kaczorek79 Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 Jest jakiś pomysł, aby przy silniku benzynowym n/a z pośrednim wtryskiem, uzyskać napięcie +12V zależne od obrotów? Np. na wolnych obrotach i tak powiedzmy do 2000 rpm mamy stałe napięcie 12V, a powyżej już jest 0V, lub odwrotnie, czyli napięcie pojawia się od pewnych obrotów. Jest instalacja lpg IV gen, może tu da się coś osiągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 Jest jakiś pomysł, aby przy silniku benzynowym n/a z pośrednim wtryskiem, uzyskać napięcie +12V zależne od obrotów? Np. na wolnych obrotach i tak powiedzmy do 2000 rpm mamy stałe napięcie 12V, a powyżej już jest 0V, lub odwrotnie, czyli napięcie pojawia się od pewnych obrotów. Jest instalacja lpg IV gen, może tu da się coś osiągnąć? W Uno miałem instalkę pierwszej generacji i tam ustawiało się w "centralce" ilość obrotów, przy których auto przechodziło na LPG. Odpowiedni przekaźnik i masz problem rozwiązany. Ja wykorzystywałem to do odpalania świateł mijania - bo miałem sklerozę i zapominałem o włączeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 To wiem, jednak nie mogę wykorzystać obecnego kompa lpg, bo układ miałby działać stale podczas pracy. Jakimś tropem jest wykorzystanie dodatkowego kompa lpg i podpięcie go tylko pod zasilanie napięciem oraz pod cewkę do czytania obrotów, ale może jakiś mniej skomplikowany układ istnieje? Muszę wysterować przekaźnikiem pewną rzecz w aucie, która działa w zależności od obrotów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
meenia Napisano 14 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 W Uno miałem instalkę pierwszej generacji i tam ustawiało się w "centralce" ilość obrotów, przy których auto przechodziło na LPG. Odpowiedni przekaźnik i masz problem rozwiązany. Ja wykorzystywałem to do odpalania świateł mijania - bo miałem sklerozę i zapominałem o włączeniu. Ma sie wlaczac powyzej ustawionych obrotow i zostawac wlaczone czy wylaczac sie po spadku obrotow ?? Jesli pierwsza opcja to przelacznik lpg np stag 2w, jesli 2ga to np odpowiednio ustawione bingo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 14 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2016 Ma sie wlaczac powyzej ustawionych obrotow i zostawac wlaczone czy wylaczac sie po spadku obrotow ?? Jesli pierwsza opcja to przelacznik lpg np stag 2w, jesli 2ga to np odpowiednio ustawione bingo Ma włączać od pewnych obrotów i po spadku wyłączać i tak w kółko. Mówisz, że takie Bingo M można ustawić? Co tam za opcje są? Zastanawiam się nad gotowym sterownikiem, bo to jest dość proste urządzenie, ale nie mam pomysłu jakiej nazwy w necie szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Poszukaj jakiegoś schematu obrotomierza opartego na LM3915. Tam zawsze na początku jest przetwornik częstotliwość/napięcie. No i dalej jakiś układ z histerezą (są gotowe układy w TO-92) - TL431 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Wejdź na elektrodę, zleć zaprogramowanie procesorka, dołożysz tranzystor i będziesz miał układ jaki potrzebujesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 15 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Ja nie jestem elektrykiem i nie wiem jak tranzystor wygląda, a tym bardziej sam nie będę konstruował sterownika. Dzwoniłem dziś do zakładu elektronicznego, ale nie chcieli się podjąć. Znalazłem jakiś wpis z przed lat na racingforum, że firma SPX wykonuje takie przekaźniki sterowane obrotami (z potencjometrem) za 79zł. Napisałem do nich i czekam na odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 15 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 15 Lipca 2016 Jest jakiś pomysł, aby przy silniku benzynowym n/a z pośrednim wtryskiem, uzyskać napięcie +12V zależne od obrotów? Np. na wolnych obrotach i tak powiedzmy do 2000 rpm mamy stałe napięcie 12V, a powyżej już jest 0V, lub odwrotnie, czyli napięcie pojawia się od pewnych obrotów. Jest instalacja lpg IV gen, może tu da się coś osiągnąć? Szukaj hasła shift light Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mantom Napisano 16 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 (edytowane) Szukaj hasła shift light Chyba ta i ta opcja bedzie najtańsza. no bo gotowe to juz lekko drogie Co do Bingo M. Na Allegro mozna kupic używkę za 33 zł z dostawą , ale trzeba miec też interfejs za 39 zł. Instrukcja jak by co jest dostepna tutaj Edytowane 16 Lipca 2016 przez Mantoon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Lipca 2016 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2016 Dzięki wielkie. Już piszę do gościa o sprzedaż takiego urządzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.