Krisker Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Cześć. Planuję wstawić katalizatory uniwersalne i mam zagadkę. Średnice rur w układzie i króćców w katach są takie same i wynoszą 55mm. Najpierw myślałem, że po prostu nałożę na to kawałek rury o odpowiedniej średnicy, a potem obspawam. Problem jednak w tym, że dostęp do wydechu jest dość trudny i może być ciężko ze spawaniem w tym miejscu. Wymyśliłem, że założę tam łączniki sztywne - coś takiego: Pozostaje kwestia trwałości i sztywności takiego połączenia. Wyszło by na to, że zamontować trzeba 4 takie łączniki w stosunkowo niedużej odległości od silnika (wysoka temperatura). Zda to egzamin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 A nie lepiej zrzucic caly wydech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krisker Napisano 3 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Wyjęcie wydechu byłoby najwygodniejsze, ale dostęp do złącza przy kolektorze wydechowym jest tak ciężki, że niektórzy wolą targać silnik ze skrzynią niż próbować odkręcić na aucie te 6 śrub Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Temperatutowo wytrzyma bez probemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 3 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2016 Te złącza kosztują niewiele i są fabrycznie w VAGach stosowane. Śmiało zakładać. Pamiętaj tylko, że na obejmach złącz jest napisana średnica, która ma się nijak do średnicy rur. Trzeba dobierać z katalogu, a najlepiej z suwmiarką w ręku. Jeśli masz rury 55, to bez skręcania w złączu będzie około 57-58, a na obejmie napisane pewnie 60-65mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomx1 Napisano 4 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 4 Lipca 2016 Cześć. Planuję wstawić katalizatory uniwersalne i mam zagadkę. Średnice rur w układzie i króćców w katach są takie same i wynoszą 55mm. Najpierw myślałem, że po prostu nałożę na to kawałek rury o odpowiedniej średnicy, a potem obspawam. Problem jednak w tym, że dostęp do wydechu jest dość trudny i może być ciężko ze spawaniem w tym miejscu. Wymyśliłem, że założę tam łączniki sztywne - coś takiego: Pozostaje kwestia trwałości i sztywności takiego połączenia. Wyszło by na to, że zamontować trzeba 4 takie łączniki w stosunkowo niedużej odległości od silnika (wysoka temperatura). Zda to egzamin? Ja bym ci tego typu złączki odradził, tym bardziej jeśli chcesz by to pracowało jako sztywne złącza. Po jakimś czasie sie poluzują i bedzie "pierdzieć" (przerobiłem kilkanascie takich złączy, w każdym wypadku to samo...) a Śrub już nie odkrecisz ani nie dociągniesz (ukręcą sie po prostu). Ja bym zastosował połączenie poprzez rure wiekszej średnicy z nacięciem i cybant (popularne przy łącznieu układów wydechowych), oczywiscie z pastą uszczelniającą do kompletu, coś jak ponizej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 8 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2016 Zmontuj na paście tłumiącej i w drogę. Jak taka pasta do układów wydechowych zwiąże to nie ma bata będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.