Skocz do zawartości

Awaria ESP a wspomaganie


wesol

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam przełożone 407 coupe z anglika. Czy awaria ESP ma coś wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Mam chyba źle założoną kierownicę i wywala błąd ESP a wspomaganie chodzi jak chce , najczęściej w ogóle a w dodatku przy skręćie nawet przy wyższej predkośći wyczuwam opór i to dość silny, a może to jednak wadliwa maglownica??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wesol napisał:

Witam

Mam przełożone 407 coupe z anglika. Czy awaria ESP ma coś wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Mam chyba źle założoną kierownicę i wywala błąd ESP a wspomaganie chodzi jak chce , najczęściej w ogóle a w dodatku przy skręćie nawet przy wyższej predkośći wyczuwam opór i to dość silny, a może to jednak wadliwa maglownica??

 

czujnik kąta kierownicy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.03.2017 o 14:05, wesol napisał:

Witam

Mam przełożone 407 coupe z anglika. Czy awaria ESP ma coś wspólnego ze wspomaganiem kierownicy. Mam chyba źle założoną kierownicę i wywala błąd ESP a wspomaganie chodzi jak chce , najczęściej w ogóle a w dodatku przy skręćie nawet przy wyższej predkośći wyczuwam opór i to dość silny, a może to jednak wadliwa maglownica??

 

Może mieć związek z czujnikiem kąta skrętu kierownicy - o ile jest taki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, maras77 napisał:

 

Może mieć związek z czujnikiem kąta skrętu kierownicy - o ile jest taki.

 

 

Na bank taki jest. Bez niego ESP nie działa.

W 307 nie działa również taki drobiazg jak progresywne wspomaganie, jeśli się podepnie niewłaściwy, pozbawiony tego czujnika przełącznik zespolony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kenickie napisał:

 

Na bank taki jest. Bez niego ESP nie działa.

W 307 nie działa również taki drobiazg jak progresywne wspomaganie, jeśli się podepnie niewłaściwy, pozbawiony tego czujnika przełącznik zespolony.

 

 

W Xsarze picasso nie było takiego czujnika przy ESP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś pewien? ESP musi wiedzieć w jakim położeniu są koła skrętne, więc jakoś to musi być zrealizowane.

Przełączniki zespolone chyba są zamienne z 307 (w którym przećwiczyłem temat samodzielnej wymiany przełącznika).

Tu przełącznik bez czujnika skrętu:

http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-citroen-xsara-picasso-i6763437747.html#thumb/3

A ten z czujnikiem:

http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-citroen-xsara-picasso-lift-i6747797650.html#thumb/3

Różnicę w przyłączach widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kenickie napisał:

Jesteś pewien? ESP musi wiedzieć w jakim położeniu są koła skrętne, więc jakoś to musi być zrealizowane.

Przełączniki zespolone chyba są zamienne z 307 (w którym przećwiczyłem temat samodzielnej wymiany przełącznika).

Tu przełącznik bez czujnika skrętu:

http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-citroen-xsara-picasso-i6763437747.html#thumb/3

A ten z czujnikiem:

http://allegro.pl/przelacznik-zespolony-citroen-xsara-picasso-lift-i6747797650.html#thumb/3

Różnicę w przyłączach widać.

 

 

W lexii nie widziałem takiego wskazania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na bank jest, sprobuj Diagboxem. W autach z ESP powinien byc skalibrowany do jazdy na wprost. Bez ESP ale z elektrycznym wspomaganiem jest czujnik szybkosci skretu - przynajmniej u mnie w Expercie cos takiego widzialem w podgladzie parametrow wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.