pr0mil Napisano 29 Maja 2016 Udostępnij Napisano 29 Maja 2016 Cześć, szukam auta dla żony. Wybór padł m.in. na nowego leona 1.4 tsi 122KM w wersji FR. Miałem poprzedni model FR 2.0 TFSI więc cudów po mocy się nie spodziewam... Natomiast głównie chodzi mi o zawieszenie. Wyczytałem, że auto nie jest tak "betonowe" jak poprzednia generacja. Z tego co się zorientowałem, to już jest nowsza jednostka na pasku. Nadal występują problemy z nadmiernym pochłanianiem oleju? Kolejna sprawa - ledowe reflektory. Wszystko fajnie jak święcą, czy w przypadku awarii trzeba wymienić cały klosz, czy sam moduł? Czy też lepiej skierować wzrok na bliźniaczego Golfa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klo Napisano 2 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2016 Leon bardzo ładny z zewnątrz, ale wnętrze słabe w porównaniu do Golfa. Sam miałem ten dylemat i po tym jak usiadłem w fotelu Golfa w wersji Highline, już wiedziałem co bardziej mi się podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Cześć, szukam auta dla żony. Wybór padł m.in. na nowego leona 1.4 tsi 122KM w wersji FR. Miałem poprzedni model FR 2.0 TFSI więc cudów po mocy się nie spodziewam... Natomiast głównie chodzi mi o zawieszenie. Wyczytałem, że auto nie jest tak "betonowe" jak poprzednia generacja. Z tego co się zorientowałem, to już jest nowsza jednostka na pasku. Nadal występują problemy z nadmiernym pochłanianiem oleju? Kolejna sprawa - ledowe reflektory. Wszystko fajnie jak święcą, czy w przypadku awarii trzeba wymienić cały klosz, czy sam moduł? Czy też lepiej skierować wzrok na bliźniaczego Golfa? 122 KM podobno tyłka nie urywa, ale jak nie jeździsz dużo po trasach to zadowalająco. Wersja 150 niewiele droższa, a bardziej żwawa. Co do sztywności - powiedziałbym, że jest komfortowo. Musisz się przejechać i sam się przekonać czy taka sztywność Ci odpowiada Demówki dealerzy na ogół mają właśnie FR 1.4 (125 lub 150 KM z belką z tyłu) więc nie będziesz miał z tym problemu. Zawieszenie w FR jest oficjalnie sztywniejsze niż w wersji Style, więc jeśli chcesz bardziej miękko, to rozważ style. W FR są dwie wersje zawieszenia - w FR 1.4 TSI jest zawieszenie z tyłu na belce, a w FR 1.8 TSI z tyłu jest wielowahacz. Useria pisze, że na belce jest sztywniej i pracuje trochę głośniej niż wielowahacz. Fajną opcją jest DCC - na leonclubie przez niektórych polecana opcja. DCC testowałem w Cuprze i w trybie Comfort jest naprawdę komfortowo pomimo 18". Ja jechałem 1.4 150 z belką, a z wielowahaczem Cuprą, bo niestety FR 1.8 z wielowahaczem bez DCC demówki nikt nie miał. Jeśli chodzi o światła - pytałem handlowca i mówił, że jeśli coś walnie to trzeba wymienić cały reflektor (o ile pamiętam koszt w ASO to bodajże ok 6 000 zł). Jeśli nie uszkodzisz mechanicznie, to teoretycznie powinny przetrwać samochód. Jesli chodzi o porównanie z Golfem - tak kokpit golfa jest wykonany z lepszych materiałów - jakościo bliżej mu do Audi. Mi jednak jakość Seatowskich materiałów nie przeszkadza. Jakość montażu nie jest gorsza. W moim przypadku VW odpadł bo Seat ładniejszy wizualnie i przy podobnym wyposażeniu dużo tańszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2016 Dopłaciłbym do 150 KM, bo różnica jest spora w odczuciach z jazdy. Zapowiada się na najmniej awaryjną i dopracowaną jednostkę. Brak usterek i wad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 27 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2016 Mniejsze spalanie bo ma ACT. Bierz DCC. DSG i ACC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 30 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2016 DCC działa spektakularnie i w pakiecie z