czy krosno pzm1? czy coś innego? bilstien b6 jest na allegro po 350pl sztuka, a komplet pzm1 ~500zł. 

 

http://allegro.pl/bilstein-b6-amortyzatory-fiat-seicento-przod-i5929253997.html z tym ze to nie sa te na grubej ladze. jakies opinie na ich temat? czy cos jeszcze innego? byle nie kosztowało milionów, bo w lutym musze coś zbudowac na sezon  :phi:

 

obecnie mam sprezyny eibacha i je zostawiam, a amory przemilczę  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tyle że te przechyly to raczej od miekkich sprężyn a nie amorków, o ile dobrze myśle :P

bo ja mam z przodu teraz o ile pamiętam to amorki FK czyli też żaden szał, ale sprężyny mam jakieś twardsze i tak sie nie kładzie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to wytlumacz, dlaczego moja stara 700 byla sztywniejsza nie majac staba i seryjne sprezyny majace X lat. sprezyny to moja mocna strona akurat  :chory:

 

 

A swoją 700setkę też tak jeździłeś jak na tym zdjęciu? :)

Od amortyzatorów przechyły nie znikną, najlepsze rozwiązanie to stab na tył. Ewentualnie utwardzić bardziej tył (sprężyny + poliuretany w wahaczach) i jeśli się jeszcze da coś poszerzyć to wstawić większe dystanse z tyłu. Co do sprężyn to wielkiego wyboru nie ma, sztywniejsze można by tylko na zamówienie zrobić. Eibachy masz cięte z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że tył u Ciebie coś wysoko stoi. Możesz go trochę posadzić. Cięcie tylnych eibachów o 1-1,5zwoja to powszechnie stosowana praktyka, żeby tył nie stał wyżej od przodu. Dodatkowo taki zabieg usztywnia jeszcze trochę sprężyny bo mniej zwojów pracuje, obniżenie tyłu to lepszy rozkład masy (raczej nieznacznie ale zawsze coś) - środek ciężkości przesunie się do tyłu i niżej.

Ja mam eibachy cięte 1,5zwoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widać, że tył u Ciebie coś wysoko stoi. Możesz go trochę posadzić. Cięcie tylnych eibachów o 1-1,5zwoja to powszechnie stosowana praktyka, żeby tył nie stał wyżej od przodu. Dodatkowo taki zabieg usztywnia jeszcze trochę sprężyny bo mniej zwojów pracuje, obniżenie tyłu to lepszy rozkład masy (raczej nieznacznie ale zawsze coś) - środek ciężkości przesunie się do tyłu i niżej.

Ja mam eibachy cięte 1,5zwoja.

podepnę się

sądzisz że jak mam teraz fk - 50 z tyłu i wsadzę eibacha i go chlasnę będzie lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się

sądzisz że jak mam teraz fk - 50 z tyłu i wsadzę eibacha i go chlasnę będzie lepiej?

 

Nigdy sprężyn fk nie miałem, miałem mts i jeśli fk to ta sama półka co mts to cięte eibachy na pewno będą sztywniejsze. Możesz zmierzyć średnicę drutu tych fk. Eibach ma średnicę 11,5mm, mtsy z tego co pamiętam były wykonane z drutu tej samej średnicy co seryjne czyli 11mm.

Niektórzy wkładają w ogóle sprężyny z innych samochodów, ale nie mogę sobie przypomnieć z jakich modeli podejdą :hmm: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bedzie zadnego ciecia springów.

wpadnie tylny stabilizator.

 

No i to najlepsze rozwiązanie, na pewno będziesz zadowolony z efektu :oki:

Co do amortyzatorów to od wczoraj testuję na przodzie pzm-1 z seryjną sprężyną (na eibachu bałem się postawić bo wszyscy twierdzili że beton), i powiem tylko tyle że jak dla mnie rewelacja, świetnie wybiera nierówności, zupełnie inna bajka niż eibach+kyb exel G co miałem poprzednio. No i na seryjnej sprężynie pzm-1 jest nawet bardziej komfortowe (choć nie o komfort tu chodzi) niż eibach+kyb o dziwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do ry, mam dwa komplety tylnych sprezyn, jeden nawet podciety o 1.5 zwoja, mozesz zalozyc i zobaczysz czy jest inaczej.

