Skocz do zawartości

lotos dynamic 0w40 opinie


technix

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, chcę zalać taki olejek ( bo przekonują mnie zdjęcia wrzucone na AK) z czystości silnika.

Aktualnie mam LM 10W40 MoS2 poprzednio miałem 5W40 też LM wiem już ze chcę prawdziwy pełny syntetyk a jak sięgnę pamięcią ( przed oplami zawsze jeździłem na lotosie) to tragedii nie było.

Co myślicie, autko to oczywiście omega b 2.0 16v

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5W40 też LM wiem już ze chcę prawdziwy pełny syntetyk a jak sięgnę pamięcią ( przed oplami zawsze jeździłem na lotosie) to tragedii nie było.

To nie jest prawdziwy syntetyk tylko hydrokrakowany mineralny. Ja leję Castrola Edge 0w40 więc ten też pewnie będzie OK.

Olej jak olej nie ma miedzy nimi większych różnic jedynie prawdziwe syntetyki mają wyższa odporność na temperaturę - dobre do sportu, ale za to szybciej oksydują i wypadałoby je częściej zmieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie, chcę zalać taki olejek ( bo przekonują mnie zdjęcia wrzucone na AK) z czystości silnika.

Aktualnie mam LM 10W40 MoS2 poprzednio miałem 5W40 też LM wiem już ze chcę prawdziwy pełny syntetyk a jak sięgnę pamięcią ( przed oplami zawsze jeździłem na lotosie) to tragedii nie było.

Co myślicie, autko to oczywiście omega b 2.0 16v

Do jakiego Opla chcesz zalać 0W40 i co chcesz tym osiągnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do jakiego Opla chcesz zalać 0W40

 

Przecież pisze, jak byk:

 

autko to oczywiście omega b 2.0 16v

 

 

co chcesz tym osiągnąć?

 

Chce zapewnić omedze nieśmiertelność... :phi: (żeby nie było: sam nawet do poczciwego fiacika uno 1.4 lałem 5W40, który wielokrotnie przewyższał wymagania producenta silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież pisze, jak byk:

 

 

Chce zapewnić omedze nieśmiertelność... :phi: (żeby nie było: sam nawet do poczciwego fiacika uno 1.4 lałem 5W40, który wielokrotnie przewyższał wymagania producenta silnika).

Może za mały byk ;]

0W to dopiero przewyższa :phi:

Może chce go umyć :hmm:;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyty to już jest na wskroś (3 remonty) i z 5-6 wymian oleju z zastosowaniem engine flush od Liqui Moly.

OT poprostu chcę wlać bardzo dobry olej i zanim sięgnę po kolejny produkt LM przypomniałem sobie, że kiedyś tu zachwalaliście lotosa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalałem lotosa 0w40 do fiatowskiego 1.4 16v i silnik spocił się delikatnie ze wszystkich stron (nie mogę wykluczyć jakiegoś delikatnego przegrznia przez 15kkm na nim), po czym zmieniłem na Petronasa HP 5w40, silnik wytarłem i nie pocił się przez kolejne 60kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak podchwytliwe, jak są do kupienia choćby na Ceneo

 

Tia, w jednym sklepie co ma w nazwie oryginalne oleje, co już budzi we mnie czerwoną lampkę, że coś za bardzo podkreślają oryginalność oleju nigdzie indziej nie występującego (w tym na stronie producenta).

 

Do tego grupa MINERALNE, na zdjęciu SEMISYNTETIC, a w sklepie 

404: strona nie została znaleziona

 

Co do meritum - to jak ktoś jest purystą, i nie chce ani kropli bazy z grupy III w oleju, to trudno będzie znaleźć i sam olej, i informację o tym. W kartach charakterystyki nie tylko informacje są zaszyfrowane tak, że trzeba mieć magistra z chemii, żeby skumać, to jeszcze rozpiętość % każdego składnika jest tak spora, że na dobrą sprawę nigdy nie wiadomo, na ile to, co kupujemy jest tym, co było badane czy nawet co kupiliśmy pół roku temu.

 

IMO jak ktoś nie wyczynia cudów z silnikiem, to zwykły Lotos 5w40 z zapasem wystarczy. A jak wyczynia cuda, to:

http://www.lotos.pl/321/p,420,c,55/dla_kierowcy/oleje/samochody_osobowe/lotos_traffic_pro_50501_sm/cf_sae_5w40_z_formula_thermal_control

Ten, i żaden inny Lotos (nawet z podobnymi oznaczeniami i opakowaniem - tylko 505.01 SM/CF) AFAIK nie ma temperatury płynięcia -40* co daje nadzieję, że niewiele w nim HC... Czy może się mylę? I w zakładce "specyfikacja" jest bzdura, a tutaj jest już typowa dla HC temperatura -36* (i też pozostałe parametry dużo gorsze są w PDF, niż w specyfikacji)

http://www.lotos.pl/upload/files/478_anyFileFlash_path_file_pds_lotos_traffic_pro_50501_5w40_8f39a0.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.