Skocz do zawartości

Problem z centralnym


Rylu

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie tydzień temu przestał otwierać/zamykać, od razu sprawdziłem bezpieczniki, kluczyk z akumulatorkiem więc raczej problem rozładowania odpada problem dotyczy obu kluczyków. Z lektury wynika, że może to być przekaźnik za schowkiem. W lotce jest moduł diversity i spróbuje go podmienić. Ma ktoś pomysł co to może być? Zanim pojadę do "szpeca" chciałbym sprawdzić co możliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zregeneruj moduł komfortu, bo padły przekaźniki. Zrób od razu całość - regeneracja wyjdzie taniej niż inny używany.

Osobiście nie bawiłbym się w czyszczenie styków, kiedy cena jednego przekaźnika to kilkanaście PLN, a przekaźniki są na 30A, czyli mogą być mocno upalone. 

 

Tu masz poglądowy temat dla e46 (jak masz "kupe" czy roadstera to masz 2 przekaźniki - w przeciwnym wypadku 4). W podanym linku nie działa odnośnik do PDF - ten działa.

Z kolei tu masz przykładowy przekaźnik - typ i tak musisz sprawdzić, jak wydłubiesz moduł (na 97% to będzie ten). Ja chyba znalazłem te Tyco jeszcze taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zregeneruj moduł komfortu, bo padły przekaźniki. Zrób od razu całość - regeneracja wyjdzie taniej niż inny używany.

Osobiście nie bawiłbym się w czyszczenie styków, kiedy cena jednego przekaźnika to kilkanaście PLN, a przekaźniki są na 30A, czyli mogą być mocno upalone. 

 

Tu masz poglądowy temat dla e46 (jak masz "kupe" czy roadstera to masz 2 przekaźniki - w przeciwnym wypadku 4). W podanym linku nie działa odnośnik do PDF - ten działa.

Z kolei tu masz przykładowy przekaźnik - typ i tak musisz sprawdzić, jak wydłubiesz moduł (na 97% to będzie ten). Ja chyba znalazłem te Tyco jeszcze taniej.

Te przekaźniki za kilkanaście zł, to chińczyki z napisem Tyco. Oryginalne Tyco/Siemens kosztują ok 30zł/szt. Sam ich sobie nie wymieni, bo upali ścieżki w płytce, trzeba dać elektronikowi, który ma odpowiedni sprzęt do lutowania z podciśnieniem. Ja w starszej e46 rozciąłem wieczko przekaźnika, styki były w dobrym stanie, tylko lekko przejechałem papierkiem i działa. Roboty na 20 minut z demontażem modułu, koszt 0zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te przekaźniki za kilkanaście zł, to chińczyki z napisem Tyco. Oryginalne Tyco/Siemens kosztują ok 30zł/szt. Sam ich sobie nie wymieni, bo upali ścieżki w płytce, trzeba dać elektronikowi, który ma odpowiedni sprzęt do lutowania z podciśnieniem. Ja w starszej e46 rozciąłem wieczko przekaźnika, styki były w dobrym stanie, tylko lekko przejechałem papierkiem i działa. Roboty na 20 minut z demontażem modułu, koszt 0zł.

 

Niewykluczone. Ja akurat kupowałem w hurtowni elektronicznej spod Warszawy - w sumie to muszę odszukać rachunek.

Moje działają już ponad 2 lata bez najmniejszych problemów - wymieniał elektronik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Elektronik sprawdził przekaźniki moduł cały i zdrowy. Zostaje lotka albo nie wiem co... Kluczyki się zresetowały? We wtorek mam jeszcze podjechać autem z 2 kluczykami sprawdzą sygnały z pilotów. Dziś podmienie diversity w lotce dzięki uprzejmości Steffano :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmiana diveristy nic nie wniosła także we wtorek sprawdzamy kluczyki ...

Sprawdzaliście przewody, które idą pod klapą bagażnika? w e91 przerywają się bardzo często, i wcześniej był przerwany od radia, teraz pewnie się przerwał od centralnego.

Sprawdzałeś miernikiem wtyczkę, która wchodzi do diversity ? jak mialem przerwany kabel od radia to nie bylo na tym konkretnym kolorze kabla "prądu", a na reszcie był

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PrZewody w klapie patrzyłem na szybko wyglądały ok.

Nie sprawdziliśmy tylko podminielismy moduły diversity.

Dzisiaj elektronik zadZwonił, że piloty nie wysyłają sygnału w ogóle.

Rozetną jednego i sprawdzą napięcie ale wątpię żeby była to wina baterii.

Edytowane przez Rylu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczyki sprawdzone... Wysyłają sygnał na ok 800 częstotliwości a niby standardowo ok 300 nie znam sie na tym ale mam wrażenie, że albo sie rozkodowały albo muszę przejrzeć wiązke w klapie i sprawdzić czy idzie napięcie do diversity bo sama podmiana mogła nic nie zmienić.

Z tego co czytam w e91 nie zakoduje sam nie ma magicznej procedury?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozciąłem dzisiaj gumę z przewodami no i ... Przewód już był kiedyś przerwany i puściło także centralny śmiga ale co nerw straciłem na to dziadostwo brak słów. Uff

A mówiłem... :)

Od razu tak myślałem, i Stefan na bank ma ten sam problem, tyle że w innym miejscu niż sprawdzaliśmy kiedyś u Niego.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mówiłem... :)

Od razu tak myślałem, i Stefan na bank ma ten sam problem, tyle że w innym miejscu niż sprawdzaliśmy kiedyś u Niego.

Szkoda, że za pierwszym razem nie rozciąłem całości...dzięki za wskazówkę! Pewnie teraz Stivi sprawdzi dokladnie jeszcze raz hehe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.