Sqbn Napisano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2016 Cześć Wam, Proszę pomóżcie bo mam rozkminkę. Czy kupując VW T4 wersja Caravella (samochód osobowy, 9 miejsc) i wyrzucając fotele tylne, tworząc sobie łóżko i jakis stolik, naruszam w jakiś sposób przepisy i policja w czasie kontroli może mi zatrzymać dowód? Powodem może być źle zabezpieczony ładunek, albo jeszcze inny pomysł typu usunięcie foteli i przekształcenie w pojazd specjalny bez przerejestrowywania? Czy lepiej jest zainwestować w blaszaka (samochód ciężarowy) i bawić się w przeróbki poza grodzią ładunkową, bo wtedy wszystko co sobie tam wymyślę będzie nosiło znamiona ładunku? Chciałbym jednak by samochód był możliwie przeszklony bo spać na pace bez szyb to klaustrofobicznie... Rozkminiam taką furę na pewien trip i w zasadzie myślę w co lepiej zainwestować, żeby mieć mniej komplikacji prawnych w razie kontroli zagranicznych etc... Aha, za porady w stylu - "kup Pan kamper i nie komibuj" - serdecznie dziękuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 jeśli auto będzie zarej na 9 osób to tyle foteli z pasami ma być. siedzenia mają być zamontowane w miejscach fabrycznie do tego przeznaczonych . mocowanie pasów także . zmniejszyć liczbę miejsc się da ale wiąże się to z trwałym zasłonięciem pustych miejsc moc foteli. teoretycznie mógłbyś zamontować łóżko , szafkę i stolik ale jak do tego podejdą ew służby kontrolne ? a badania techn w polsce ? legalnie to kampera powinna zabudować specjalistyczna firma posiadająca na to uprawnienia. samoróbki niestety już umarły a po 1 sty 2017 r to już będzie masakra. także możesz sobie podziękować i kupić gotowego kampera. w myśl przepisów kamper jest z definicji poj specjalnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 jeśli auto będzie zarej na 9 osób to tyle foteli z pasami ma być. To z vana też nie mogę wyjąć foteli żeby coś przewieźć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 trzeba rozróżnić wymontowanie lub złożenie foteli chwilowe na czas przewozu większych rzeczy a stałe pozbycie się siedzeń i zabudowanie w ich miejsce coś innego. ale - np masz 7 os zafirę i wyjąłeś 2 ostatnie fotele bo wozisz np wózek albo lodówkę to pamiętaj że na badanie techn ma być kpl siedzeń. wg prawa diagnosta nie powinien podbić dowodu bez kpl siedzeń. ma być zgodność miejsc z wpisem w dow rej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 trzeba rozróżnić wymontowanie lub złożenie foteli chwilowe na czas przewozu większych rzeczy a stałe pozbycie się siedzeń i zabudowanie w ich miejsce coś innego. ale - np masz 7 os zafirę i wyjąłeś 2 ostatnie fotele bo wozisz np wózek albo lodówkę to pamiętaj że na badanie techn ma być kpl siedzeń. wg prawa diagnosta nie powinien podbić dowodu bez kpl siedzeń. ma być zgodność miejsc z wpisem w dow rej. I to jest dziwne.Jeśli konstrukcyjnie te miejsca są przystosowane do wyjęcia to co diagnostę to może obchodzić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 ale - np masz 7 os zafirę i wyjąłeś 2 ostatnie fotele bo wozisz np wózek albo lodówkę to pamiętaj że na badanie techn ma być kpl siedzeń. wg prawa diagnosta nie powinien podbić dowodu bez kpl siedzeń. ma być zgodność miejsc z wpisem w dow rej. Czyli kiedy wyjmę j/w siedzenia i w takiej konfiguracji wyruszę w dwuletnią podróż dookoła Polski, to nie zrobię BT... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 Cześć Wam, Proszę pomóżcie bo mam rozkminkę. Czy kupując VW T4 wersja Caravella (samochód osobowy, 9 miejsc) i wyrzucając fotele tylne, tworząc sobie łóżko i jakis stolik, naruszam w jakiś sposób przepisy i policja w czasie kontroli może mi zatrzymać dowód? Powodem może być źle zabezpieczony ładunek, albo jeszcze inny pomysł typu usunięcie foteli i 9przekształcenie w pojazd specjalny bez przerejestrowywania? Czy lepiej jest zainwestować w blaszaka (samochód ciężarowy) i bawić się w przeróbki poza grodzią ładunkową, bo wtedy wszystko co sobie tam wymyślę będzie nosiło znamiona ładunku? Chciałbym jednak by samochód był możliwie przeszklony bo spać na pace bez szyb to klaustrofobicznie... Rozkminiam taką furę na pewien trip i w zasadzie myślę w co lepiej zainwestować, żeby