michalek85 Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam W moim Toledo 1.9 TDI jeżdżę na oleju 5w40, Ostatnio wpadł mi w ręce i mam taki w domu 5w50. Czy mogę zalać 5w50 czy jednak kupić 5w40? Nie wiem czym te oleje się różnią. Edytowane 1 Sierpnia 2016 przez szwagier85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 Fabryka zaleca 5W30 i 5W40, więc lepiej zostać przy tym co jest. 50 jest bardziej lepki niż 40, w wysokich temp., więc jest dobry jak nie oszczędzasz silnika i na co dzień korzystasz z pełnego zakresu obrotomierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
1Marek1 Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 (edytowane) Fabryka zaleca 5W30 i 5W40, więc lepiej zostać przy tym co jest. 50 jest bardziej lepki niż 40, w wysokich temp., więc jest dobry jak nie oszczędzasz silnika i na co dzień korzystasz z pełnego zakresu obrotomierza. Dokładnie. 5W50 ma grubszy film olejowy od 5w40. Przy pałowaniu silnika ma to sens. Edytowane 1 Sierpnia 2016 przez 1Marek1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam W moim Toledo 1.9 TDI jeżdżę na oleju 5w40, Ostatnio wpadł mi w ręce i mam taki w domu 5w50. Czy mogę zalać 5w50 czy jednak kupić 5w40? Nie wiem czym te oleje się różnią. Można. A różnią się lepkością w temperaturze roboczej. Spalanie może marginalnie wzrosnąć. Edytowane 1 Sierpnia 2016 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 1 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2016 (edytowane) Witam W moim Toledo 1.9 TDI jeżdżę na oleju 5w40, Ostatnio wpadł mi w ręce i mam taki w domu 5w50. Czy mogę zalać 5w50 czy jednak kupić 5w40? Nie wiem czym te oleje się różnią. To TDI na pompie czy pompowtryskach-jak na nich musisz zalać olej specjalnie pod pompowtryski i nie występuje żaden w lepkości 5w50. Jaki ten 5w50-firmy? bo są od HC+ do PAO/Ester. Generalnie nawet w mocno modzonym 1.9TDI na pompie nie ma potrzeby zwiększać lepkości, tylko zastosować prawdziwy syntetyk 5w40. 5w50 w TDI 1.9 to średni pomysł/zależy jeszcze jakie 5w50 i jakie 5w40/30. 5w50 to leją taxiarze(oczywiście mobila peak life) czyli HC+ skromna ilość dodatków i duża lepkość w 40stopniach)-oleju-tylko, że te TDI-ki mają 300-400tys+ wtedy piją go trochę mniej na zimnym silniku:-) Jak zdrowe TDI i jeszcze na pompkach to syntetyk 5w30/5w40-załatwi sprawę. Wbrew pozorom-lepkość syntetyków prawdziwych na bazie PAO- w lepkościach 5w40 vs. 5w50 i temp. oleju 40st jest w przypadku fuchsa titan supersynt i np. LM(Maguin) syntoil 5w40 prawie 2x większa, lepkość w 100-14,5 vs. 17,0- temp. płynięcia -46-ale to nie wyznacznik.5w50 ok tylko do starszej/t. benzyny-pełnego buta ok. pod warunkiem, że jest to coś innego niż 5w50 z lepszym wiskozatorem np. valvo vr1 czy wyżej wymieniony mobil-oba przy ostrym bucie szybko tracą właściwości i pozostaje po średnio 5tys w standardowym kompakcie 2.0.16vok.140-160km 5w40/5w30 a po 10 tys nadają się do wymiany. Nie wspominam już o wynalazkach venola czy wolfa-dno... Edytowane 1 Sierpnia 2016 przez Jasper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalek85 Napisano 2 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2016 To TDI na pompie czy pompowtryskach-jak na nich musisz zalać olej specjalnie pod pompowtryski i nie występuje żaden w lepkości 5w50. Jaki ten 5w50-firmy? bo są od HC+ do PAO/Ester. Generalnie nawet w mocno modzonym 1.9TDI na pompie nie ma potrzeby zwiększać lepkości, tylko zastosować prawdziwy syntetyk 5w40. 5w50 w TDI 1.9 to średni pomysł/zależy jeszcze jakie 5w50 i jakie 5w40/30. 5w50 to leją taxiarze(oczywiście mobila peak life) czyli HC+ skromna ilość dodatków i duża lepkość w 40stopniach)-oleju-tylko, że te TDI-ki mają 300-400tys+ wtedy piją go trochę mniej na zimnym silniku:-) Jak zdrowe TDI i jeszcze na pompkach to syntetyk 5w30/5w40-załatwi sprawę. Wbrew pozorom-lepkość syntetyków prawdziwych na bazie PAO- w lepkościach 5w40 vs. 5w50 i temp. oleju 40st jest w przypadku fuchsa titan supersynt i np. LM(Maguin) syntoil 5w40 prawie 2x większa, lepkość w 100-14,5 vs. 17,0- temp. płynięcia -46-ale to nie wyznacznik.5w50 ok tylko do starszej/t. benzyny-pełnego buta ok. pod warunkiem, że jest to coś innego niż 5w50 z lepszym wiskozatorem np. valvo vr1 czy wyżej wymieniony mobil-oba przy ostrym bucie szybko tracą właściwości i pozostaje po średnio 5tys w standardowym kompakcie 2.0.16vok.140-160km 5w40/5w30 a po 10 tys nadają się do wymiany. Nie wspominam już o wynalazkach venola czy wolfa-dno... Widzę, że znasz się na rzeczy:) a wiec mam TDI na pompowtryskach. 