Focus206 Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 Ma ktoś jakies doświadczenia? Tylko silniki HDi. Roczniki 2010-2012 Czas na kolejnego Peugeota ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 brac najlepiej 2.0 HDi 150 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Focus206 Napisano 3 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 To że brać to ja wiem, ale na co zwrócić uwagę? Ma jakies bolączki? Coś gdzieś go gryzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk Napisano 3 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2016 zwroc uwage na tylne zawieszenie, byly wersje gdzie bylo ono regulowane, stan amortyzatorow itd. zeby potem nie bylo... Jak bedziesz mial cos ogladac wrzuc vin, sprawdzimy co w trawie piszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Ma ktoś jakies doświadczenia? Tylko silniki HDi. Roczniki 2010-2012 Czas na kolejnego Peugeota ... ja mam 1,6HDI. wiek: pół roku. bardzo fajne wozidło rodzinne. Za młody, żeby cokolwiek powiedzieć o ewentualnych awariach. Spalanie do 6l. jakby wolniej jeździć to pewnie poniżej 5 dałoby się zejść - tylko po co ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 ja mam 1,6HDI. wiek: pół roku. bardzo fajne wozidło rodzinne. Za młody, żeby cokolwiek powiedzieć o ewentualnych awariach. Spalanie do 6l. jakby wolniej jeździć to pewnie poniżej 5 dałoby się zejść - tylko po co ? Na autobanie tez pali 6-ke? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Na autobanie tez pali 6-ke? Na pewno wszystkim 1.6HDi w dużych autach typu C4P/GP czy P3008/5008 pali poniżej 6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Srata-drata. Jak będzie jechał 160 non stop to też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Na autobanie tez pali 6-ke? na samej autobanie pali więcej ale średnie spalanie z "kilkutysięcznych" podróży naprawdę wychodzi poniżej 6l. do 120km/h (z groszem) pali faktycznie mało. od 140 spalanie wzrasta do 7 z groszem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Mnie 3008 1,6 hdi spalało średnio 7,4 l, średnio 6 l konsumował mi 308 I generacji z tym samym silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Tak jako ciekawostka mam pomiar ze 194 km jazdy autostradą, średnia prędkość 127 km/h, spalanie średnie 7,9 l. Srata-drata. Jak będzie jechał 160 non stop to też? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Tak jako ciekawostka mam pomiar ze 194 km jazdy autostradą, średnia prędkość 127 km/h, spalanie średnie 7,9 l. tylko, żeby mieć średnia 127, to musiałeś za___ ze 180. więc spalanie nie dziwi. jadąc 130-140 licznikowo (miejscami hamując, zwalniając itd...) średnia wyjdzie ci ze 105-110 a spalanie ok 6. co w tym dziwnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 tylko, żeby mieć średnia 127, to musiałeś za___ ze 180. więc spalanie nie dziwi. jadąc 130-140 licznikowo (miejscami hamując, zwalniając itd...) średnia wyjdzie ci ze 105-110 a spalanie ok 6. co w tym dziwnego? Hmmm, jak jadę autostradą to średnia 127 wychodzi mi mając zapięty tempomat na 130-135 Jak jadę 160-180 to średnią mam ~150, ale to ja To jest dziwnego w spalaniu ~6, że auto waży cirka 1600 kg, co nie jest mało, spalanie średnie ~6 to ja mam w C3 1.6HDi 110 gdzie masa auta nie przekracza 1200 kg gdzie w bardzo dynamicznej trasie nie spala więcej niż 5-5,2, a silnik ma mniej do napędzenia W aucie o masie ponad 1650 (C4GP) z silnikiem łatwiej bujającym autem, bo mniej wysilonym, 2.0HDi 138 w trasie nie spaliłem mniej niż 6,8 i to jeżdżąc zachodnimi autostradami max 130-140 To jak to jest, że te same auta napędzane 1.6HDi 110 w trasie spalają i 2 litry mniej, a wszyscy twierdzą że nie jeżdżą jak kapelusze tylko podobnie jak ja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 