 

sek w tym, ze jestem leniem smierdzacym i nie chce mi sie rozkrecac i przekładac tylko wole gotowe pomysły, które wykorzystam  :phi:

 

 

@@barkor

 

że niby na eibach + exel g = miekko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




że niby na eibach + exel g = miekko?

 

Hmm miękko to może nie było aż tak, kwestia taka że chyba eibachy, które są dosyć sztywnymi sprężynami, wymagają do prawidłowego działania znacznie mocniejszych amortyzatorów niż jakiekolwiek seryjne z exel g włącznie (w koncu exel to też seria tylko nieco sztywniejsza). Efekt był taki że na nierównościach przód mi tak dziwnie podskakiwał i nurkował na przemian. Było dosyć sztywno ze względu właśnie na eibachy, ale czuć było że na dziurach ten zawias się źle spisuje.
Nie wiem jak pzm-1 zachowywałby się z eibachami (może wkrótce przetestuje), ale z seryjną sprężyną spisuje się rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Eibach ma średnicę 11,5mm, mtsy z tego co pamiętam były wykonane z drutu tej samej średnicy co seryjne czyli 11mm.

 

 

wczoraj sprawdzałem. eibachy maja 12mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj sprawdzałem. eibachy maja 12mm.

 

Całkiem możliwe, mierzyłem już dawno, choć 12mm na suwmiarce to chyba jednak nie miałem, ale może mnie pamięć zawodzi:) Seryjne mają natomiast 11mm, tak podają dane techniczne (mowa oczywiście cały czas o tylnych sprężynach). W każdym razie eibachy są zrobione z grubszego drutu dlatego są sztywniejsze niż te tuningowe sprężyny.

Taka ciekawostka, wiadomo że sprężyny od sportinga obniżają seja o -20mm, a z danych technicznych w przypadku przednich sprężyn wynika, że to obniżenie uzyskano dlatego, że sprężyny od sportinga są wykonane z cieńszego drutu (11,5mm wersja zwykła i 11,2mm wersja sporting), czyli tak jakby sportingowe sprężyny są bardziej miękkie, dlatego sej na nich siada niżej.

 

Wracając do tematu amortyzatorów to już coś postanowiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do amorów jeszcze nie wiem. krosno - cena za komplet jest dosc dobra ~500zł. nie wiem natomiast co z B6 ale tymi z cienka laga, bo takowe sa na allegro nowe za stosunkowo tez dobra cene ~350pln/szt.  a nie moge znalesc zadnych opinii na temat tego b6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie tych B6 to osobiście nie mam żadnych doświadczeń, ale przewijało się trochę opinii na seicento.pl. Z tego co pamiętam to sporo osób mówiło, że te obecne B6 to zupełnie nie to samo co wcześniej. Pisali, że lepiej szukać na grubej ladze nawet jeśli miałyby być na wstępie do regeneracji. A tak poza tym to i tak po zakupie nowych wszyscy pisali że najlepiej wysłać do zerkopolu na ustawienie (przeważnie "na dziurawy asfalt").

@ wspomniał że jeździł na pzm-1 a teraz na B6, może opowie coś więcej. Ciekawy jestem czym się konkretnie różni zachowanie zawieszenia na pzm i B6. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze KONI regulowany 

Mam kpl.+ poliuretany na tyle i jestem bardzo zadowolony, jest sztywno ale trzyma super.

 

A testowałem parę ustawień rozwiązania:

1 koni + springi sportingowe

2 eibach + monroe reflex (nieprodukowane, znacznie lepsze od kayaba excel-g)

3 eibach + kayaba excel-g

 

B6 cięka laga, na rajdowym.poznaniu koleś zmieniał na grubą i podobno jest duża różnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A testowałem parę ustawień rozwiązania:

1 koni + springi sportingowe

2 eibach + monroe reflex (nieprodukowane, znacznie lepsze od kayaba excel-g)

3 eibach + kayaba excel-g

 

Jak się sprawdziła opcja nr1 w porównaniu do dwóch pozostałych? I czy te rozwiązania to było komplet przód + tył czy piszesz tylko o tylnym zawiasie? Odnośnie amorów KONI to jak sprawuje się ta regulacja i czy dużo zmienia (w sensie czy znacząca jest różnica między ustawieniem max i min)?

