szalonykon Napisano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2016 Witam, Czy przy wymianie tylnych tarcz i klocków muszę regulować hamulec ręczny. Pytam bo nie mam kanału, a tarcze i klocki chciałbym wymienić u siebie. Później pojechałbym do warsztatu tylko na ustawienie ręcznego. Pozdrawiam Astra 99 kombi, 1,6 75KM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2016 Witam, Czy przy wymianie tylnych tarcz i klocków muszę regulować hamulec ręczny. Pytam bo nie mam kanału, a tarcze i klocki chciałbym wymienić u siebie. Później pojechałbym do warsztatu tylko na ustawienie ręcznego. Pozdrawiam Astra 99 kombi, 1,6 75KM. wkręcasz tłoczek i tyle, nie ma tam zbytnio czego ustawiać, jedynie naciąg linek. wymień tarcze z klockami i zobacz jak łapie ręczny, najwyżej podjedziesz na podciągnięcie do warsztatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonykon Napisano 25 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 25 Grudnia 2016 A czemu się go wkręca?. Wcisnąć go nie można? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 A czemu się go wkręca?. Wcisnąć go nie można? nie, taka jest budowa tylnego zacisku hamulcowego obsługującego hamulec ręczny. są zestawy do wkręcania tłoczków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tygrysek86 Napisano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 Z tego co wiem to w astrze g regulujemy naciąg linki od środka opelka. Zdejmujesz osłonę przy ręcznym na zatrzaskach i widać wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonykon Napisano 26 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 Czy kierunek wkręcania dla prawego i tylnego koła jest taki sam i czy przy wkręcaniu poziom płynu w zbiorniczku się podnosi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 Jeśli zacisk jest taki sam co w AH to trzeba go wkręcać (w prawo) i wciskać jednocześnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 Czy kierunek wkręcania dla prawego i tylnego koła jest taki sam i czy przy wkręcaniu poziom płynu w zbiorniczku się podnosi? Poziom płynu się podnosi, co do kierunku wkręcania to są one różne w zależności od koła - poszukaj na forach Astry G, na pewno znajdziesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonykon Napisano 26 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 26 Grudnia 2016 Czy taki klucz nada się do wkręcania? http://www.narzedziak.pl/yato-klucz-do-zaciskow-hamulcowych-yt-0683.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Czy taki klucz nada się do wkręcania? http://www.narzedziak.pl/yato-klucz-do-zaciskow-hamulcowych-yt-0683.html Możesz spróbować wkręcać przy pomocy szczypiec nastawnych a grubym śrubokrętem czy też młotkiem ( trzonkiem) zrobić dźwignię. Pamiętaj aby dobrze spasować ząbek na klocku z wcięciem na tłoczku. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 28 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2016 Czy taki klucz nada się do wkręcania? Ja mam taki kluczyk i wkręcałem nim nawet tłoczki, których wycięcia nie pasowały do żadnej ścianki. Dłużej szło, ale dało radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johny128 Napisano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2016 Ręczny jeśli masz teraz dobry to i po założeniu nowych tarcz i klocków będzie dobry. Jedynie co musisz to kilka razy zaciągnąć ręczny tak aby się tłoczki wykręciły ile będą potrzebowały i będzie dobrze. Sam przerabiałem. a do wkręcenia tłoczków dobry jest klucz pneumatyczny nasadka i klucz od kątówki jak dobrze wszystko zgrasz to chwila i tłoczek wkręcony. Ręcznie jak nie masz specjalnego klucza jest dość ciężko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonykon Napisano 31 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Wczoraj w końcu wymieniłem. Ale miałem problemy z klockami. Z prawej strony demontaż i montaż był ok, ale z lewej to masakra. Musiałem się sporo namęczyć zanim je wyjąłem. Jeden był na zero zjechany, drugi miał 2mm. Nowych nie szło założyć. Musiałem lekko kątówką poprawić klocki. Wrażenie miałem takie jakby zacisk był zdeformowany. Co do wkręcania tłoczka to kupiłem zestaw za 49PLN i praca przebiegła bez problemu. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Wczoraj w końcu wymieniłem. Czujesz jakąś różnicę przy hamowaniu ? Masz zaciski Bosch czy Lukasa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Wczoraj w końcu wymieniłem. Ale miałem problemy z klockami. Z prawej strony demontaż i montaż był ok, ale z lewej to masakra. Musiałem się sporo namęczyć zanim je wyjąłem. Jeden był na zero zjechany, drugi miał 2mm. Nowych nie szło założyć. Musiałem lekko kątówką poprawić klocki. Wrażenie miałem takie jakby zacisk był zdeformowany. Co do wkręcania tłoczka to kupiłem zestaw za 49PLN i praca przebiegła bez problemu. Dzięki za pomoc. koleszko... zdejmujemy jarzmo (ten żeliwny odlew w który wkładamy klocki) i czyścimy z rdzy miejsca w których ów klocki siedzą...mają lekko wchodzić i pracować. szlifowanie klocków to zwyczajna druciarnia, tak na przyszłość będziesz już wiedział. sprawdzałeś czy chodzą prowadnice i czy trzeba je ew. wyczyścić i nasmarować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonykon Napisano 31 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2016 Co do siły hamowania to niewielka poprawa. Z ręcznym też rewelacji nie ma, aczkolwiek wcześniej po spuszczeniu ręcznego czasem miałem dalej zblokowane koła. Teraz tego nie ma.Co do Boscha lub Lucasa to nie sprawdzałem. Szkoda, bo dopiero po robocie wyczytałem, że są właśnie dwa rodzaje:Bosch i Lucas, i Bosch lubi zapiekać klocki. Co do szlifowania klocków - wydawało mi się, że dokładnie wyczyściłem jarzmo, ale... Co do prowadnic, to nic przy nich nie robiłem. Jak się je rozbiera?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2017 Co do szlifowania klocków - wydawało mi się, że dokładnie wyczyściłem jarzmo, ale... Też szlifowałem klocki. Uściślając - pilnikiem zniwelowałem ostre krawędzie blachy w tym miejscu gdzie klocek styka się z jarzmem. Drobna kosmetyka, a klocek wyraźnie luźniej wsuwał się na swoje miejsce. Co do prowadnic, to nic przy nich nie robiłem. Jak się je rozbiera?. Aby zdemontować zacisk musiałeś odkręcić śrubę na dole zacisku. Następnie wysunąłeś go z jarzma. Ten trzpień który wyszedł z jarzma to właśnie prowadnica. Druga taka zostaje w jarzmie . To z niej wykręciłeś śrubę z taką dziwną podkładką z dwoma wąsami. Trzeba wyciągnąć ów element .Jeśli da się wyciągną palcami to jest dobrze. Jeśli nie to jakoś go trzeba wydłubać, oczyścić i nasmarować. Te elementy odpowiadają za płynną współpracę zacisku względem jarzma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonykon Napisano 1 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2017 Czy mogę prosić o wyjaśnienie:" Aby zdemontować zacisk musiałeś odkręcić śrubę na dole zacisku. Następnie wysunąłeś go z jarzma. Ten trzpień który wyszedł z jarzma to właśnie prowadnica. Druga taka zostaje w jarzmie" U siebie musiałem odkręcić dwie śruby i żaden trzpień nie wychodził z jarzma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2017 Czy mogę prosić o wyjaśnienie:" U siebie musiałem odkręcić dwie śruby i żaden trzpień nie wychodził z jarzma. Czyli masz zaciski Lukasa czyli te http://allegro.pl/zacisk-hamulcowy-opel-astra-g-zafira-tyl-2szt-kpl-i6253649988.html#thumb/1 a ja opisałem swoje Boscha czyli te http://allegro.pl/zaciski-zacisk-opel-astra-g-zafira-bosch-tyl-i6611177656.html Zapewne widziałeś gumowe, harmonijkowe osłonki na łączeniu jarzma z zaciskiem. One chronią owe prowadniki przed brudem. Prowadnik powinien lekko suwać się w zacisku. Nie wiem tylko jaki tam powinien być smar. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2017 Nie wiem tylko jaki tam powinien być smar. Np. smar PFGxxx firmy TRW :http://www.nowoczesnywarsztat.pl/artykul/3993/smary-i-srodki-chemiczne-w-naprawach-ukladow-hamulcowych-2 lub: http://www.bozarto.pl/pl,p,806_smar-ate-plastilube-do-zaciskow-hamulcowych-prowadnic-klockow-75ml-.html (zakladka zastosowanie) W swoich autach stosuję TRW z rodziny PFG - bardzo dobry (w Stilo regenerowałem zaciski z użyciem m.in tego smaru ponad 2 lata temu i do dzisiaj pracują wzorowo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szalonykon Napisano 2 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2017 Po fotach widzę, że mam Lucasa. A swoją drogą na jakiej zasadzie sprężynują prowadniki. Jest tam jakaś sprężyna?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maaster Napisano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2017 Po fotach widzę, że mam Lucasa. A swoją drogą na jakiej zasadzie sprężynują prowadniki. Jest tam jakaś sprężyna?? One nie sprężynują . Ich zadaniem jest umożliwienie równomiernego docisku obu klocków do tarczy. Docisku, jak i odpuszczenia kloców od tarczy po skończonym hamowaniu. Wtedy spada ciśnienie pod tłoczkiem, on się troszkę cofa to wystarczy aby koło swobodnie się już obracało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.