To jak to jest, że te same auta napędzane 1.6HDi 110 w trasie spalają i 2 litry mniej, a wszyscy twierdzą że nie jeżdżą jak kapelusze tylko podobnie jak ja odpowiedzi na pytanie udzieliłeś już sam: Hmmm, jak jadę autostradą to średnia 127 wychodzi mi mając zapięty tempomat na 130-135 przy tempomacie na 140-145 mi średnia V wychodzi na długich autostradowych trasach poniżej 110. Kiedyś też jeździłem tak, że (gdybym wówczas miał tempomat) wychodziło mi podobnie jak tobie Moim zdaniem tajemnica jest w stylu jazdy Faktycznie jak się dołoży do pieca i jedzie dłuższy czas np 180 (bo tyle to jeszcze to pudło wyciągnie) to średnie zużycie jest bardziej 10 niż 9 ale nie ma sensu tak jechać bo hałas jest jak cholera i się drogi nie trzyma. Zresztą drogi w Europie są najczęściej tak zapchane, że jazda z taką prędkością nie jest specjalnie przyjemna; zwłaszcza takim czymś jak 3008 Ale co kto woli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 tylko, żeby mieć średnia 127, to musiałeś za___ ze 180. więc spalanie nie dziwi. jadąc 130-140 licznikowo (miejscami hamując, zwalniając itd...) średnia wyjdzie ci ze 105-110 a spalanie ok 6. co w tym dziwnego? Zalezy jaka autostrada i ruch. Zrobilem ostatnio Warszawa-Gdansk ze srednia 137km/h, praktycznie cala droge mialem tempomat zapiety na 150km/h a ruch byl niewielki. Spalanie bylo rowno 10/100 w ciezkim kompakcie z silnikiem 2.0noPB Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 odpowiedzi na pytanie udzieliłeś już sam: przy tempomacie na 140-145 mi średnia V wychodzi na długich autostradowych trasach poniżej 110. Kiedyś też jeździłem tak, że (gdybym wówczas miał tempomat) wychodziło mi podobnie jak tobie Moim zdaniem tajemnica jest w stylu jazdy Sorry, nie ogarniam, co ma styl jazdy do jazdy na TEMPOMACIE ? Jak go zapinam, to wyłączam gdy: - zatrzymuję się na popas (w dieselu co ~900-1000, w C8 i 1200 km) - są bramki (to tylko w Polsce na prostej autostradzie bramki zatrzymują ruch) - naciskam hamulec i gaz (tylko po co mi wówczas tempomat) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Zalezy jaka autostrada i ruch. Zrobilem ostatnio Warszawa-Gdansk ze srednia 137km/h, praktycznie cala droge mialem tempomat zapiety na 150km/h a ruch byl niewielki. Spalanie bylo rowno 10/100 w ciezkim kompakcie z silnikiem 2.0noPB Ale to Ci wychodzi 13 km/h różnicy a nie 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 odpowiedzi na pytanie udzieliłeś już sam:) Czyli ? bo odpowiedź była co najmniej dwuskładnikowa C3 - 1200kg z tym samym silnikiem C4GP - 1650kg z mocniejszym, ale łatwiej rozpędzającym auto.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrad` Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Pomiar akurat był na autostradzie A1 od Strykowa dalej na północ. Jakoś wiosna więc bez włączonej klimy, ruch na drodze symboliczny. Podsumowując moje doświadczenie na temat spalania w 1,6 hdi. Jako pierwsze hdi miałem wersje 110 KM w budzie 308 sw pierwszej generacji. Jak szybko bym nie jechał to średnia spalania nigdy nie wyszła mi większa niż 6,3 a generalnie oscylowała dokładnie na 6l/100 km. Przejechałem nim ok 150 kkm. Po przesiadce na 3008 wersja 112 Km nagle się okazało, że auto potrafi spalić nawet w porywach 7,8 l/100km a generalnie oscyluje na poziomie 7,4 l/100km. Przejechane 93kkm. Wygląda na to że większe opory powietrza, znacznie szersze opony może większa waga, spowodowały aż taką różnicę. Styl jazdy oraz trasy dokładnie takie same. tylko, żeby mieć średnia 127, to musiałeś za___ ze 180. więc spalanie nie dziwi. jadąc 130-140 licznikowo (miejscami hamując, zwalniając itd...) średnia wyjdzie ci ze 105-110 a spalanie ok 6. co w tym dziwnego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bez Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 