 

Jeszcze jakiś czas temu widziałem na allegro te amorki KONI na tył ale teraz nie mogę znaleźć nawet w google. Z tego co pamiętam to komplet na tył kosztował w granicach 500zł, a więc mniej niż bilstein.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę bardzo:

 

http://www.otokoni.pl/seicento-c-9340_9828_9864.html

 

http://www.otokoni.pl/cinquecento-c-9340_9828_9844.html

 

Na oficjalnej stronie Koni nie ma innych amortyzatorów niż tylne do CC i SC.

 

A i tak jest info, że są na zamówienie z Holandii. I nie ma info, że są to amory za regulacją, a koni robiło też bez regulacji i to właśnie chyba będą te bez regulacji niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się koni zaczeło robić amory bez regulacji, podobno gorsze :(

 

Teraz mam kpl. koni z regulacją, ale używki

 

Dla mnie najlepsza jest opcja 1 koni regulowane + sporting sprongi + poliuretany na tył, ale do cywila i jest twardo.

 

Wpierw też miałem poliuretany i reg. koni na tył ustawione na 1/3 twardości i się nie przegniało, w z przodu kayaby.

 

teraz mam całość koni i jest sztywno, ale nie twardo mocno.

 

Regulacją się nie bawiłem, na aucie, ale w ręce po skręceniu czas powrotu amora był znacznie dłuższy.

Gdzie czytałem że one mają tłumienie na powrocie.

 

Kiedyż miałem na tyle PZM-1 i eibachy i był pink pong

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie najlepsza jest opcja 1 koni regulowane + sporting sprongi + poliuretany na tył, ale do cywila i jest twardo.

 

No to wychodzi na to, że najlepiej spisującym się zestawem jest seryjna miękka sprężyna + twardy sportowy amor.

Ja mam na przodzie pzm-1 z seryjną sprężyną jak już wyżej wspominałem i wczoraj testowałem nawet na dziurawym szutrze i nadal jestem zachwycony, zawias wybiera każdą dziurę i nie przenosi tego aż tak na budę (mam takie wrażenie jakby było "przyjemnie twardo"). A wszyscy twierdzili, że po zamontowaniu pzm-1 jest taki beton że plomby wypadają i buda się rozejdzie (i że nic to nie da, że zamontuję miękką sprężynę). Widocznie beton się robi ze względu na zastosowane sprężyny a nie tylko amortyzatory.

 

 

 

Kiedyż miałem na tyle PZM-1 i eibachy i był pink pong

 

Na tyle natomiast mam obecnie eibach + KYB exel g i też jest pingpong, przód się trzyma a tył podskakuje na wybojach. Chyba z tyłu też wsadzę seryjną sprężynę (ciętą o jeden zwój - bo takie mam akurat) i pzm-1.

 

Z tymże do rajdowej jazdy seryjne sprężyny (czy te od sportinga) będą z kolei powodować duże przechyły nadwozia. Konieczny jest zatem montaż dodatkowo stabilizatora tylnego. Ja obecnie mam taki zamontowany i to że sej jest na miękkich sprężynach w ogóle w niczym nie przeszkadza.

 

Wyklarowała mi się całkiem dobra koncepcja na zawias szczególnie na dziurawe kjsy i do jazdy na codzień (bo na tor i równe trasy to i beton się sprawdzi): sprężyny seryjne lub od sportinga + twardy amor np pzm-1 + stabilizator z przodu + stabilizator z tyłu (odpowiednio dobrany pod względem sztywności) + ewentualnie poliuretany w zawieszeniu dla poprawy precyzji prowadzenia.

Wtedy będzie trochę twardo, choć nie będzie betonu, nie będzie efektu podskakiwania (pingponga) na nierównościach, zawias będzie wybierał dobrze nierówności przez co będzie dobra przyczepność opon. Ale czy faktycznie to by się sprawdziło to już trzeba przetestować w praktyce najlepiej w rajdowych warunkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.