Skocz do zawartości

Olej 5w40 zamiana na 5w50 - można


michalek85

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W moim Toledo 1.9 TDI jeżdżę na oleju 5w40, Ostatnio wpadł mi w ręce i mam taki w domu 5w50. Czy mogę zalać 5w50 czy jednak kupić 5w40? Nie wiem czym te oleje się różnią. 

Edytowane przez szwagier85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryka zaleca 5W30 i 5W40, więc lepiej zostać przy tym co jest.

50 jest bardziej lepki niż 40, w wysokich temp., więc jest dobry jak nie oszczędzasz silnika i na co dzień korzystasz z pełnego zakresu obrotomierza.

Dokładnie. 5W50 ma grubszy film olejowy od 5w40. Przy pałowaniu silnika ma to sens.

Edytowane przez 1Marek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W moim Toledo 1.9 TDI jeżdżę na oleju 5w40, Ostatnio wpadł mi w ręce i mam taki w domu 5w50. Czy mogę zalać 5w50 czy jednak kupić 5w40? Nie wiem czym te oleje się różnią. 

 

Można. A różnią się lepkością w temperaturze roboczej. Spalanie może marginalnie wzrosnąć.

Edytowane przez grogi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W moim Toledo 1.9 TDI jeżdżę na oleju 5w40, Ostatnio wpadł mi w ręce i mam taki w domu 5w50. Czy mogę zalać 5w50 czy jednak kupić 5w40? Nie wiem czym te oleje się różnią. 

To TDI na pompie czy pompowtryskach-jak na nich musisz zalać olej specjalnie pod pompowtryski i nie występuje żaden w lepkości 5w50.

Jaki ten 5w50-firmy? bo są od HC+ do PAO/Ester. Generalnie nawet w mocno modzonym 1.9TDI na pompie nie ma potrzeby zwiększać lepkości, tylko zastosować prawdziwy syntetyk 5w40.

5w50 w TDI 1.9 to średni pomysł/zależy jeszcze jakie 5w50 i jakie 5w40/30. 5w50 to leją taxiarze(oczywiście mobila peak life) czyli HC+ skromna ilość dodatków i duża lepkość w 40stopniach)-oleju-tylko, że te TDI-ki mają 300-400tys+ wtedy piją go trochę mniej na zimnym silniku:-) Jak zdrowe TDI i jeszcze na pompkach to syntetyk 5w30/5w40-załatwi sprawę. Wbrew pozorom-lepkość syntetyków prawdziwych na bazie PAO- w lepkościach 5w40 vs. 5w50 i temp. oleju 40st jest w przypadku fuchsa titan supersynt i np. LM(Maguin) syntoil 5w40 prawie 2x większa, lepkość w 100-14,5 vs. 17,0- temp. płynięcia -46-ale to nie wyznacznik.5w50 ok tylko do starszej/t. benzyny-pełnego buta ok. pod warunkiem, że jest to coś innego niż 5w50 z lepszym wiskozatorem np. valvo vr1 czy wyżej wymieniony mobil-oba przy ostrym bucie szybko tracą właściwości i pozostaje po średnio 5tys w standardowym kompakcie 2.0.16vok.140-160km 5w40/5w30 a po 10 tys nadają się do wymiany. Nie wspominam już o wynalazkach venola czy wolfa-dno...

Edytowane przez Jasper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To TDI na pompie czy pompowtryskach-jak na nich musisz zalać olej specjalnie pod pompowtryski i nie występuje żaden w lepkości 5w50.

Jaki ten 5w50-firmy? bo są od HC+ do PAO/Ester. Generalnie nawet w mocno modzonym 1.9TDI na pompie nie ma potrzeby zwiększać lepkości, tylko zastosować prawdziwy syntetyk 5w40.

5w50 w TDI 1.9 to średni pomysł/zależy jeszcze jakie 5w50 i jakie 5w40/30. 5w50 to leją taxiarze(oczywiście mobila peak life) czyli HC+ skromna ilość dodatków i duża lepkość w 40stopniach)-oleju-tylko, że te TDI-ki mają 300-400tys+ wtedy piją go trochę mniej na zimnym silniku:-) Jak zdrowe TDI i jeszcze na pompkach to syntetyk 5w30/5w40-załatwi sprawę. Wbrew pozorom-lepkość syntetyków prawdziwych na bazie PAO- w lepkościach 5w40 vs. 5w50 i temp. oleju 40st jest w przypadku fuchsa titan supersynt i np. LM(Maguin) syntoil 5w40 prawie 2x większa, lepkość w 100-14,5 vs. 17,0- temp. płynięcia -46-ale to nie wyznacznik.5w50 ok tylko do starszej/t. benzyny-pełnego buta ok. pod warunkiem, że jest to coś innego niż 5w50 z lepszym wiskozatorem np. valvo vr1 czy wyżej wymieniony mobil-oba przy ostrym bucie szybko tracą właściwości i pozostaje po średnio 5tys w standardowym kompakcie 2.0.16vok.140-160km 5w40/5w30 a po 10 tys nadają się do wymiany. Nie wspominam już o wynalazkach venola czy wolfa-dno...

