Skocz do zawartości

Coś z mocnym(duzym) silnikiem +lpg i tania eksploatacja (części)


michalkl1

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam jakiegoś wozu powiedzmy "luksusowego" szybkiego, ale i tańszego w przyszłej eksploatacji tzn, koszty zawieszenia, rozrządu, klocki, tarcze itd. Żeby nie wdepnac w minę jak to się mówi.

Jest napewno część aut które się omija przy zakupie "bo drogie części bo drogi rozrząd bo jakąś tam pompa pada itd" -jeszcze kwestia jak bardzo się psuje bo jak raz.się zmieni i ma być ok to spoko.

Auta oczywiście są nieco rozbieżne jeśli chodzi o klasę czy rocznik ale dla przykładu :

Audi A8 D2

VOLVO S80 BITURBO

VECTRA C V6

CITROEN C5 V6

Moze cos z VW?

Nie jestem w temacie takich luksusów i nie mam pojęcia czym się zainteresować i czy w takich pieniądzach będzie ok.

Moze Laguna V6? Nie musi być 6cyl, może być i mocne 4 może być i 8cyl,

Mam już dość jeżdżenia popierdolkami więc czas na coś mocno dojrzałego.

Obowiązkowo lpg. Myślę że moce w granicach 200km wzwyż powinny wystarczyć do sensownego przyspieszenia.

Budżet 20 000zl może być i za 10 000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Volvo raczejnie będzie tanie w eksploatacji :)

 

Vectra C to chyba to słabe 3.2 - to samo co w alfach.

 

C5 na prosty sprawdzony silnik, hydro jest tanie w naprawach. Za tą kasę znajdziesz jakiegoś ładnego po lifta.

 

Ewentualnie jak Turbo -> Saab 9.5 2.3 Turbo (zdecydowanie najmocniejszy będzie ale też niektóre części drogie jak w Volvo lub Laguna 2 po lifcie 2.0 Turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lubię takie tematy, gdzie ktoś chce luksusowego premiuma a potem liczy na tanią eksploatację (nie mam na myśli paliwa ani oleju). Nie dziwota, że potem rynek aut używanych wygląda jak wygląda i większość aut to techniczne trupy, których właściciele w obliczu wymiany kompletnych hamulców czy remontu zawieszenia wielowahaczowego, że nie wspomnę o elektrohydraulicznym zawiasie szybko wystawiają swe auta na otomoto.

 

A już nie daj Boże gdy motor zaczyna pić olej przez biturbo albo zaczyna dzwonić rozrząd (którego wymiana kosztuje 3kzł) i mechanik mówi spokojnie "uciekać z nim". Brutal polish life.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I do tego złe nie jest to 3.2 V6, może tyłka nie urywa, ale jednak w 2004 roku jak za tą kasę to była dość szybka. Bo jeśli chodzi o V6 Turbo to za 20kpln bym nie kupił.

 

Jeszcze jest Omega B FL 3.2 V6 z manualną skrzynią, ale rzadko i tylko bodaj dla policji takie robili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się i jak każdy chce wiedzieć co warto brać pod uwagę a czego się wystrzegać.

Moze za wysoko mierzę, może to za mało na takie auto? Nie wiem. :)

Na a8 d2 w dobrym stanie za mało. A co do kosztów "eksploatacji" to już każdy ma swoją wykładnię.

Tarcze hamulcowe przednie TRW około 300zł za sztukę, tarcze hamulcowe tylne TRW około 127zł za sztukę klocki przednie TRW 249zł za komplet, klocki tylne TRW 90zł za komplet,

Olej – wchodzi 7 i pół litra, więc wymiana razem z filtrem to około 350 złotówek. Rozrząd - w zależności od użytych gratów 2,5 tys do 3,5 tys. (co 120 tys) Zawieszenie - wielowachacz, więc tam jest też duża rozpiętość cenowa ale zawieszenie trwałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam szukam A8 i większość ogłoszeń to bardzo zajeżdżone albo podzwonne egzemplarze. I w przypadku zakupu tego modelu w PL to chyba największy problem. Co do utrzymania - przedliftowe powinny być tańsze w zakupie i w kwestii części, ale nieco więcej palą (silniki 32 zaworowe i starsza skrzynia 4hp do bodajże 1996). Zawiasu nie ma co się bać. Z silników to raczej tylko 4.2 V8. Ew. 3.7 po lifcie (260KM). Przekrój cenowy jest ogromny - są "polifty" za 14000 i są "przedlifty" za 20000. Mam wrażenie, że ceny niektórych brane są z kosmosu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.