sherif Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Mam pytanie natury technicznej dot eksploatacji używanego auta. Niestety instrukcja nie opisuje tego problemu a ASO miesza się w "zeznaniach". Niezależny serwisów mówi jedno, inny drugie. Jak myślicie, gdzie szukać wsparcia ? Na razie wysłałem maila do importera w pl, zobaczymy czy odpowiedzą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 AK rozwiąże Twój problem w kilka sekund lub wątek będzie miał kilka stron. Obie opcje fajne, także napisz na początek o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 AK rozwiąże Twój problem w kilka sekund lub wątek będzie miał kilka stron. Obie opcje fajne, także napisz na początek o co chodzi. W sumie bez różnicy o co chodzi, pytanie gdzie kierować pytanie Chodzi o sprawdzanie poziomu płynu w skrzyni Selespeed w Lancii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 no to w czym problem z tym sprawdzeniem??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 w Stilo z selespeedem żeby sprawdzić poziom płynu w nakładce selespeed, przekręcasz kluczyk w pozycję MAR, odłączasz przewód odpowietrzający, odkręcasz korek i sprawdzasz poziom. Myślę, że w lancii jest podobnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 20 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 Zbiorniczek ma swój poziom min i max. Pytanie jest przy jakim ciśnieniu prawidłowo sprawdza się poziom płynu. Czy sprawdzamy przy nabitym ciśnieniu (ok40bar) /napełnionym układzie czy na rozprężonym ? Logika mówi, że na nabitym, tj po normalnej jeździe, ale serwis od tych skrzyń mówi, że nie bo jeżeli poziom płynu na nabitym układzie będzie, ale po nocy-2 ciśnienie spadnie to płynu przybędzie w zbiorniku skutkiem czego wywali go przez czujnik u góry. Różnica pomiędzy nabitym / rozprężonym układem jest spora bo tj ok 4cm wysokości zbiornika, jeżel na rozprężonym jest max, to na nabitym będzie ok 2cm poniżej (mniej więcej jak góra pompy), jeżeli na nabitym będzie ok minimum to na rozprężonym będzie do korka albo i więcej. Z drugiej strony jeżdzić z płynem poniżej min też nie wiem czy tak to producent przewidział. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 widzę że nadal walczysz?? Moją opinie znasz. W każdym układzie hydraulicznym nadmiar płynu powinien być wyrzucony przez korek. Chyba że ten na skrzyni jest inny i włoszczyzna się nie popisała. Ale pamiętam że w Lupo jest bardzo podobny układ i tam nadmiar płynu ucieka przez korek. Nie wiem czy czytałeś ale podana jest procedura sprawdzania poziomu oleju http://www.forum.alfaholicy.org/156/32241-wymiana_oleju_ukladzie_selespeed.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2016 W sumie bez różnicy o co chodzi, pytanie gdzie kierować pytanie Chodzi o sprawdzanie poziomu płynu w skrzyni Selespeed w Lancii. Mialem chyba chyba ze dwa razy do czynienia z taka skrzynia i z tego co pamietam to w Examinerze jest odpowiednia funkcja do sprazwdzenia poziomu plynu... Nie pamietam dokladnie, natomiast pamietam ze niebylo z tym zadnego problemu (ze sprawdzeniem poziomu) Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 widzę że nadal walczysz?? Moją opinie znasz. W każdym układzie hydraulicznym nadmiar płynu powinien być wyrzucony przez korek. Chyba że ten na skrzyni jest inny i włoszczyzna się nie popisała. Ale pamiętam że w Lupo jest bardzo podobny układ i tam nadmiar płynu ucieka przez korek. Nie wiem czy czytałeś ale podana jest procedura sprawdzania poziomu oleju http://www.forum.alfaholicy.org/156/32241-wymiana_oleju_ukladzie_selespeed.html Tak walczę, bo chcę wiedzieć jak to powinno wyglądać. Twoja opinia jest logiczna, ale nie wszystko co wymyślił Fiat należy do kategorii logicznych rozwiązań . Korek jest szczelny więc, tam układ nie wywali płynu. Wg info z serwisu zawsze jest tak, że jak jest go za dużo to wywali czujnikiem, tak było i u mnie. Na razie poziom płynu jest na max po rozprężeniu układu, ale kilka cm poniżej min podczas normalnej pracy. Szukam więc źródeł czy tak ma być. Za link dzięki, jedna osoba twierdzi tam, że sprawdza się w "spoczynku" czyli na rozprężonym układzie. Kluczowe jest ostatnie pytanie, niestety bez odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Mialem