Skocz do zawartości

nietypowe brzmienie silnika


Filippo232

Rekomendowane odpowiedzi

cześć!
mam trzycylindrową Toyotę Yaris 2 1.0/69KM z 2007 roku, benzyna. od jakiegoś czasu - przynajmniej kilka miesięcy - słyszę bardzo dziwną pracę silnika w okolicach obrotów rzędu 3000-3500 (ale i wyżej, czasem niżej - na każdym biegu, również na jałowym). wydaje mi się, że dźwięk jest głośniejszy i bardziej intensywny, niż jeszcze jakiś czas temu. nie potrafię tego opisać, więc wstawiam nagranie:
https://www.dropbox.com/s/c1dwme63dg6ed5a/toyota.m4a?dl=0
auto w zeszłym roku w czerwcu zostało wstawione do znajomego mechanika, który jednak nie był w stanie stwierdzić, co dzieje się w środku, bo wymagałoby to rozebrania całej jednostki, a naprawy szacowane na ok. 5 tysięcy złotych. według niego samochód miał przed sobą jeszcze rok-półtora eksploatacji ze względ na jego stan, jak na razie minęło szesnaście miesięcy, a ja dalej jeżdżę.
dodatkowo non stop świeci mi się pomarańczowa kontrolka silnika, która kiedyś - z tego, co pamiętam - została zdiagnozowana na problemy z katalizatorem. jakieś dwa tygodnie po wyzerowaniu jej na komputerze pokładowym zaczęła świecić się na nowo. 
dodam jeszcze, że silnik bierze potworne ilości oleju - litr co 3/4 tygodnie to norma, tygodniowo nie robię więcej, niż 100-150km. nie ma śladów pod samochodem, więc to raczej nie wyciek.

zdaję sobie sprawę, że możliwości pewnie jest mnóstwo, ale może ktoś z Was spotkał się też z takim problemem. z góry dzięki za pomoc :)

 

Edytowane przez Filippo232
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to przebieg masz w tym silniku? Tam masz regulacje zaworów płytkami, zacząłbym od regulacji i sprawdzeniu stanu elementów współpracujących. Miałem podobny przypadek w Matizie właśnie było słychać zawory w pewnym określonym zakresie obrotów bardzo konkretnie. Powodem był wytarty wałek rozrządu, powszechny problem w tym modelu. Co ciekawe założyłem w pełni sprawny wałek z silnika który był 4 lata starszy od mojego i miał przejechane 190kkm. Do tej pory na tym komplecie jeżdżę. Jeśli chodzi o zużycie oleju, google mówi że temat znany w tych silnikach. Podobno pierścienie się zapiekąją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma sensu, i tak przymierzam się do nowego auta. zabawa we wróżkę, ale czas, jaki mu pozostał - w tygodniach, miesiącach?

 

może w minutach - tego nie wie nikt ;)  a juz na pewno nikt ci tego przez ekran monitora nie powie, bo sam nie wiesz co mu jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze, że silnik bierze potworne ilości oleju - litr co 3/4 tygodnie to norma, tygodniowo nie robię więcej, niż 100-150km. nie ma śladów pod samochodem, więc to raczej nie wyciek.

Litr na 300-450km? Tyle to nawet stary VWejowski silnik 2.0 8v (znany z problemów z pierścieniami) tyle nie brał przed remontem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo, od jakiś dwóch tygodni, tuż po uruchomieniu silnika (pierwszym po przerwie rzędu kilkunastu godzin, np. noc) przez chwilę (ok. 2 sekundy) słychać go dużo głośniej, intensywniej, powstają jakieś dodatkowe wibracje (nie sprawdziłem, czy zmieniają się wskazania obrotomierza) po czym delikatnie cichnie i wraca do "normalnej" pracy. dodam, że w trakcie uruchamiania zarówno nawiew, jak i klima - są wyłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie pochodzenie auta? Przebieg sprawdzony? Kiedy ostatnio regulowane luzy zaworowe?

z warszawskiego salonu Toyoty, chyba po flocie, ale pewien nie jestem, w każdym razie używany. przebieg sprawdzony. co do luzów - nie mam pojęcia.

jeżdżę nim dopiero od dwóch lat, wcześniej tylko moja mama i wiem, że niespecjalnie przyjmowała się dolewnaiem oleju, w efekcie kontrola zapalała się dosyć często, a poziom stale był niski, w okolicach minimum na bagnecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj nowego/używanego silnika albo nowego auta.

Skoro silnik był tak traktowany, to nie spodziewaj się, że naprawa będzie opłacalna. A jeśli dodatkowo to jest jakiś "problematyczny" typ silnika, to tym bardziej - wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.