Skocz do zawartości

Peugeot 3008


Focus206

Rekomendowane odpowiedzi

zwroc uwage na tylne zawieszenie, byly wersje gdzie bylo ono regulowane, stan amortyzatorow itd. zeby potem nie bylo...

 

Jak bedziesz mial cos ogladac wrzuc vin, sprawdzimy co w trawie piszczy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ma ktoś jakies doświadczenia?

Tylko silniki HDi. 

Roczniki 2010-2012

 

Czas na kolejnego Peugeota :)...

ja mam 1,6HDI. wiek: pół roku. bardzo fajne wozidło rodzinne. Za młody, żeby cokolwiek powiedzieć o ewentualnych awariach. Spalanie do 6l. jakby wolniej jeździć to pewnie poniżej 5 dałoby się zejść - tylko po co ?  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 1,6HDI. wiek: pół roku. bardzo fajne wozidło rodzinne. Za młody, żeby cokolwiek powiedzieć o ewentualnych awariach. Spalanie do 6l. jakby wolniej jeździć to pewnie poniżej 5 dałoby się zejść - tylko po co ?  ;)

 

Na autobanie tez pali 6-ke? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na autobanie tez pali 6-ke? ;)

na samej autobanie pali więcej ale średnie spalanie z "kilkutysięcznych" podróży naprawdę wychodzi poniżej 6l.

do 120km/h (z groszem) pali faktycznie mało. od 140 spalanie wzrasta do 7 z groszem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jako ciekawostka mam pomiar ze 194 km jazdy autostradą, średnia prędkość 127 km/h, spalanie średnie 7,9 l. 

tylko, żeby mieć średnia 127, to musiałeś za___ ze 180. więc spalanie nie dziwi.

jadąc 130-140 licznikowo (miejscami hamując, zwalniając itd...) średnia wyjdzie ci ze 105-110 a spalanie ok 6.

co w tym dziwnego? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, żeby mieć średnia 127, to musiałeś za___ ze 180. więc spalanie nie dziwi.

jadąc 130-140 licznikowo (miejscami hamując, zwalniając itd...) średnia wyjdzie ci ze 105-110 a spalanie ok 6.

co w tym dziwnego? ;)

 

Hmmm, jak jadę autostradą to średnia 127 wychodzi mi mając zapięty tempomat na 130-135 :)

Jak jadę 160-180 to średnią mam ~150, ale to ja :)

To jest dziwnego w spalaniu ~6, że auto waży cirka 1600 kg, co nie jest mało, spalanie średnie ~6 to ja mam w C3 1.6HDi 110 gdzie masa auta nie przekracza 1200 kg :) gdzie w bardzo dynamicznej trasie nie spala więcej niż 5-5,2, a silnik ma mniej do napędzenia :)

W aucie o masie ponad 1650 (C4GP) z silnikiem łatwiej bujającym autem, bo mniej wysilonym, 2.0HDi 138 w trasie nie spaliłem mniej niż 6,8 :) i to jeżdżąc zachodnimi autostradami max 130-140 :)

To jak to jest, że te same auta napędzane 1.6HDi 110 w trasie spalają i 2 litry mniej, a wszyscy twierdzą że nie jeżdżą jak kapelusze :) tylko podobnie jak ja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To jak to jest, że te same auta napędzane 1.6HDi 110 w trasie spalają i 2 litry mniej, a wszyscy twierdzą że nie jeżdżą jak kapelusze tylko podobnie jak ja

odpowiedzi na pytanie udzieliłeś już sam:

 


Hmmm, jak jadę autostradą to średnia 127 wychodzi mi mając zapięty tempomat na 130-135

 

;)

 

przy tempomacie na 140-145 mi średnia V wychodzi na długich autostradowych trasach poniżej 110. Kiedyś też jeździłem tak, że (gdybym wówczas miał tempomat) wychodziło mi podobnie jak tobie  ;)

Moim zdaniem tajemnica jest w stylu jazdy

 

Faktycznie jak się dołoży do pieca i jedzie dłuższy czas np 180 (bo tyle to jeszcze to pudło wyciągnie) to średnie zużycie jest bardziej 10 niż 9  :hehe:

ale nie ma sensu tak jechać bo hałas jest jak cholera i się drogi nie trzyma. Zresztą drogi w Europie są najczęściej tak zapchane, że jazda z taką prędkością nie jest specjalnie przyjemna; zwłaszcza takim czymś jak 3008  ;]

Ale co kto woli  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko, żeby mieć średnia 127, to musiałeś za___ ze 180. więc spalanie nie dziwi.

jadąc 130-140 licznikowo (miejscami hamując, zwalniając itd...) średnia wyjdzie ci ze 105-110 a spalanie ok 6.

co w tym dziwnego? ;)

 

Zalezy jaka autostrada i ruch.

Zrobilem ostatnio Warszawa-Gdansk ze srednia 137km/h, praktycznie cala droge mialem tempomat zapiety na 150km/h a ruch byl niewielki.

Spalanie bylo rowno 10/100 w ciezkim kompakcie z silnikiem 2.0noPB ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzi na pytanie udzieliłeś już sam:

 

 

 

 

;)

 

przy tempomacie na 140-145 mi średnia V wychodzi na długich autostradowych trasach poniżej 110. Kiedyś też jeździłem tak, że (gdybym wówczas miał tempomat) wychodziło mi podobnie jak tobie  ;)

Moim zdaniem tajemnica jest w stylu jazdy

 

 

 

Sorry, nie ogarniam, co ma styl jazdy do jazdy na TEMPOMACIE ?