1.9 105 km. Już mnie przekonałeś do 5w40 .Aktualnie jest zalany Shelem, co kupić? Jaki olej polecasz konkretnie. I przede wszystkim co ile wymieniać? aktualnie wymieniam pomiędzy 10 a 15 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2016 (edytowane) Widzę, że znasz się na rzeczy:) a wiec mam TDI na pompowtryskach. 1.9 105 km. Już mnie przekonałeś do 5w40 .Aktualnie jest zalany Shelem, co kupić? Jaki olej polecasz konkretnie. I przede wszystkim co ile wymieniać? aktualnie wymieniam pomiędzy 10 a 15 kkm. Taki ten schell? SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30 5L LLIII to ok- baza GTL-70% tylko to olej low saps- pod DPF, jak go nie masz warto coś z normą 507 ale nie koniecznie low saps o które ciężko i są drogie np. http://lejolej.pl/pl/p/Penrite-ENVIRO-C3-5W30-5L/201tu zawartość dodatków DCCP jest 40-50% większa niż w olejach low saps. Interwał 10-15tys zakładając ww. oleje jest ok. Zawsze można też dodać bdb środek przeciwtarciowy Archoil 9100 na bazie nanoboranu potasu-http://lejolej.pl/pl/p/Archoil-AR-9100-175-ml-na-5l-oleju/154 który nie wpływa na lepkość oleju, tylko olej jest jego nośnikiem-zalety-obniżenie tarcia i temp. oleju, o 2-3 stopnie podwyższenie TBN oleju o średnio 2 oczka wg. skali-powyższe mają 10,6 i 11,3, dodatkowo podwyższona ochrona panewek i pompowtrysków-testowane na wielu samochodach po prawie 100konne sc 1150/16v, Type R FN2 czy RS230 Jeżeli masz schella 5w40 to nie ma on normy do pompowtrysków-507 VW-generalnie te oleje nie występują praktycznie w tej lepkość radzę szczególnie w 1.9 TDI 105km zmienić na właściwy względem normy, bo niższa zawartość cynku przyspieszy zużycie wałka i pompek w tym TDI-ku. Edytowane 2 Sierpnia 2016 przez Jasper Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalek85 Napisano 3 Sierpnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2016 Taki ten schell? SHELL HELIX ULTRA PROFESSIONAL AV-L 0W30 5L LLIII to ok- baza GTL-70% tylko to olej low saps- pod DPF, jak go nie masz warto coś z normą 507 ale nie koniecznie low saps o które ciężko i są drogie np. http://lejolej.pl/pl/p/Penrite-ENVIRO-C3-5W30-5L/201tu zawartość dodatków DCCP jest 40-50% większa niż w olejach low saps. Interwał 10-15tys zakładając ww. oleje jest ok. Zawsze można też dodać bdb środek przeciwtarciowy Archoil 9100 na bazie nanoboranu potasu-http://lejolej.pl/pl/p/Archoil-AR-9100-175-ml-na-5l-oleju/154 który nie wpływa na lepkość oleju, tylko olej jest jego nośnikiem-zalety-obniżenie tarcia i temp. oleju, o 2-3 stopnie podwyższenie TBN oleju o średnio 2 oczka wg. skali-powyższe mają 10,6 i 11,3, dodatkowo podwyższona ochrona panewek i pompowtrysków-testowane na wielu samochodach po prawie 100konne sc 1150/16v, Type R FN2 czy RS230 Jeżeli masz schella 5w40 to nie ma on normy do pompowtrysków-507 VW-generalnie te oleje nie występują praktycznie w tej lepkość radzę szczególnie w 1.9 TDI 105km zmienić na właściwy względem normy, bo niższa zawartość cynku przyspieszy zużycie wałka i pompek w tym TDI-ku. No własnie gadałem ze szpecem od olei, który dostarcza wszelakie oleje i smary do mnie wydział do pracy. Koleś gdzieś tam podzwonił do Schela itd. Powiedział jaki mam silnik i że na pompo wtryskach i ogólnie rzecz biorąc doszedł do wniosku że dedykowany do mojego silnika jest 5w30 z taką normą o której piszesz. MA mi przywieźć jakiś 5w30 z normą dla silnika na pompowtryskach z grupy VW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 W kilku samochodach zamiast przewidizanego 5w30/5w40 lalismy w samochodach w domu 5w50. Nic nieprzewidzianego sie nie dzialo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 W Octavii (1.9 tdi asv) na 5w50 glosno chodzil zaraz po uruchomieniu. Wrocilem do 5w40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawel1984 Napisano 4 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2016 W kilku samochodach zamiast przewidizanego 5w30/5w40 lalismy w samochodach w domu 5w50. Nic nieprzewidzianego sie nie dzialo. A co miał się rozlecieć od razu:-) Zamiast 300 tys wytrzyma 1/3 mniej a pompki i wałek z tym już różnie, po 200tys będzie miał gorsze osiągi i spalanie niż tak sam na właściwej lepkości. Taka mniej więcej różnica-no chyba,że wlejesz np. 15w50 na zimę-to pompki turbina mogą nie zdzierżyć tygodnia.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 5 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2016 Nie wiem. Toyota dojechała do ok 230k km i nic jej nie było. Od początku na 5w50. Stilo dojechało do 300k km przynajmniej - dalszej jego historii nie znam. Jedyna ingerencja silnikowa to wymiana egr. To tak trochę przeczy tej teorii. A stilo na trasie można było bez problemu uzyskać spalanie 4,5l na dk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.