technix Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Jak w temacie, chcę zalać taki olejek ( bo przekonują mnie zdjęcia wrzucone na AK) z czystości silnika. Aktualnie mam LM 10W40 MoS2 poprzednio miałem 5W40 też LM wiem już ze chcę prawdziwy pełny syntetyk a jak sięgnę pamięcią ( przed oplami zawsze jeździłem na lotosie) to tragedii nie było. Co myślicie, autko to oczywiście omega b 2.0 16v Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Lotos często ma wyższe normy olejowe niż bardziej popularne oleje. Pytanie tylko czy ma to sens jeżeli na 5W silnik kręci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muchenz Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 5W40 też LM wiem już ze chcę prawdziwy pełny syntetyk a jak sięgnę pamięcią ( przed oplami zawsze jeździłem na lotosie) to tragedii nie było. To nie jest prawdziwy syntetyk tylko hydrokrakowany mineralny. Ja leję Castrola Edge 0w40 więc ten też pewnie będzie OK. Olej jak olej nie ma miedzy nimi większych różnic jedynie prawdziwe syntetyki mają wyższa odporność na temperaturę - dobre do sportu, ale za to szybciej oksydują i wypadałoby je częściej zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Jak w temacie, chcę zalać taki olejek ( bo przekonują mnie zdjęcia wrzucone na AK) z czystości silnika. Aktualnie mam LM 10W40 MoS2 poprzednio miałem 5W40 też LM wiem już ze chcę prawdziwy pełny syntetyk a jak sięgnę pamięcią ( przed oplami zawsze jeździłem na lotosie) to tragedii nie było. Co myślicie, autko to oczywiście omega b 2.0 16v Do jakiego Opla chcesz zalać 0W40 i co chcesz tym osiągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Do jakiego Opla chcesz zalać 0W40 Przecież pisze, jak byk: autko to oczywiście omega b 2.0 16v co chcesz tym osiągnąć? Chce zapewnić omedze nieśmiertelność... (żeby nie było: sam nawet do poczciwego fiacika uno 1.4 lałem 5W40, który wielokrotnie przewyższał wymagania producenta silnika). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mpek Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Przecież pisze, jak byk: Chce zapewnić omedze nieśmiertelność... (żeby nie było: sam nawet do poczciwego fiacika uno 1.4 lałem 5W40, który wielokrotnie przewyższał wymagania producenta silnika). Może za mały byk 0W to dopiero przewyższa Może chce go umyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 27 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Umyty to już jest na wskroś (3 remonty) i z 5-6 wymian oleju z zastosowaniem engine flush od Liqui Moly. OT poprostu chcę wlać bardzo dobry olej i zanim sięgnę po kolejny produkt LM przypomniałem sobie, że kiedyś tu zachwalaliście lotosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 27 Marca 2016 Udostępnij Napisano 27 Marca 2016 Możesz nalać Specol Gold 5w40 jest tani i całkiem dobre parametry ma. Ja jeżdżę na Penrite HPR5 i mogę polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jqr Napisano 29 Marca 2016 Udostępnij Napisano 29 Marca 2016 zalałem lotosa 0w40 do fiatowskiego 1.4 16v i silnik spocił się delikatnie ze wszystkich stron (nie mogę wykluczyć jakiegoś delikatnego przegrznia przez 15kkm na nim), po czym zmieniłem na Petronasa HP 5w40, silnik wytarłem i nie pocił się przez kolejne 60kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Zacznijmy od tytułowego oleju - Lotos Dynamic 0W40 ???Coś takiego w ogóle jeszcze istnieje, albo czy Lotos w ogóle ma jakiekolwiek 0W40 w ofercie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 A no nie mają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 A no nie mają Czyli to było podchwytliwe pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 30 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 No jak podchwytliwe, jak są do kupienia choćby na Ceneo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Czyli kiedyś produkowali ale teraz już nie robią 0W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 No jak podchwytliwe, jak są do kupienia choćby na Ceneo Na Ceneo to jest wszystko co było w sprzedaży od czasu II wojny światowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaizeniuniek Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 No jak podchwytliwe, jak są do kupienia choćby na Ceneo Tia, w jednym sklepie co ma w nazwie oryginalne oleje, co już budzi we mnie czerwoną lampkę, że coś za bardzo podkreślają oryginalność oleju nigdzie indziej nie występującego (w tym na stronie producenta). Do tego grupa MINERALNE, na zdjęciu SEMISYNTETIC, a w sklepie 404: strona nie została znaleziona Co do meritum - to jak ktoś jest purystą, i nie chce ani kropli bazy z grupy III w oleju, to trudno będzie znaleźć i sam olej, i informację o tym. W kartach charakterystyki nie tylko informacje są zaszyfrowane tak, że trzeba mieć magistra z chemii, żeby skumać, to jeszcze rozpiętość % każdego składnika jest tak spora, że na dobrą sprawę nigdy nie wiadomo, na ile to, co kupujemy jest tym, co było badane czy nawet co kupiliśmy pół roku temu. IMO jak ktoś nie wyczynia cudów z silnikiem, to zwykły Lotos 5w40 z zapasem wystarczy. A jak wyczynia cuda, to: http://www.lotos.pl/321/p,420,c,55/dla_kierowcy/oleje/samochody_osobowe/lotos_traffic_pro_50501_sm/cf_sae_5w40_z_formula_thermal_control Ten, i żaden inny Lotos (nawet z podobnymi oznaczeniami i opakowaniem - tylko 505.01 SM/CF) AFAIK nie ma temperatury płynięcia -40* co daje nadzieję, że niewiele w nim HC... Czy może się mylę? I w zakładce "specyfikacja" jest bzdura, a tutaj jest już typowa dla HC temperatura -36* (i też pozostałe parametry dużo gorsze są w PDF, niż w specyfikacji) http://www.lotos.pl/upload/files/478_anyFileFlash_path_file_pds_lotos_traffic_pro_50501_5w40_8f39a0.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 30 Marca 2016 Udostępnij Napisano 30 Marca 2016 Kiedyś jednak ten olej produkowali http://www.lotos.pl/322/p,174,n,2352/grupa_kapitalowa/centrum_prasowe/aktualnosci/czas_na_zmiane_oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.