chyba chyba ze dwa razy do czynienia z taka skrzynia i z tego co pamietam to w Examinerze jest odpowiednia funkcja do sprazwdzenia poziomu plynu... Nie pamietam dokladnie, natomiast pamietam ze niebylo z tym zadnego problemu (ze sprawdzeniem poziomu) Pozdr. To chyba inna skrzynia była. W Selespeed (przynajmniej do 1.2 i 1.4) nie ma czujnika poziomu płynu. Z poziomu examinera można dużo rzeczy zczytać ale nie ma jako takiej funkcji sprawdzania poziomu. Jest jedynie kalibracja i rozprężenie układu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szuro Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Zbiorniczek ma swój poziom min i max. Pytanie jest przy jakim ciśnieniu prawidłowo sprawdza się poziom płynu. Czy sprawdzamy przy nabitym ciśnieniu (ok40bar) /napełnionym układzie czy na rozprężonym ? Logika mówi, że na nabitym, tj po normalnej jeździe, ale serwis od tych skrzyń mówi, że nie bo jeżeli poziom płynu na nabitym układzie będzie, ale po nocy-2 ciśnienie spadnie to płynu przybędzie w Po przekręceniu kluczyka w poz MAR pompka nabija ciśnienie, zresztą po otwarciu drzwi kierowcy tak samo. Ja sprawdzam na nabitym ciśnieniu. Z pigułki selespeed Stilo: "W celu sprawdzenia poziomu należy postępować w następujący sposób: obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w położenie MAR sprawdzić czy poziom oleju zawiera się pomiędzy znakami (MIN i MAX) znajdującymi się na zbiorniku oleju hydraulicznego. Prawidłowy poziom zawiera się pomiędzy dwoma znakami odniesienia jeśli poziom jest niższy niż MAX, należy uzupełnić poziom oleju (C.S. Speed Tutela) do osiągnięcia właściwego poziomu. Po uzupełnieniu poziomu oleju ustawić kluczyk w położeniu STOP." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Dostałem telefon od Pana z Fiat Chrysler Poland iż potwierdzili z działem technicznym, że poziom sprawdza się w ASO , przy zimnym silniku i po uruchomionej procedurze dekompresji. Czyli system jest tak zaprojektowany, że przy normalnej pracy /nabitym ciśnieniu poziom spada poniżej min. W tym przypadku kontakt z importerem dał rezultat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Po przekręceniu kluczyka w poz MAR pompka nabija ciśnienie, zresztą po otwarciu drzwi kierowcy tak samo. Ja sprawdzam na nabitym ciśnieniu. Z pigułki selespeed Stilo: "W celu sprawdzenia poziomu należy postępować w następujący sposób: obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu w położenie MAR sprawdzić czy poziom oleju zawiera się pomiędzy znakami (MIN i MAX) znajdującymi się na zbiorniku oleju hydraulicznego. Prawidłowy poziom zawiera się pomiędzy dwoma znakami odniesienia jeśli poziom jest niższy niż MAX, należy uzupełnić poziom oleju (C.S. Speed Tutela) do osiągnięcia właściwego poziomu. Po uzupełnieniu poziomu oleju ustawić kluczyk w położeniu STOP." Jeżeli po takim sprawdzaniu będzie max lub prawie max na zbiorniku, to po dłuższym postoju kiedy spadnie ciśnienie wywali nadmiar płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 Dostałem telefon od Pana z Fiat Chrysler Poland iż potwierdzili z działem technicznym, że poziom sprawdza się w ASO , przy zimnym silniku i po uruchomionej procedurze dekompresji. Czyli system jest tak zaprojektowany, że przy normalnej pracy /nabitym ciśnieniu poziom spada poniżej min. W tym przypadku kontakt z importerem dał rezultat a wystarczyło zrobić otworek przelewowy w korku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2016 a wystarczyło zrobić otworek przelewowy w korku Serwis od skrzyń twierdzi, że wywala przy czujniku, który jest deko niżej niż korek. W sumie jak leci to już bez różnicy czy po zbiorniku czy po czujniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 24 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2016 To chyba inna skrzynia była. W Selespeed (przynajmniej do 1.2 i 1.4) nie ma czujnika poziomu płynu. Z poziomu examinera można dużo rzeczy zczytać ale nie ma jako takiej funkcji sprawdzania poziomu. Jest jedynie kalibracja i rozprężenie układu. Moze zle sie wyrazilem, Examiner nie sprawdza poziomu, jedynie uruchamia procedure (uruchamia pompe itp.), a poziom oczywiscie sprawdza sie na podzialce na zbiorniczku pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.