Skocz do zawartości

brembo max + ferodo premier -da rade ponizej 40m ze 100km/h?


donelvis

Rekomendowane odpowiedzi

> a jest sens majac takie opony dawać zestaw max+premier?

pewnie że jest. czas reakcji układu jest znacznie krótszy ok.gif

a jak do tego zmienisz płyn na dot 5.1, to będzie jeszcze lepiej. przy długim ostrym hamowaniu nie zagotuje się tak szybko jak zwykły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jest sens majac takie opony dawać zestaw max+premier?

..a IMO nie ma

nie jezdzisz chyba wyczynowo???

no-chyba ze lubisz poszalec po miescie biglaugh.gif

przy normalnej jezdzie i takich jak masz oponach przednie hamulce sa i tak wystarczajaco wydajne

zadbal bym o to by tyl lapal mocniej albo na pewno byl sprawnyok.gif

dobre hamulce-znacznie przewyzszajace mozliwosci opon szybko doporwadza Cie do nerwowo-bo kola sie beda zbyt szybko blokowaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..a IMO nie ma

> nie jezdzisz chyba wyczynowo???

> no-chyba ze lubisz poszalec po miescie

> przy normalnej jezdzie i takich jak masz oponach przednie hamulce sa

> i tak wystarczajaco wydajne

> zadbal bym o to by tyl lapal mocniej albo na pewno byl sprawny

> dobre hamulce-znacznie przewyzszajace mozliwosci opon szybko

> doporwadza Cie do nerwowo-bo kola sie beda zbyt szybko blokowaly

oj panie kolego wcale się tak szybko nie blokują, mi się wydaje że nawet później niż na zwykłych tarczkach/klockach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj panie kolego wcale się tak szybko nie blokują, mi się wydaje że

> nawet później niż na zwykłych tarczkach/klockach

a to niby dlaczego? chyba raczej łatwiej zblokować koła jak są lepsze tarcze i lepsze klocki... czyli wiekszy współczynnik tarcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy w cc900 na zestawie brembo max + ferodo premier da rade zejsc

> poniżej 40 metrów od 100-0 km/h ??

> suchy asfalt, opony 155/65/13 dayton D110.

Paaanie da rade ale nie tym samochodem. http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html

Pod tym linkiem jest test wielu zestawów klocek tarcza na SC i wynii sa mizerne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Paaanie da rade ale nie tym samochodem.

> http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html

> Pod tym linkiem jest test wielu zestawów klocek tarcza na SC i wynii

> sa mizerne.

człowieku, chyba sam nie czytałeś tego tekstu:

Quote:

Zdecydowaliśmy się hamować z prędkości 120 km/h mimo, że wszelkie testy hamulców podają drogę hamowania z prędkości 100 km/h. Stwierdziliśmy jednak, że hamowanie z marnej "setki" może niewiele nam powiedzieć o wytrzymałości hamulców na przegrzanie. Krótko mówiąc chcieliśmy je jak najszybciej i jak najbardziej skatować. A ponieważ porównywaliśmy tarcze i klocki tylko między sobą, odniesienie wyników do standardowego 100 km/h nie było tu potrzebne. Jednocześnie droga hamowania ze 120 km/h jest o około 40-50% dłuższa niż ze "stówy", w związku z czym liczyliśmy, że dzięki temu różnice między poszczególnymi zestawami (klocki/tarcze) będą wyraźniejsze.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ..a IMO nie ma

> nie jezdzisz chyba wyczynowo???

> no-chyba ze lubisz poszalec po miescie

> przy normalnej jezdzie i takich jak masz oponach przednie hamulce sa

> i tak wystarczajaco wydajne

> zadbal bym o to by tyl lapal mocniej albo na pewno byl sprawny

> dobre hamulce-znacznie przewyzszajace mozliwosci opon szybko

> doporwadza Cie do nerwowo-bo kola sie beda zbyt szybko blokowaly

powiedzmy, że lubie poszaleć po mieście, a slyszalem ze opony dayton są dobre zarówno na mokrym jak i na suchym tak wiec zakładając zestaw brembo max + ferodo premier, miałem nadzieje na skrócenie drogi hamowania oraz na przyjemniejsze hamowanie, wymagające mniejszej siły nacisku na pedał hamulca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem ale daaaawno temu jak jeszcze nie mialem samoocodu - byl w

> GT w 2003 roku i zapomniałem już ze to ze 120 - sorry Ale i

> tak żadna to rewelacja.

czyli obliczajac dla auta hamujacego od 100-0 w najlepszej konfiguracji wychodzi 39 metrów a w najgorszej ok 50, czyli spoko wyniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedzmy, że lubie poszaleć po mieście, a slyszalem ze opony dayton

> są dobre zarówno na mokrym jak i na suchym tak wiec zakładając

> zestaw brembo max + ferodo premier, miałem nadzieje na skrócenie

> drogi hamowania oraz na przyjemniejsze hamowanie, wymagające

> mniejszej siły nacisku na pedał hamulca...

napewno bedzie lepiej niz seria jezeli jestes takowej posiadaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czytałem ale daaaawno temu jak jeszcze nie mialem samoocodu - byl w

> GT w 2003 roku i zapomniałem już ze to ze 120 - sorry Ale i

> tak żadna to rewelacja.