Sorry, nie ogarniam, co ma styl jazdy do jazdy na TEMPOMACIE ? Jak go zapinam, to wyłączam gdy: - zatrzymuję się na popas (w dieselu co ~900-1000, w C8 i 1200 km) - są bramki (to tylko w Polsce na prostej autostradzie bramki zatrzymują ruch) - naciskam hamulec i gaz (tylko po co mi wówczas tempomat) w Niemczech, we Włoszech na niektórych autostradach jest taki ruch, że tempomat możesz wyłączyć. Jeśli będziesz bardzo chciał "być pierwszy" to spalisz każdą ilość paliwa. jeśli sobie odpuścisz, przyjedziesz 5 min później ale z paliwem w baku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 13 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2016 w Niemczech, we Włoszech na niektórych autostradach jest taki ruch, że tempomat możesz wyłączyć. Jeśli będziesz bardzo chciał "być pierwszy" to spalisz każdą ilość paliwa. jeśli sobie odpuścisz, przyjedziesz 5 min później ale z paliwem w baku I jak się to ma do: spalanie ~6; średnia prędkość 127 ? .... bo chyba zacząłeś czytać od końca.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Focus206 Napisano 27 Lutego 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Lutego 2016 Panowie, z 3008 zrobił się 5008... Czy może ktoś mi sprawdzić vin VF30A9HZHAS125790 ? Podobno z Francji przyjechał. Może jest też w bazie jakieś info o przebiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 28 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2016 Pójdź sobie do ASO i dowiesz się każdej naprawie gwarancyjnej tego auta oraz przebiegu przy jakim była realizowana. Rozumiem, że chodzi o to auto? http://warsztatvw.blogspot.com/2013/07/sprawdzanie-historii-przebiegu-auta-z.html Gościu z powyższej strony za stówkę (w moim przypadku) dotarł do sprzedawcy auta we Francji i dowiedział się o przebieg, przy jakim auto zostało sprzedane do Polski. Oczywiście żadnych dokumentów za te pieniądze nie obejrzysz ale informacje możesz skonfrontować z wyglądem auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Pójdź sobie do ASO i dowiesz się każdej naprawie gwarancyjnej tego auta oraz przebiegu przy jakim była realizowana. Rozumiem, że chodzi o to auto? Pytanie, to jak On może w PL kosztować < 30000 zł, skoro we Francji ceny takich zaczynają się od 10-11 tyś. Euro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ochkarol Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Albo miał na liczniku 300-400 kkm albo mocno był trafiony. Jeśli to pierwsze, to jeszcze nie tragedia, bo pewnie nastukane "na trasie". Choć wydaje mi się, że ciut za słaby silnik do tak dużego auta. Na forum Peugeota było już 25.02.2016 pytanie dane z VIN. Załączam raport. VIN - VF30A9HZHAS125790.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Ma ktoś jakies doświadczenia? Tylko silniki HDi. Roczniki 2010-2012 Czas na kolejnego Peugeota ... Ja mam 2.0HDi 138 żadnych problemów, aktualny nalot 190000 km nomen omen w bliźniaku C4GP będącym na sprzedaż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 29 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 29 Lutego 2016 Albo miał na liczniku 300-400 kkm albo mocno był trafiony. Jeśli to pierwsze, to jeszcze nie tragedia, bo pewnie nastukane "na trasie". Choć wydaje mi się, że ciut za słaby silnik do tak dużego auta. Na forum Peugeota było już 25.02.2016 pytanie dane z VIN. Załączam raport. Stawiam na DZWONA poniżej zrzut z BARDZO BOGATEJ historii serwisów gwarancyjnych auto miało dobry kontrakt obsługowy tym bardziej cena jest niemożliwa za bezwypadkowe auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 1 Marca 2016 Udostępnij Napisano 1 Marca 2016 Panowie, z 3008 zrobił się 5008.. Jak cos to pytaj, ale ja mam THP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.