Jak go zapinam, to wyłączam gdy:

- zatrzymuję się na popas (w dieselu co ~900-1000, w C8 i 1200 km)

- są bramki (to tylko w Polsce na prostej autostradzie bramki zatrzymują ruch)

- naciskam hamulec i gaz (tylko po co mi wówczas tempomat)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jaka autostrada i ruch.

Zrobilem ostatnio Warszawa-Gdansk ze srednia 137km/h, praktycznie cala droge mialem tempomat zapiety na 150km/h a ruch byl niewielki.

Spalanie bylo rowno 10/100 w ciezkim kompakcie z silnikiem 2.0noPB ;]

 

Ale to Ci wychodzi 13 km/h różnicy a nie 50 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedzi na pytanie udzieliłeś już sam:)

 

Czyli ? bo odpowiedź była co najmniej dwuskładnikowa :)

C3 - 1200kg z tym samym silnikiem

C4GP - 1650kg z mocniejszym, ale łatwiej rozpędzającym auto....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar akurat był na autostradzie A1 od Strykowa dalej na północ. Jakoś wiosna więc bez włączonej klimy, ruch na drodze symboliczny.

 

Podsumowując moje doświadczenie na temat spalania w 1,6 hdi. 

Jako pierwsze hdi miałem wersje 110 KM w budzie 308 sw pierwszej generacji. Jak szybko bym nie jechał to średnia spalania nigdy nie wyszła mi większa niż 6,3 a generalnie oscylowała dokładnie na 6l/100 km. Przejechałem nim ok 150 kkm. 

Po przesiadce na 3008 wersja 112 Km nagle się okazało, że auto potrafi spalić nawet w porywach 7,8 l/100km a generalnie oscyluje na poziomie 7,4 l/100km. Przejechane 93kkm. 

Wygląda na to że większe opory powietrza, znacznie szersze opony może większa waga, spowodowały aż taką różnicę. Styl jazdy oraz trasy dokładnie takie same. 

 

 

 

 

 

 

tylko, żeby mieć średnia 127, to musiałeś za___ ze 180. więc spalanie nie dziwi.

jadąc 130-140 licznikowo (miejscami hamując, zwalniając itd...) średnia wyjdzie ci ze 105-110 a spalanie ok 6.

co w tym dziwnego? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, nie ogarniam, co ma styl jazdy do jazdy na TEMPOMACIE ?

Jak go zapinam, to wyłączam gdy:

- zatrzymuję się na popas (w dieselu co ~900-1000, w C8 i 1200 km)

- są bramki (to tylko w Polsce na prostej autostradzie bramki zatrzymują ruch)

- naciskam hamulec i gaz (tylko po co mi wówczas tempomat)

w Niemczech, we Włoszech na niektórych autostradach jest taki ruch, że tempomat możesz wyłączyć. Jeśli będziesz bardzo chciał "być pierwszy" to spalisz każdą ilość paliwa. jeśli sobie odpuścisz, przyjedziesz 5 min później ale z paliwem w baku  ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Niemczech, we Włoszech na niektórych autostradach jest taki ruch, że tempomat możesz wyłączyć. Jeśli będziesz bardzo chciał "być pierwszy" to spalisz każdą ilość paliwa. jeśli sobie odpuścisz, przyjedziesz 5 min później ale z paliwem w baku ;]

I jak się to ma do:

spalanie ~6; średnia prędkość 127 ?

.... bo chyba zacząłeś czytać od końca....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pójdź sobie do ASO i dowiesz się  każdej naprawie gwarancyjnej tego auta oraz przebiegu przy jakim była realizowana.

Rozumiem, że chodzi o to auto?

 

 

http://warsztatvw.blogspot.com/2013/07/sprawdzanie-historii-przebiegu-auta-z.html

Gościu z powyższej strony za stówkę (w moim przypadku) dotarł do sprzedawcy auta we Francji i dowiedział się o przebieg, przy jakim auto zostało sprzedane do Polski.

Oczywiście żadnych dokumentów za te pieniądze nie obejrzysz ale informacje możesz skonfrontować z wyglądem auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pójdź sobie do ASO i dowiesz się  każdej naprawie gwarancyjnej tego auta oraz przebiegu przy jakim była realizowana.

Rozumiem, że chodzi o to auto?

 

Pytanie, to jak On może w PL kosztować < 30000 zł, skoro we Francji ceny takich zaczynają się od 10-11 tyś. Euro :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo miał na liczniku 300-400 kkm albo mocno był trafiony.

Jeśli to pierwsze, to jeszcze nie tragedia, bo pewnie nastukane "na trasie". Choć wydaje mi się, że ciut za słaby silnik do tak dużego auta.

 

Na forum Peugeota było już 25.02.2016 pytanie dane z  VIN.

Załączam raport.

VIN - VF30A9HZHAS125790.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś jakies doświadczenia?

Tylko silniki HDi. 

Roczniki 2010-2012

 

Czas na kolejnego Peugeota :)...

 

Ja mam :) 2.0HDi 138 :)

żadnych problemów, aktualny nalot 190000 km nomen omen w bliźniaku C4GP :) będącym na sprzedaż :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo miał na liczniku 300-400 kkm albo mocno był trafiony.

Jeśli to pierwsze, to jeszcze nie tragedia, bo pewnie nastukane "na trasie". Choć wydaje mi się, że ciut za słaby silnik do tak dużego auta.

 

Na forum Peugeota było już 25.02.2016 pytanie dane z  VIN.

Załączam raport.

 

Stawiam na DZWONA :)

poniżej zrzut z BARDZO BOGATEJ historii serwisów gwarancyjnych :) auto miało dobry kontrakt obsługowy :) tym bardziej cena jest niemożliwa :) za bezwypadkowe auto.

post-189431-0-57805200-1456743204_thumb.png

post-189431-0-11939900-1456743205_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.