nim jest jeszcze jeden fajny dodatek - progresywne wspomaganie kierownicy. ACC naprawdę fajna opcja, bo jest i bardzo wygodny na trasie adaptacyjny tempomat i w zestawie jest też Front Assist do miasta (choć ta opcja jakoś mnie nie przekonuje by była niezbędna) DSG to jest bajka - warto i teraz zrobili na to ciekawą promocję Nie można zbytnio słuchać tych, którzy mówią o awaryjności tego rozwiązania. Wypytałem po znajomych którzy mają i doszedłem do konkuzji, że pierwszemu właścicielowi, jeśli nie jeździ ostro, nie chipuje samochodu, pamieta o serwisie, nie powinno się nic poposuć przez pierwsze 5-6 lat i ok 150 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 21 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2016 DCC działa spektakularnie i w pakiecie z nim jest jeszcze jeden fajny dodatek - progresywne wspomaganie kierownicy. ACC naprawdę fajna opcja, bo jest i bardzo wygodny na trasie adaptacyjny tempomat i w zestawie jest też Front Assist do miasta (choć ta opcja jakoś mnie nie przekonuje by była niezbędna) DSG to jest bajka - warto i teraz zrobili na to ciekawą promocję Nie można zbytnio słuchać tych, którzy mówią o awaryjności tego rozwiązania. Wypytałem po znajomych którzy mają i doszedłem do konkuzji, że pierwszemu właścicielowi, jeśli nie jeździ ostro, nie chipuje samochodu, pamieta o serwisie, nie powinno się nic poposuć przez pierwsze 5-6 lat i ok 150 kkm. Powinno, u mnie w skodzie padła przy 12tys km . na szczęście na gwarancji. Obecnie 40tys i narazie ok. U mnie 1.4 tsi 150KM i DSG7. A jeżdżę raczej bardzo delikatnie, więc jak dla mnie brak reguły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bnow Napisano 25 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2016 Cześć, szukam auta dla żony. Wybór padł m.in. na nowego leona 1.4 tsi 122KM w wersji FR. Miałem poprzedni model FR 2.0 TFSI więc cudów po mocy się nie spodziewam... Natomiast głównie chodzi mi o zawieszenie. Wyczytałem, że auto nie jest tak "betonowe" jak poprzednia generacja. Z tego co się zorientowałem, to już jest nowsza jednostka na pasku. Nadal występują problemy z nadmiernym pochłanianiem oleju? Kolejna sprawa - ledowe reflektory. Wszystko fajnie jak święcą, czy w przypadku awarii trzeba wymienić cały klosz, czy sam moduł? Czy też lepiej skierować wzrok na bliźniaczego Golfa? Hej. Kupiłem żonie parę tygodni FR-a w wersji 125 KM. 1. Zawieszenie jest sztywne, ale moim zdaniem do przeżycia, 2. Jeździłem też wersją 150 KM - jak dla mnie odczuwalne te 25 KM jest dopiero w wyższej partii obrotów. IMO dół jest podobny. Wersja 150 KM ma dwumasę i trochę bardziej 0-1 się rusza. Poza tym jest (wg sprzedawcy) od 2óch lat na rynku - trochę się bałem powtórki problemów, które trapiły te silniki na początku. 3. Golf jest lepiej wykończony w środku - miałem już tyle VW, że nawet nie brałem Golfa pod uwagę. Leon ma dużo bardziej "sportowy" charakter, 4. Dorobiliśmy tzw "pakiet black" - czarny dach i lusterka - w zestawieniu z czerwonym i białym auto się fajnie prezentuje. U mnie to był koszt 800 PLN brutto. 5. Lubię auta z charakterem i jestem zadowolony z zakupu. Jest jedna mała wada, którą uświadomiłem sobie w ten weekend. Mianowicie, dostałem na jazdy testowe Cuprę 290 KM.... Podsumowując - chcesz auta ciekawego, trochę innego Leon jest ok. Golf na pewno jest wygodniejszy, lepiej wykończony i rozsądniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 25 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2016 Powinno, u mnie w skodzie padła przy 12tys km . na szczęście na gwarancji. Obecnie 40tys i narazie ok. U mnie 1.4 tsi 150KM i DSG7. A jeżdżę raczej bardzo delikatnie, więc jak dla