żadna rewelacja?? 39 metrów ze 100km/h to zadna rewelacja?

jak na SC to super wynik!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedzmy, że lubie poszaleć po mieście, a slyszalem ze opony dayton

> są dobre zarówno na mokrym jak i na suchym tak wiec

[v]ale w Twoim rozmiarze to sa kolazowki a nie opony do wsciekania sie

zakładając

> zestaw brembo max + ferodo premier, miałem nadzieje na skrócenie

> drogi hamowania oraz na przyjemniejsze hamowanie, wymagające

> mniejszej siły nacisku na pedał hamulca...

...tylko co z tego ze wcisniesz 2kg mniejsza sile w pedal?????

jak te 2 kg ktore dodawales zawsze majac zwyczajny zestaw i tak Ci wystarczaly->

zmieniajac hamulce na zbyt wydajne na 1000% nie skrocisz drogi hamowania

1. bo bedzie Ci ciezko wyczuc moment utraty przyczepnosci(szybko nadchodzacy przy tego typu oponach)

2. to sa tylko moje subiektywne odczucia co do zmiany hampli wiec jak zrobisz tak bedzie

wez jednak pod uwage jak mocno musisz sie nameczyc by przegrzac fabryke->chyba ze Ci sie to juz udalo-w co watpie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy 100 pln za dwie tarcze Brembo Max to dużo czy dobra cena i jakie klocki do kompletu żeby dobrze hamowało, dodam że mam oponki przod 175/50 R14 tył 185/50 R14 + ABS

thx za jakiekolwiek info i pozdro 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy 100 pln za dwie tarcze Brembo Max to dużo czy dobra cena i jakie

> klocki do kompletu żeby dobrze hamowało,

cena 100 za pare????

po tyle niedawno byly gladkie

klocki jakie??

ATE/OMP/EBC/Mintex/Ferodo->do wyboru do koloru

byle nie podstawowe wersje

dodam że mam oponki

> przod 175/50 R14 tył 185/50 R14 + ABS

> thx za jakiekolwiek info i pozdro

przy tej szerokosci opony co juz sie odczuc in + dac powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wez jednak pod uwage jak mocno musisz sie nameczyc by przegrzac

> fabryke->chyba ze Ci sie to juz udalo-w co watpie

oj nie jest az tak trudno "przegrzac" fabryke. Ja jak mialem tarcze seria + klocki bosch to bardzo latwo bylo je przegrzac. Wystarczylo jedno hamowanie z 130-140. Po wymianie na brembo + textar nie udalo sie jeszcze a juz jezdze na tym zestawie ponad rok ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj nie jest az tak trudno "przegrzac" fabryke. Ja jak mialem tarcze

> seria + klocki bosch to bardzo latwo bylo je przegrzac.

> Wystarczylo jedno hamowanie z 130-140. Po wymianie na brembo +

> textar nie udalo sie jeszcze a juz jezdze na tym zestawie ponad

> rok

...mowie raczej wlasnie o tarczach->mam od zawsze seryjne i nigdy nie poplynely

klocki seryjne natomiast mialem jak kupilem-i zaraz potem wywalilem

byly ferodo premier i bylo milo ale sie szybko skonczylo

potem lukasy->sie raz spocily ale czego sie po tym spodziewac???-no-moze zajechania tarcz

zmienilem tarcze i dalem textary-nie narzekam a raczej wolno nie umiem sie poruszac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> [v]ale w Twoim rozmiarze to sa kolazowki a nie opony do wsciekania

> sie

> zakładając

> ...tylko co z tego ze wcisniesz 2kg mniejsza sile w pedal?????

> jak te 2 kg ktore dodawales zawsze majac zwyczajny zestaw i tak Ci

> wystarczaly-zmieniajac hamulce na zbyt wydajne na 1000% nie

> skrocisz drogi hamowania

> 1. bo bedzie Ci ciezko wyczuc moment utraty przyczepnosci(szybko

> nadchodzacy przy tego typu oponach)

> 2. to sa tylko moje subiektywne odczucia co do zmiany hampli wiec jak

> zrobisz tak bedzie

> wez jednak pod uwage jak mocno musisz sie nameczyc by przegrzac

> fabryke->chyba ze Ci sie to juz udalo-w co watpie

zauważ, że podczas testów opisanych na http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html używane były seryjne opony, o ktorych nie za dobrze sie ludzie wypowiadają, a pomimo to droga hamowana została skrócona dosyć mocno poprzez użycie lepszych tarcz i klocków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w tym że na 195 straciłbym sporo na dynamice i zwiekszylo by sie

> spalanie, tak wiec na przodzie bedzie 165/55/13 a na tyle

> 155/65/13 i tak bedzie chyba najlepiej nie sadzisz?

