Skocz do zawartości

Łączniki wydechu


Krisker

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Planuję wstawić katalizatory uniwersalne i mam zagadkę. Średnice rur w układzie i króćców w katach są takie same i wynoszą 55mm. Najpierw myślałem, że po prostu nałożę na to kawałek rury o odpowiedniej średnicy, a potem obspawam. Problem jednak w tym, że dostęp do wydechu jest dość trudny i może być ciężko ze spawaniem w tym miejscu. Wymyśliłem, że założę tam łączniki sztywne - coś takiego:

 

lacznik_02.jpg

 

 

Pozostaje kwestia trwałości i sztywności takiego połączenia. Wyszło by na to, że zamontować trzeba 4 takie łączniki w stosunkowo niedużej odległości od silnika (wysoka temperatura). 

 

Zda to egzamin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te złącza kosztują niewiele i są fabrycznie w VAGach stosowane. Śmiało zakładać. Pamiętaj tylko, że na obejmach złącz jest napisana średnica, która ma się nijak do średnicy rur. Trzeba dobierać z katalogu, a najlepiej z suwmiarką w ręku. Jeśli masz rury 55, to bez skręcania w złączu będzie około 57-58, a na obejmie napisane pewnie 60-65mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Planuję wstawić katalizatory uniwersalne i mam zagadkę. Średnice rur w układzie i króćców w katach są takie same i wynoszą 55mm. Najpierw myślałem, że po prostu nałożę na to kawałek rury o odpowiedniej średnicy, a potem obspawam. Problem jednak w tym, że dostęp do wydechu jest dość trudny i może być ciężko ze spawaniem w tym miejscu. Wymyśliłem, że założę tam łączniki sztywne - coś takiego:

 

 

 

Pozostaje kwestia trwałości i sztywności takiego połączenia. Wyszło by na to, że zamontować trzeba 4 takie łączniki w stosunkowo niedużej odległości od silnika (wysoka temperatura). 

 

Zda to egzamin?

Ja bym ci tego typu złączki odradził, tym bardziej jeśli chcesz by to pracowało jako sztywne złącza.   Po jakimś czasie sie poluzują i bedzie "pierdzieć" (przerobiłem kilkanascie takich złączy, w każdym wypadku to samo...) a Śrub już nie odkrecisz ani nie dociągniesz (ukręcą sie po prostu). Ja bym zastosował połączenie poprzez rure wiekszej średnicy z nacięciem i cybant (popularne przy łącznieu układów wydechowych), oczywiscie z pastą uszczelniającą do kompletu, coś jak ponizej.

45253-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.