Skocz do zawartości

[G] - obieg wewnętrzny powietrza w kabinie


lotis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

na panelu sterowania klimatyzacją (poniżej pokręteł) mamy trzy przyciski

1/ otwieranie-zamykanie obiegu wewnętrznego

2/ włączanie -wyłączanie klimatyzacji

3/ ogrzewanie tylnej szyby

 

naciskając przycisk obiegu wewnętrznego słychać charakterystyczny dźwięk zamykania/otwierania obiegu

mój problem: podobny dźwięk jak przy otwieraniu-zamykaniu obiegu wewnętrznego słychać słychać cały czas - jakby obieg nie do końca był otwarty ? .... - co to może być ? / czego spodziewać się po wymontowaniu panela sterowania klimatyzacją ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna z typowych usterek tego modelu.  Zamykaniem/otwieraniem steruje silniczek, którego mechanizm z czasem uszkadza się, a w konsekwencji obieg powietrzaj pozostaje zamknięty.

Jeżeli słychać "cykanie", to oznacza, że jest wyłamane cięgno otwierania. Poszukaj w historii, bo było już niejednokrotnie opisywane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

/ czego spodziewać się po wymontowaniu panela sterowania klimatyzacją ???

Panel z pokrętłami zostaw w spokoju    :) . Zdemontuj schowek i tam szukaj przyczyny stukania.

Możliwe że wysiadł ogranicznik wyłączający silniczek .

pzdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem ten temat parę lat temu; musisz odkręcić schowek, za schowkiem jest wentylator nawiewu powietrza. Musisz go wymontować - nie wiem jak u Ciebie, ale ja musiałem odkręcić cztery śruby trzymające ten wentylator od strony podszybia (z zewnątrz - widać jak się odegnie plastiki na podszybiu). Klapka obiegu wewnętrznego wraz z silnikiem napędzającym jest zamontowana w obudowie wentylatora. Dalej to już zależy, co dokładnie się uszkodziło. U mnie pękła ośka klapki wsadzana bezpośrednio na oś silniczka napędowego. Ponieważ miałem taką możliwość, wykonałem sobie nową klapkę z aluminium i na razie mam spokój. Ogólnie temat do ogarnięcia.

Edit: Na czas naprawy, żeby mi szyby nie parowały to wymontowałem sobie klapkę z obudowy wentylatora, odłączyłem zasilanie silniczka sterującego klapką i zatkałem otwór obiegu wewnętrznego kawałkiem plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie jest ta klapka ? co muszę wymienić ? jak dotrzeć do uszkodzonego elementu ? :nie_wiem:

 

 

 

 

 

 

i przeczytaj ten post to naświetli ci temat:

 

https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/357381-h-wymiana-wentylatora-nawiewu-awaria-obiegu-wewn%C4%99trznego/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za pomoc !!!

odłączyłem silniczek (wyjęcie tej wtyczki zajęło trochę czasu) i zablokowałem klapkę na dwóch opaskach kablowych .... teraz nie mam "półobiegu"   i szyby nie parują

cena nowej klapki cholernie wysoka ... jak za taką klapkę (Made in France) (PLN 240) więc na razie tak zostawię  .... szczerze ten obieg wewnętrzny sporadycznie używałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.