SzefSzefow Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Można je zastosować z różnicą w otworach 4mm? Piasta 108 felga 112? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Raczej nie, bo podobno można do 2mm a tu masz aż 4mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 26 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Raczej nie, bo podobno można do 2mm a tu masz aż 4mm No właśnie o to podobno mi chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 26 Września 2016 Udostępnij Napisano 26 Września 2016 Nie wyda. Podkładka w śrubie pływającej nie ma tyle luzu, żeby prawidłowo ułożyć się w feldze przy takiej różnicy rozstawu śrub. Sent from my SM-G900F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogicc Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Panowie "fachowcy" jeżeli mamy różną średnice otworu w feldze i średnice piasty to się stosuje pierścienie centrujące, a nie śruby pływające. śruby pływające stosujemy kiedy mamy inną średnice rozstawu otworów np Fiat 4x98 - Opel 4x100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 28 Września 2016 Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Heh. Kolega może nie do końca jasno się wyraził, ale IMVHO nie chodziło mu o średnicę otworu centrującego. Podane 108 i 112 to typowe rozstawy śrub. Sent from my SM-G900F using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SzefSzefow Napisano 28 Września 2016 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2016 Oczywiście chodzi mi o rozstaw otworów w piescie - 108 i feldze -112 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Panowie "fachowcy" jeżeli mamy różną średnice otworu w feldze i średnice piasty to się stosuje pierścienie centrujące, a nie śruby pływające. śruby pływające stosujemy kiedy mamy inną średnice rozstawu otworów np Fiat 4x98 - Opel 4x100 Nie udało Ci się zabłysnąć, bo kompletnie nie zrozumiałeś o co chodziło koledze z pierwszego posta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Nie wyda. Podkładka w śrubie pływającej nie ma tyle luzu, żeby prawidłowo ułożyć się w feldze przy takiej różnicy rozstawu śrub. Sent from my SM-G900F using Tapatalk a drugim ograniczeniem jest średnica otworu w feldze. Jeśli śruba jest 12mm a otwór w feldze 14mm to można conajwyzej o 2mm przeskoczyć w rozstawie śrub/otworów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 (edytowane) a drugim ograniczeniem jest średnica otworu w feldze. Jeśli śruba jest 12mm a otwór w feldze 14mm to można conajwyzej o 2mm przeskoczyć w rozstawie śrub/otworów. Jedynym ograniczeniem w stosowaniu śrub pływających jest zdrowy rozsądek! Jak by ktoś nie spał na fizyce w szóstej klasie podstawówki, to by nie zadawał pytań o takie rozwiązanie . Nawet nie pytam kto to wymyślił . Edytowane 29 Września 2016 przez Amazaque Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 29 Września 2016 Udostępnij Napisano 29 Września 2016 Jedynym ograniczeniem w stosowaniu śrub pływających jest zdrowy rozsądek! Jak by ktoś nie spał na fizyce w szóstej klasie podstawówki, to by nie zadawał pytań o takie rozwiązanie . Nawet nie pytam kto to wymyślił .Chętnie poczytam rozwinięcie powyższej wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Chętnie poczytam rozwinięcie powyższej wypowiedzi. Pisałem już o tym kilka razy. W skrócie - normalnie koło trzyma się na stożkach śrub lub nakrętek, jest równo bez luzów dociśnięte do piasty. Przy śrubach pływających stożkowe podkładki siedzą w gniazdach felgi, ale już same śruby poprzez luz na tych podkładkach powodują, że stożek jako taki przestaje spełniać swoją funkcję i koło ma tendencję do luzu obwodowego, a przy złym otworze centrującym również do promieniowego. Trzeba te śruby mocno dokręcać i kontrolować, bo na zasadzie działania samych śrub pływających może się zrobić całe koło pływające . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Pisałem już o tym kilka razy. W skrócie - normalnie koło trzyma się na stożkach śrub lub nakrętek, jest równo bez luzów dociśnięte do piasty. Przy śrubach pływających stożkowe podkładki siedzą w gniazdach felgi, ale już same śruby poprzez luz na tych podkładkach powodują, że stożek jako taki przestaje spełniać swoją funkcję i koło ma tendencję do luzu obwodowego, a przy złym otworze centrującym również do promieniowego. Trzeba te śruby mocno dokręcać i kontrolować, bo na zasadzie działania samych śrub pływających może się zrobić całe koło pływające . Chyba nie. Po pierwsze trzeba zastosować pierścienie centrujące, któe jak sama nazwa centrują felgę na piaście. Śruby pływające mają na celu jedynie zniwelowanie różnicy w rozstawie. otworó w felgach oraz piaście. Gdy zmierzysz sobie z jakim zapasem robione są otwory w felgach w stosunku do śrendicy śrub, zrozumiesz, że trochę głupotę napisałeś Inna sprawa, że są óżne rodzaje śrub pływających. Różne pod względem możliwości niwelacji różnic w rozstawie., Ja stosuje takie, które niwelują 1mm na rozstawie jednego otworu, ale widziałem też takie, któe są w stanie zniwelować różnicę 2-milimetrową. Stożek takiej śruby ma dużo większy otór niż średnica śruby, zaś łeb śruby ma dużo większy pierścień dociskający stożek większą powierzchnią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Stożek takiej śruby ma dużo większy otór niż średnica śruby, zaś łeb śruby ma dużo większy pierścień dociskający stożek większą powierzchnią. I tylko tarcie między felgą a piastą oraz na tym pierścieniu trzyma koło zapobiegając luzowi obwodowemu. Bał bym się jeździć z tak przykręconymi kołami czymś większym niż słabe auto B na kołach 13". