Skocz do zawartości

Lpg i diesel


51cent

Rekomendowane odpowiedzi

Dla tych co pytają czy da się przerobić diesla na lpg, tak da się nawet czołg ;] ;] ;] ;] ;] ;] ;]

 

 

 

http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/530433,czolg-na-gaz-lpg-bialystok-stag-ac-lpg-do-diesla.html

 

Zasilanie silnika wysokoprężnego pomocniczo olejem napędowym to nic szczególnie nowego. Czołg ma silnik Diesla, tyle że dużej mocy, i jedynie to może być tu ciekawostką. Bardziej interesujący byłby problem zapewnienia bezpieczeństwa związanego z eksploatacją zbiorników z LPG w tego rodzaju pojeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie silnika wysokoprężnego pomocniczo olejem napędowym to nic szczególnie nowego...

Czy miało być "pomocniczo lpg" zamiast "pomocniczo olejem napędowym"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czym problem? Podstawowym paliwem pozostaje ON. Nie ma słowa o uruchamianiu silnika czołgu na gazie.

Czekaj, bo nie załapałem.

Napisałaś:

"Zasilanie silnika wysokoprężnego pomocniczo olejem napędowym to nic szczególnie nowego"

Skoro silnik wysokoprężny jest zasilany pomocniczo olejem napędowym, to jakie paliwo jest w tym przypadku paliwem głównym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem polega na tym , że silnik diesla z lpg spala jednocześnie i ON i LPG. gaz jest podawany razem z powietrzem przez kolektorr ssący do silnika a wtrysk paliwa następuje tradycyjnie. np ciężarówka spalająć 30 l/100 km ON , z lpg spala ok 24 l ON i Ok 8 l LPG. takie to są korzyści. w czołgu są troche inne proporcje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ciężarówce która robi 10kkm w miesiąc nawet taka oszczędność robi obrotę :oki:  Znajomy jest zawodowym kierowcą i przez pewien okres czasu jeździł taką Scanią z lpg. Mówił że była zauważalna różnica na + jeśli chodzi o moc silnika. Najlepsze co było to jak podjeżdżał pod dystrybutor lpg na stacji :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem polega na tym , że silnik diesla z lpg spala jednocześnie i ON i LPG. gaz jest podawany razem z powietrzem przez kolektorr ssący do silnika a wtrysk paliwa następuje tradycyjnie. np ciężarówka spalająć 30 l/100 km ON , z lpg spala ok 24 l ON i Ok 8 l LPG. takie to są korzyści. w czołgu są troche inne proporcje.

Jesteś pewien co do proporcji?

Jak kilka lat temu czytałem o lpg do diesla, to miałem wrażenie, że przy spalaniu ON 30 l/100km przy LPG może być tak: 20 ON i 9 LPG ...

Ale to tylko moje wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, bo nie załapałem.

Napisałaś:

"Zasilanie silnika wysokoprężnego pomocniczo olejem napędowym to nic szczególnie nowego"

Skoro silnik wysokoprężny jest zasilany pomocniczo olejem napędowym, to jakie paliwo jest w tym przypadku paliwem głównym?

 

OK, masz rację, myślałem o LPG, a napisałem z rozpędu o oleju napędowym. W kolejnym poście to sprostowałem.

 

I jeszcze jedno - PŁCI NIE ZMIENIŁEM!!!  :hehe: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co pytają czy da się przerobić diesla na lpg, tak da się nawet czołg ;] ;] ;] ;] ;] ;] ;]

 

 

 

http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/530433,czolg-na-gaz-lpg-bialystok-stag-ac-lpg-do-diesla.html

Spoko, ale argument o zwiększonym zasięgu jest conajmniej śmieszny. Równie dobrze można by było założyć 2 dodatkowe zbiorniki na ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien co do proporcji?

Jak kilka lat temu czytałem o lpg do diesla, to miałem wrażenie, że przy spalaniu ON 30 l/100km przy LPG może być tak: 20 ON i 9 LPG ...

czytałeś a ja jeździłem ale było to wszystko regulowane . możliwe , że udało się ciut z tych proporcjo zejść ale podejrzewam , że to co czytałeś to typowy marketing tak samo jak katalogowe spalanie ...

Ale to tylko moje wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, bardzo Ciebie przepraszam, już poprawiam ...

 

PS. Chyba się nie uda - post za stary? :(

 

Nie ma sprawy.   ;)  BTW czy na to forum czasem zaglądają  :piekna: ? Na LPG + Pb na pewno jeżdżą, LPG + Diesel - chyba mało albo wcale. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciało mi się wierzyć, ale faktycznie montują takie instalacje. Nawet w poczciwej T5 którą kiedyś ujeżdżałem

 

VW Transporter T5 2,5 tdi 4 motion.
rocznik 2005
średnie spalanie bez LPG: 13 L ON
średnie spalanie z LPG: 7 L ON+ 5 L LPG

 

Pytanie po jakim czasie się to zwróci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

średnie spalanie bez LPG: 13 L ON

średnie spalanie z LPG: 7 L ON+ 5 L LPG

 

Pytanie po jakim czasie się to zwróci...

No właśnie o tym pisałem - 13-7=6, a lpg pali 5 ... Odwrotnie jest w przypadku noPb ...

No chyba że autor miał słabą trójkę z matematyki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.