mnie brak reguły. Oops. No to mam nadzieję, że jednak będę miał więcej szczęścia, tzn co najmniej tyle co osoby, które pytałem zanim się zdecydowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 (edytowane) Cześć, szukam auta dla żony. Wybór padł m.in. na nowego leona 1.4 tsi 122KM w wersji FR. Miałem poprzedni model FR 2.0 TFSI więc cudów po mocy się nie spodziewam... Natomiast głównie chodzi mi o zawieszenie. Wyczytałem, że auto nie jest tak "betonowe" jak poprzednia generacja. Z tego co się zorientowałem, to już jest nowsza jednostka na pasku. Nadal występują problemy z nadmiernym pochłanianiem oleju? Kolejna sprawa - ledowe reflektory. Wszystko fajnie jak święcą, czy w przypadku awarii trzeba wymienić cały klosz, czy sam moduł? Czy też lepiej skierować wzrok na bliźniaczego Golfa? Jeżdżę ST FR z dieslem. Więc o chlaniu oleju w TSI sie nie wypowiem, ale diesel to olej chla :-) Za to lampy - martwisz sie o LED-y a w Leonie pękają i rozszczelniają się klosze lamp LED. Mam komplecik - przód i tył do wymiany, na szczęście auto na gwarancji. Tapicerka - mam fotele częściowo z poliestrowej skóry połączonej ze szmatą - i ta szmata kontynuuje tapicerkowe tradycje Seata - po wylaniu na nią czystej wody zostaje plama Jeśli nie odstręcza cię wygląd golfa to może jednak kup golfinę ;-) To brzydki ale lepiej wykonany samochód. Edytowane 31 Sierpnia 2016 przez manau Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 31 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2016 Jeśli chodzi o światła - pytałem handlowca i mówił, że jeśli coś walnie to trzeba wymienić cały reflektor (o ile pamiętam koszt w ASO to bodajże ok 6 000 zł). Jeśli nie uszkodzisz mechanicznie, to teoretycznie powinny przetrwać samochód. Niestety nie jest różowo - Leona trapi problem pękających lamp. Tył podobno w większości a przód zależy jak się trafi... Mi się trafilo combo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 1 Września 2016 Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Niestety nie jest różowo - Leona trapi problem pękających lamp. Tył podobno w większości a przód zależy jak się trafi... Mi się trafilo combo. Czytałem o tym zjawisku na forum leona - pechowcom pękają przednie, tylne i jeszcze trzecie stopu . Może z nowym rokiem modelowym nauczyli się jak tego uniknąć. Podobnoż z tyłem dzieje się tak kiedy jakiś Antonio w fabryce za mocno skręci lampę i pójdą naprężenia. Całe szczęście, że nie jest to poważna usterka i że ASO z tego co czytam nie robią problemów. Oby buda nie rdzewiała, a DSG, TSI i zawieszenie się trzymały - reszta to szczegóły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manau Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Czytałem o tym zjawisku na forum leona - pechowcom pękają przednie, tylne i jeszcze trzecie stopu . Może z nowym rokiem modelowym nauczyli się jak tego uniknąć. Podobnoż z tyłem dzieje się tak kiedy jakiś Antonio w fabryce za mocno skręci lampę i pójdą naprężenia. Całe szczęście, że nie jest to poważna usterka i że ASO z tego co czytam nie robią problemów. Oby buda nie rdzewiała, a DSG, TSI i zawieszenie się trzymały - reszta to szczegóły Może jednak lepiej jak te ledowe lampy popsują się na gwarancji :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 5 Września 2016 Udostępnij Napisano 5 Września 2016 Może jednak lepiej jak te ledowe lampy popsują się na gwarancji :-) Tak jest - albo na gwarancji albo wcale Całe szczęście nie napotkałem jeszcze informacji, by poza pęknięciami działo się coś innego, więc może jak nauczą w fabryce przykręcać lampy, to problemy z nimi znikną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.