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Gdy zmierzysz sobie z jakim zapasem robione są otwory w felgach w stosunku do śrendicy śrub, zrozumiesz, że trochę głupotę napisałeś Ten zapas jest właśnie niwelowany przez stożek stałej śruby, co nie dzieje się w przypadku pływającej kiedy to jest na tej śrubie luźny. Ludzie użyjcie wyobraźni zanim coś napiszecie, bo już mi sił brakuje . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 (edytowane) Ten zapas jest właśnie niwelowany przez stożek stałej śruby, co nie dzieje się w przypadku pływającej kiedy to jest na tej śrubie luźny. Ludzie użyjcie wyobraźni zanim coś napiszecie, bo już mi sił brakuje . Chyba nie rozumiesz zasady działania śruby pływającej. Nie ma luzu obwodowego, bo gwint śruby nie jest centralnie w otworze tylko na jego brzegu przez co nie ma luzu równego różnicy w srednicy otworu i średnicy śruby. To o czym piszesz miałoby miejsce przy zastosowaniu śruby powiedzmy M8 do otworu powiedzmy M10 czy M12. W przypadku śrub pływających takie zjawisko nie występuje. A gdy przyjrzysz się uważniej jaka jest różnica między średnicą gwintu śruby a średnicą otworu felgi w standardowym przypadku, czyli przy tym samym rozstawie, to zdziwisz się jak to może nie mieć luzu obwodowego. Spróbuj, sprawdź, przekonaj się sam Edytowane 30 Września 2016 przez Zuraw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 (edytowane) Ten zapas jest właśnie niwelowany przez stożek stałej śruby, co nie dzieje się w przypadku pływającej kiedy to jest na tej śrubie luźny. Ludzie użyjcie wyobraźni zanim coś napiszecie, bo już mi sił brakuje . A co niweluje zapas w przypadku fabrycznych śrub i nakrętek z podkładkami płaskimi? Citroen, Peugeot, Nissan, Toyota, Lexus i zapewne kilka innych firm. Na przykładzie Lexusa - stosowane są nakrętki z płaską podkładką, podkładka ma niewielki luz w otworze w feldze, podobnie jak część nakrętki poniżej podkładki, która wchodzi w otwór w feldze (o szpilce nawet nie wspomnę bo otwór jest kilka milimetrów większy od jej średnicy). Mało tego - moment ich dokręcania to tylko 103Nm, większość aut ma moment dokręcania większy. Czym ta sytuacja różni się od zastosowania śrub pływających w komplecie z felgami z odpowiednimi pierścieniami centrującymi? Edytowane 30 Września 2016 przez Pidu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 A co niweluje zapas w przypadku fabrycznych śrub i nakrętek z podkładkami płaskimi? Citroen, Peugeot, Nissan, Toyota, Lexus i zapewne kilka innych firm. Śruby i nakrętki mają za podkładką zgrubienie idealnie pasujące do otworów w felgach. Można to nawet odkręcić o kilka obrotów i koło nie będzie miało luzu obwodowego, stąd taki mały moment potrzebny tylko po to, żeby śruba sama się nie odkręciła . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Śruby i nakrętki mają za podkładką zgrubienie idealnie pasujące do otworów w felgach. Można to nawet odkręcić o kilka obrotów i koło nie będzie miało luzu obwodowego, stąd taki mały moment potrzebny tylko po to, żeby śruba sama się nie odkręciła . Właśnie o tym zgrubieniu pisałem - nie pasuje idealnie, ma luz. Zanim napisałem poprzedniego posta sprawdziłem to przymierzając nakrętkę - zarówno felga jak i nakrętka fabryczne. Gdyby nie centrowanie byłby luz obwodowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 30 Września 2016 Udostępnij Napisano 30 Września 2016 Gdyby nie centrowanie byłby luz obwodowy. Centrowanie likwiduje luz promieniowy, dokręcenie śrub osiowy. Obwodowy likwidują stożki albo kule w stałych śrubach, lub wspomniane podtoczenia za podkładką wchodzące w felgę w Peugeotach, Nissanach czy kogo tam jeszcze poniosła fantazja (w sumie nie głupie rozwiązanie, ale ogranicza felgi do danego modelu). Śruby pływające w miejsce stałych z kulą czy stożkiem powodują powstanie luzu obwodowego! Jest to niebezpieczne i jest to do dupy! Powinno być zabronione . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 1 Października 2016 Udostępnij Napisano 1 Października 2016 @@amazaque ale jak dokręcisz taką śrubę to chyba już żadnego luzu nie będzie, nawet tego obwodowego W innym wypadku to by się wszystko rozleciało po dłuższym czasie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 1 Października 2016 Udostępnij Napisano 1 Października 2016 @@amazaque ale jak dokręcisz taką śrubę to chyba już żadnego luzu nie będzie, nawet tego obwodowego W innym wypadku to by się wszystko rozleciało po dłuższym czasie Jak mocno byś nie dokręcił, to gdyby tam był luz to po kilku ruszeniach i hamowaniach zaczęło by to pracować i z otworów zrobiły by się "fasolki". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pidu Napisano 1 Października 2016 Udostępnij Napisano 1 Października 2016 Jak mocno byś nie dokręcił, to gdyby tam był luz to po kilku ruszeniach i hamowaniach zaczęło by to pracować i z otworów zrobiły by się "fasolki". Widać, że masz swoją opinię na ten temat i jej nie zmienisz, ale zaczynasz nam tu cuda udowadniać. "Fasolki" Ludzie robią tysiące km z pływakami i o takich cudach nie słyszeli. Nikt Cię nie namawia do stosowania tego rozwiązania, ale daj już spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.