Widzę, że znasz się na rzeczy:) a wiec mam TDI na pompowtryskach. 1.9 105 km. Już mnie przekonałeś do 5w40 .Aktualnie jest zalany Shelem, co kupić? Jaki olej polecasz konkretnie. I przede wszystkim co ile wymieniać? aktualnie wymieniam pomiędzy 10 a 15 kkm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że znasz się na rzeczy:) a wiec mam TDI na pompowtryskach. 1.9 105 km. Już mnie przekonałeś do 5w40 .Aktualnie jest zalany Shelem, co kupić? Jaki olej polecasz konkretnie. I przede wszystkim co ile wymieniać? aktualnie wymieniam pomiędzy 10 a 15 kkm. 

Taki ten schell? 

SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30 5L LLIII

to ok- baza GTL-70% tylko to olej low saps- pod DPF, jak go nie masz warto coś z normą 507 ale nie koniecznie low saps o które ciężko i są drogie np. http://lejolej.pl/pl/p/Penrite-ENVIRO-C3-5W30-5L/201tu zawartość dodatków DCCP jest 40-50% większa niż w olejach low saps. Interwał 10-15tys zakładając ww. oleje jest ok. Zawsze można też dodać bdb środek przeciwtarciowy Archoil 9100 na bazie nanoboranu potasu-http://lejolej.pl/pl/p/Archoil-AR-9100-175-ml-na-5l-oleju/154 który nie wpływa na lepkość oleju, tylko olej jest jego nośnikiem-zalety-obniżenie tarcia i temp. oleju, o 2-3 stopnie podwyższenie TBN oleju o średnio 2 oczka wg. skali-powyższe mają 10,6 i 11,3, dodatkowo podwyższona ochrona panewek i pompowtrysków-testowane na wielu samochodach po prawie 100konne sc 1150/16v, Type R FN2 czy RS230

Jeżeli masz schella 5w40 to nie ma on normy do pompowtrysków-507 VW-generalnie te oleje nie występują praktycznie w tej lepkość radzę szczególnie w 1.9 TDI 105km zmienić na właściwy względem normy, bo niższa zawartość cynku przyspieszy zużycie wałka i pompek w tym TDI-ku.

Edytowane przez Jasper
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki ten schell? 

SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30 5L LLIII

to ok- baza GTL-70% tylko to olej low saps- pod DPF, jak go nie masz warto coś z normą 507 ale nie koniecznie low saps o które ciężko i są drogie np. http://lejolej.pl/pl/p/Penrite-ENVIRO-C3-5W30-5L/201tu zawartość dodatków DCCP jest 40-50% większa niż w olejach low saps. Interwał 10-15tys zakładając ww. oleje jest ok. Zawsze można też dodać bdb środek przeciwtarciowy Archoil 9100 na bazie nanoboranu potasu-http://lejolej.pl/pl/p/Archoil-AR-9100-175-ml-na-5l-oleju/154 który nie wpływa na lepkość oleju, tylko olej jest jego nośnikiem-zalety-obniżenie tarcia i temp. oleju, o 2-3 stopnie podwyższenie TBN oleju o średnio 2 oczka wg. skali-powyższe mają 10,6 i 11,3, dodatkowo podwyższona ochrona panewek i pompowtrysków-testowane na wielu samochodach po prawie 100konne sc 1150/16v, Type R FN2 czy RS230

Jeżeli masz schella 5w40 to nie ma on normy do pompowtrysków-507 VW-generalnie te oleje nie występują praktycznie w tej lepkość radzę szczególnie w 1.9 TDI 105km zmienić na właściwy względem normy, bo niższa zawartość cynku przyspieszy zużycie wałka i pompek w tym TDI-ku.

No własnie gadałem ze szpecem od olei, który dostarcza wszelakie oleje i smary do mnie wydział do pracy. Koleś gdzieś tam podzwonił do Schela itd. Powiedział jaki mam silnik i że na pompo wtryskach i ogólnie rzecz biorąc doszedł do wniosku że dedykowany do mojego silnika jest 5w30 z taką normą o której piszesz. MA mi przywieźć jakiś 5w30 z normą dla silnika na pompowtryskach z grupy VW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kilku samochodach zamiast przewidizanego 5w30/5w40 lalismy w samochodach w domu 5w50. Nic nieprzewidzianego sie nie dzialo.

A co miał się rozlecieć od razu:-) Zamiast 300 tys wytrzyma 1/3 mniej a pompki i wałek z tym już różnie, po 200tys będzie miał gorsze osiągi i spalanie niż tak sam na właściwej lepkości. Taka mniej więcej różnica-no chyba,że wlejesz np. 15w50 na zimę-to pompki turbina mogą nie zdzierżyć tygodnia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Toyota dojechała do ok 230k km i nic jej nie było. Od początku na 5w50.

Stilo dojechało do 300k km przynajmniej - dalszej jego historii nie znam. Jedyna ingerencja silnikowa to wymiana egr.

To tak trochę przeczy tej teorii. A stilo na trasie można było bez problemu uzyskać spalanie 4,5l na dk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.