Mysle ze optymalnie i fundowane przez fabryke 175/50 R14 zeby.GIF no lub 185/50 R14 alternatywnie 175/50 R13. Mniejszy promien ze wzgledu na niski profil, no a wieksza powiezchnia hamowania 270751858-jezyk.gifPP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> cena 100 za pare????

> po tyle niedawno byly gladkie

no kolo robi wyprzedaż i tyle chce, ale słyszałem że jest sporo podróbek niewiem.gif

> klocki jakie??

> ATE/OMP/EBC/Mintex/Ferodo-byle nie podstawowe wersje

ale jakie kupić?? żeby dobrze hamowały izeby sie zbyt szybko nie ścierały hmm.gif tym bardziej że słyszałem że sie szybciej klocuszki ścieraja na tych nacinanych tarczach cfaniaczek.gif

> przy tej szerokosci opony co juz sie odczuc in + dac powinno

no to chyba zakupie, bo moc bez zahamowań moze byc niebezpieczna biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zauważ, że podczas testów opisanych na

> http://www.ebcbrakes.pl/samochody/testklockow.html używane były

> seryjne opony,

..a w SC sporting seryjne opony maja rozmiar

165/55

i sa do wyboru albo pirelli(na mokrym lipa ale na suchym trzyamaja fest)

albo goodyear`y ktore zbieraja sporo pochlebnych opinii zlosnik.gif

to nie VIVO z 899 wink.gifwiec sie nie sugeruj

pozatym juz sam nizszy profil opony powoduje jej mniejsze ugiecie i co za tym idzie odksztalcenie przy naglym dociazeniu....

o ktorych nie za dobrze sie ludzie wypowiadają, a

> pomimo to droga hamowana została skrócona dosyć mocno poprzez

> użycie lepszych tarcz i klocków

..ale widzisz tam gdzies jakis info o brembo??

info

Quote:

Wynika z tego, że używając seryjnych opon w połączeniu z "za dobrymi" klockami sportowymi nie da się już skrócić drogi hamowania (w porównaniu do klocków tuningowych). Jedynym efektem będzie zwiększenie odporności układu na przegrzanie.


podalem Ci juz ciute wczesniej

ale to Twoje auto i co zapodasz to miec bedziesz-ino nie placz ze Ci klocki starczyly na 8-10 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no kolo robi wyprzedaż i tyle chce, ale słyszałem że jest sporo

> podróbek

..bo jest zlosnik.gif

> ale jakie kupić?? żeby dobrze hamowały izeby sie zbyt szybko nie

> ścierały

...a zebym to ja wiedzial

ja bym poszedl w strone ATE powerdisk i do tego klocki ATE do kompletu

ale cena jest lekko zaporowa zlosnik.gif

tym bardziej że słyszałem że sie szybciej klocuszki

> ścieraja na tych nacinanych tarczach

...bo te zabki sa poto by klocek czysty byl i nie osiadal na nim pyl

tarcze tez siadaja -znika frezowanie jak sie twardy klocek na taka tarcze dostanie

> no to chyba zakupie, bo moc bez zahamowań moze byc niebezpieczna

...twardym trza byc nie mietkim zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiedzmy, że lubie poszaleć po mieście, a slyszalem ze opony dayton

> są dobre zarówno na mokrym jak i na suchym

I przy okazji kosztują 100 pln za sztukę, pomyśl trochę czy jedna z tańszych opon na rynku może być taka super jak ludzie mówią hehe.gif

Aha, Brembo Max to kibel zlosnik.gif Wiem bo miałem jako jeden z pierwszych na tym forum zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Hamują trochę lepiej, od serii, i jak się ma sprawne auto to kilka razy z rzędu można hamować z powyżej 130 km/h bez obawy o utratę zdolności hamowania. Ale do ostrej jazdy na granicy wyczynu to się nie nadaje.

A i jeszcze do Greena, jak Ferodo Ci piszczały tzn. miałeś podróbki zlosnik.gif Wszystko mogę o tych klockach powiedzieć, ale nie że piszczą zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> premium to seria tlko lepsza, dla ciezkiej lewej nogi polecamu

> performance, dawne ds2000

a jak jest z żywotnością performance'ów?

przemyślałem juz sprawe hamulców i optymalnie bedzie tak:

tarcze brembo gładkie + ferodo performance

i wydaje mi sie ze żywotność nie bedzie krótka na gładkich tarczach....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.