mieć mniej komplikacji prawnych w razie kontroli zagranicznych etc... Aha, za porady w stylu - "kup Pan kamper i nie komibuj" - serdecznie dziękuje Prawnie jesteś spóźniony co wyłożył jeden z kolegów wcześniej. Jest duża zmiana przepisów nie tylko co kto może zrobić ale jak ma być zrobione - zapomnij o samoróbce i koniec. W De też przepisy co do zabudowy zmieniły się tak homologacyjne jak i wszystko do najmniejszej śrubki ma mieć aprobatę TUV.Po drugie ubezpieczenie pojazdu specjalnego a takim jest kamper i ciężarowego to różne historie, na ciężarowym zbankrutujesz. Specjalny pojazd ma ograniczenia prędkości w niektórych krajach EU w tym w Polsce.Patrz kodeks. Więc zapomnij o śmiganiu 150 na autostradzie- nawet w De max jest 130, w Polsce aż 80. A więc kup Pan kamper i nie kombinuj !!! Dodatkowo na kampera nie ma w Polsce ubezpieczenia Assistance a jak tu jechać za granicę bez Assistance? Trzeba kupić np w De w ADACU- nie jest drogo. Posiadam kampera, zbudowanego u specjalisty na zamówienie w blaszaku więc wiem o czym piszę.edit: Po zabudowie i tak mój kamper przeszedł badanie techniczne u rzeczoznawcy - bez tego nie ma badania technicznego na stacji diagnostycznej dopuszczającej do ruchu oraz rejestracji w wydziale komunikacji. Raz jeszcze - Kup Pan kamper I nie kombinuj!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter19731 Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Czyli kiedy wyjmę j/w siedzenia i w takiej konfiguracji wyruszę w dwuletnią podróż dookoła Polski, to nie zrobię BT... wg litery prawa zrobisz ale z wynikiem negatywnym . wiesz, w życiu jednak znajdziesz diagnostę ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Cześć Wam, Proszę pomóżcie bo mam rozkminkę. poszukaj może na forach branżowych - np camperteam, wiem że tam ludzie robili różne przeróbki blaszak może mieć szyby, ale powinna być przegroda pomiędzy "paką" a kabiną ? T4 wychodziła w wersji camper, więc powinno być łatwiej zawsze można zrobić wyjmowaną zabudowę często takie przeróbki robi się w małych autach typu vito czy kangoo/berlingo pytanie co ten kamper ma mieć ? mnie chodził po głowie zakup ambulansu , auta z policji, monitoringu, TV itp masz prawie gotową zabudowę i wyposażenie (ogrzewanie, klima, instalacja 12/230) i rejestrowane jako specjalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 zawsze można zrobić wyjmowaną zabudowę często takie przeróbki robi się w małych autach typu vito czy kangoo/berlingo pytanie co ten kamper ma mieć ? mnie chodził po głowie zakup ambulansu , auta z policji, monitoringu, TV itp masz prawie gotową zabudowę i wyposażenie (ogrzewanie, klima, instalacja 12/230) i rejestrowane jako specjalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Kluczowe jest co ma być. Jeśli ma być tylko miejsce do spania to istotnie do blaszaka można wrzucić materace i śpiwory i sprawa załatwiona. Ale to nie będzie kamper -umówmy się. Jak ma być zabudowa , prysznic z WC, kuchenka etc to inna sprawa. Można zbudować w oddzielonej skutecznie ładowni ale to ciężarówka. Jeśli do 3,5 tony to jeszcze ujdzie, choć nie wszędzie bezproblemowo w EU- dotyczy zakazów wjazdu, opłat, itp. Poza tym stała zabudowa zmienia pojazd i wszystko w rękach diagnostyka. Inna sprawa-zabudowa z ogólnie dostępnych materiałów przez amatora jest ciężka (wbrew pozorom!) i bardzo łatwo wyczerpać limit ładowności , po zapakowaniu się plus pasażer i kierowca,paliwo i woda będzie nawet kilkaset kg za dużo. A wagi są juz wszędzie, w Austrii ważą pojazdy ciężarowe juz od 2,8 tony m. dop. na przykład, i nie da się legalnie ominąć zjazdu do ważenia np na autostradzie. A nadwaga kosztuje tam bardzo dużo... Aby było tanio to albo używany kamper, albo wykorzystać inny pojazd np. tani blaszak np. ekspolicyjny bo ma inną instalację elektryczną oraz zawieszenie (tak powinno być) i zabudować u specjalisty jak najtaniej czyli z ograniczeniami w tym co ma być.Warto zajrzeć na camperteam. pl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Jeśli bazą ma być T4 to raczej o pełnym kibelku można zapomnieć, awaryjnie turystyczna T4 wersja westfalia i mamy gotowca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.