Skocz do zawartości

Alfa Romeo 159 3.2 V6 - opinie


WoWo001

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. Głównie chodzi mi o silnik. Co to za wydumka. To niesetety niejest Busso tylko Holden z tego co mi wiadomo ale za to trwały. Auto stosunkowo ciężkie więc tych 260 kucy podobno nie czuć.

 

Jak ma się kwestia z przekładniami automatycznymi? Wadliwe to to?

 

Zawieszenie podobno trwałe.

 

Będę wdięczny za rady, również w kwestii alternatywy do 45k PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd jest na łańcuchu chyba? Nie jest bezobsługowy?

MAnula czy automat?

Lancuch. Ale lubi sie wyciągać, podobno w późniejszych wersjach coś tam poprawili.. ale generalnie wymiany oleju co 30kkm mu nie sluzyly. Ja mam skrzynie manualną, ale z automatami tez nie ma wiekszych problemów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat to Aisin - czyli raczej bezproblemowy.

Ogólnie w aucie nie czuć tej mocy. Prowadzenie na plus mimo wagi auta i ciężkiego przodu, osobiście pasuje mi krótka przekładnia kierownicza.

Silnik na bezpośrednim wtrysku wiec o LPG raczej zapomnij, a swoje spali z racji chociażby wagi auta.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lancuch. Ale lubi sie wyciągać, podobno w późniejszych wersjach coś tam poprawili.. ale generalnie wymiany oleju co 30kkm mu nie sluzyly. Ja mam skrzynie manualną, ale z automatami tez nie ma wiekszych problemów.

 

Masz pakiet Ti? To jest coś podobnego do FR w Seacie? Wiem, że jest obniżony i usztywniony, ma inne progi i wnętrze. Czymś jeszcze się różni?

 

Kiedy był lift 159?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automat to Aisin - czyli raczej bezproblemowy.

Ogólnie w aucie nie czuć tej mocy. Prowadzenie na plus mimo wagi auta i ciężkiego przodu, osobiście pasuje mi krótka przekładnia kierownicza.

Silnik na bezpośrednim wtrysku wiec o LPG raczej zapomnij, a swoje spali z racji chociażby wagi auta.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

 

Aisin czyli?

No właśnie słyszałem że mocy nie czuć ale auto waży swoje. Ciekawy jestem jak ten napę 4x4 sobie radzi. To jest napęd stały?

 

LPG nie chcę. Mogę tankować, to nie jest jakiś wielki problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aisin czyli?

No właśnie słyszałem że mocy nie czuć ale auto waży swoje. Ciekawy jestem jak ten napę 4x4 sobie radzi. To jest napęd stały?

 

LPG nie chcę. Mogę tankować, to nie jest jakiś wielki problem.

Aisin a dokładnie TF80SC dobra 6 biegowa skrzynia (mam taką w cytrynie) Jak się wymienia olej to nie ma problemu, jak się nie wymienia to trzeba później wybulić na nowy blok hydrauliczny do skrzyni.

Napęd z tego co wiem to jest Torsen jak w starszych audi, czyli bezproblemowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aisin czyli?

No właśnie słyszałem że mocy nie czuć ale auto waży swoje. Ciekawy jestem jak ten napę 4x4 sobie radzi. To jest napęd stały?

LPG nie chcę. Mogę tankować, to nie jest jakiś wielki problem.

Cytat z forum alfaholików:

Q4 to mechaniczny samoblokujący się mechanizm różnicowy Torsen, taki sam jak w Audi quattro (bez haldexa w A3 i R8 oczywiście) albo w Toyocie Land Cruiser (tu ma jeszcze blokadę). Płynnie rozdziela moment pomiędzy osie w zależności od tego co robi auto, np. w czasie przyspieszania na tył idzie ok. 80% siły napędowej, czyli praktycznie alfa jest wtedy RWD (u mnie tylne opony zdzierają się szybciej niż przednie).<br />

Zalety:<br />

-praktycznie bezobsługowy i niezniszczalny,<br />

-umożliwia bardzo dynamiczną jazdę, na suchym bardzo trudno sprowokować ESP do działania,<br />

-zimą jazda jest łatwiejsza, ale jest pewne ale, o tym dalej...<br />

-potrzebne są porządne opony zimowe, na letnich auto stoi i miele kołami na śniegu,<br />

-w 159 po wyłączeniu ESP można podriftować,<br />

-w kopnym śniegu lub błocie można i należy wyłączyć ASR i VDC żeby umożliwić mechanice pracę, przy włączonych tych systemach często wyjazd jest trudny,<br />

Wady:<br />

-duży ciężar ok. +150kg,<br />

-większe zużycie paliwa,<br />

-niższe osiągi, większe opory ruchu,<br />

-ze względu na preferencję tyłu zimą auto lubi zamiatać tyłem, pod względem trakcji podczas dynamicznej jazdy na śniegu lepszy jest zwykły pickup ze spiętym na sztywno napędem. Żeby zniwelować ten efekt działania bocznych sił potrzebne są właśnie bezkompromisowo dobre zimówki.<br />

-jeśli jedną osią staniesz na idealnie śliskim (lód, rolki), to nie ruszysz pomimo 4x4.

<br />
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik nie ma nic wspólnego z tym z VC.

zasugerowałem się wpisem w wiki odnośnie 159tki:

 

Najmocniejsza, sześciocylindrowa jednostka benzynowa, zmodyfikowana przez Alfę, jest dziełem australijskiej odnogi koncernu GM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.