Filippo232 Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 (edytowane) cześć!mam trzycylindrową Toyotę Yaris 2 1.0/69KM z 2007 roku, benzyna. od jakiegoś czasu - przynajmniej kilka miesięcy - słyszę bardzo dziwną pracę silnika w okolicach obrotów rzędu 3000-3500 (ale i wyżej, czasem niżej - na każdym biegu, również na jałowym). wydaje mi się, że dźwięk jest głośniejszy i bardziej intensywny, niż jeszcze jakiś czas temu. nie potrafię tego opisać, więc wstawiam nagranie:https://www.dropbox.com/s/c1dwme63dg6ed5a/toyota.m4a?dl=0auto w zeszłym roku w czerwcu zostało wstawione do znajomego mechanika, który jednak nie był w stanie stwierdzić, co dzieje się w środku, bo wymagałoby to rozebrania całej jednostki, a naprawy szacowane na ok. 5 tysięcy złotych. według niego samochód miał przed sobą jeszcze rok-półtora eksploatacji ze względ na jego stan, jak na razie minęło szesnaście miesięcy, a ja dalej jeżdżę.dodatkowo non stop świeci mi się pomarańczowa kontrolka silnika, która kiedyś - z tego, co pamiętam - została zdiagnozowana na problemy z katalizatorem. jakieś dwa tygodnie po wyzerowaniu jej na komputerze pokładowym zaczęła świecić się na nowo. dodam jeszcze, że silnik bierze potworne ilości oleju - litr co 3/4 tygodnie to norma, tygodniowo nie robię więcej, niż 100-150km. nie ma śladów pod samochodem, więc to raczej nie wyciek.zdaję sobie sprawę, że możliwości pewnie jest mnóstwo, ale może ktoś z Was spotkał się też z takim problemem. z góry dzięki za pomoc Edytowane 9 Października 2016 przez Filippo232 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Problem jest taki, że ci silnik zdycha jaki by tego powód nie był, glupi bys był jakbys wydał na to 5kpln Zobacz na allegro po ile chodzą takie silniki - dolicz robocizne i masz koszty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filippo232 Napisano 9 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2016 nie ma sensu, i tak przymierzam się do nowego auta. zabawa we wróżkę, ale czas, jaki mu pozostał - w tygodniach, miesiącach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Jaki to przebieg masz w tym silniku? Tam masz regulacje zaworów płytkami, zacząłbym od regulacji i sprawdzeniu stanu elementów współpracujących. Miałem podobny przypadek w Matizie właśnie było słychać zawory w pewnym określonym zakresie obrotów bardzo konkretnie. Powodem był wytarty wałek rozrządu, powszechny problem w tym modelu. Co ciekawe założyłem w pełni sprawny wałek z silnika który był 4 lata starszy od mojego i miał przejechane 190kkm. Do tej pory na tym komplecie jeżdżę. Jeśli chodzi o zużycie oleju, google mówi że temat znany w tych silnikach. Podobno pierścienie się zapiekąją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 nie ma sensu, i tak przymierzam się do nowego auta. zabawa we wróżkę, ale czas, jaki mu pozostał - w tygodniach, miesiącach? może w minutach - tego nie wie nikt a juz na pewno nikt ci tego przez ekran monitora nie powie, bo sam nie wiesz co mu jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filippo232 Napisano 9 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Jaki to przebieg masz w tym silniku? 140k.spróbuję wyregulować. może w minutach - tego nie wie nikt racja, nie było pytania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Ten silnik tak pracuje. Jak sieczkarnia. Może jakieś, dodatkowe stukanie da się w nagraniu usłyszeć? Zawór albo panewka. Wróżenie z fusów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrekPanda Napisano 9 Października 2016 Udostępnij Napisano 9 Października 2016 nie ma sensu, i tak przymierzam się do nowego auta. zabawa we wróżkę, ale czas, jaki mu pozostał - w tygodniach, miesiącach? myślę że w minutach pod warunkiem że go porządnie przegonisz po jakiejś dwupasmówce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 10 Października 2016 Udostępnij Napisano 10 Października 2016 dodam jeszcze, że silnik bierze potworne ilości oleju - litr co 3/4 tygodnie to norma, tygodniowo nie robię więcej, niż 100-150km. nie ma śladów pod samochodem, więc to raczej nie wyciek. Litr na 300-450km? Tyle to nawet stary VWejowski silnik 2.0 8v (znany z problemów z pierścieniami) tyle nie brał przed remontem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filippo232 Napisano 11 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2016 dodatkowo, od jakiś dwóch tygodni, tuż po uruchomieniu silnika (pierwszym po przerwie rzędu kilkunastu godzin, np. noc) przez chwilę (ok. 2 sekundy) słychać go dużo głośniej, intensywniej, powstają jakieś dodatkowe wibracje (nie sprawdziłem, czy zmieniają się wskazania obrotomierza) po czym delikatnie cichnie i wraca do "normalnej" pracy. dodam, że w trakcie uruchamiania zarówno nawiew, jak i klima - są wyłączone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
teg Napisano 11 Października 2016 Udostępnij Napisano 11 Października 2016 Jakie pochodzenie auta? Przebieg sprawdzony? Kiedy ostatnio regulowane luzy zaworowe? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Waldek40 Napisano 12 Października 2016 Udostępnij Napisano 12 Października 2016 (edytowane) może popychacze hydrauliczne długo się napełniają? Edytowane 12 Października 2016 przez waldek40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filippo232 Napisano 12 Października 2016 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Jakie pochodzenie auta? Przebieg sprawdzony? Kiedy ostatnio regulowane luzy zaworowe? z warszawskiego salonu Toyoty, chyba po flocie, ale pewien nie jestem, w każdym razie używany. przebieg sprawdzony. co do luzów - nie mam pojęcia. jeżdżę nim dopiero od dwóch lat, wcześniej tylko moja mama i wiem, że niespecjalnie przyjmowała się dolewnaiem oleju, w efekcie kontrola zapalała się dosyć często, a poziom stale był niski, w okolicach minimum na bagnecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartłomiej Napisano 12 Października 2016 Udostępnij Napisano 12 Października 2016 Szukaj nowego/używanego silnika albo nowego auta. Skoro silnik był tak traktowany, to nie spodziewaj się, że naprawa będzie opłacalna. A jeśli dodatkowo to jest jakiś "problematyczny" typ silnika, to tym bardziej - wymiana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.