Skocz do zawartości

[Citroen] Po wyłączeniu nadmuchu nadal pracuje


jozek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam następujący problem z klimatronikiem w Berlingo B9.

Sam wentylator jak i prędkość nadmuchu żyją własregulacja kierunku nawinym życiem. Nie działa regulacja kierunku nawiewu (to akurat łatwo sprawdzić po zdjęciu schowka), ale co gorsza po wyłączeniu jakiegokolwiek nawiewu (czy to z AC czy bez) ten nadal dmucha. Odłączyłem na noc aku, ale nic to nie dało :D

Regulacja temperatury działa,

 

Jakieś pomysły, żeby przestało dmuchać przy wyłączonym nawiewie (opornik dmuchawy?) ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpiąć komputer i zrobić test kalkulatora klimatyzacji. W Diagbox możesz sprawdzić wszystkie elementy wykonawcze osobno. Jeśli wieje nie w tym kierunku co trzeba to mogą być uszkodzone silniczki klapek, ale wtedy i tak wentylator nie powinien chodzić po zgaszeniu auta.

Może to być wina klimatronika. W wersji z automatuczna klima niestety nie ma rezystora dmuchawy a jest dużo droższy moduł sterujący obrotami silniczka.

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.05.2017 o 20:15, jozek napisał:

NIKT NIC??

Nie poradzę, ale na pocieszenie dodam, że u mojej żonki (citroen c4) dla odmiany po włączeniu wiatraka nie pracuje. Problem namierzyłem, muszę kupić moduł BSM, lub "drutować" ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.05.2017 o 08:28, Adam_ napisał:

Podpiąć komputer i zrobić test kalkulatora klimatyzacji. W Diagbox możesz sprawdzić wszystkie elementy wykonawcze osobno. Jeśli wieje nie w tym kierunku co trzeba to mogą być uszkodzone silniczki klapek, ale wtedy i tak wentylator nie powinien chodzić po zgaszeniu auta.

Może to być wina klimatronika. W wersji z automatuczna klima niestety nie ma rezystora dmuchawy a jest dużo droższy moduł sterujący obrotami silniczka.

 

Wysłane z mojego E6653 przy użyciu Tapatalka

 

 

kierunek nawiewu działa prawidłowo :)

nie działa regulacja siły nawiewu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.05.2017 o 22:34, janusz napisał:

Nie poradzę, ale na pocieszenie dodam, że u mojej żonki (citroen c4) dla odmiany po włączeniu wiatraka nie pracuje. Problem namierzyłem, muszę kupić moduł BSM, lub "drutować" ;)

 

naprawiłeś to ? :)

ja cały czas stawiam na opornicę nawiewu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jozek napisał:

 

kierunek nawiewu działa prawidłowo :)

nie działa regulacja siły nawiewu

 

Tylko dziwne, ze sie w ogole nie wylacza... To by raczej sugerowalo jakis przekaznik.

Ta opornica to nie jest jakis bardzo drogi temat, zamiennik ok 200, original 400 do C4.

NIestety u mnie wymiana nie pomogla, bo prawdopodobnie byl problem z BSM...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, naprawiłem. U mnie był moduł BSM. Można było to obejść na przekaźniku, ale trafił się moduł w dobrej cenie to wymieniłem.

Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Tylko dziwne, ze sie w ogole nie wylacza... To by raczej sugerowalo jakis przekaznik.

Ta opornica to nie jest jakis bardzo drogi temat, zamiennik ok 200, original 400 do C4.

NIestety u mnie wymiana nie pomogla, bo prawdopodobnie byl problem z BSM...J

 

 

Po wyłączeniu silnika gaśnie ;-)

Spróbuję z opornicą, koszt podobny do BSM ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, jozek napisał:

 

Po wyłączeniu silnika gaśnie ;-)

Spróbuję z opornicą, koszt podobny do BSM ...

 

BSM to chyba blizej 1kPLN o ile dobrze pamietam...

Chyba, ze mowisz o uzywce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

 

BSM to chyba blizej 1kPLN o ile dobrze pamietam...

Chyba, ze mowisz o uzywce.

tak o używce...

tych opornic jak na lekarstwo...zamiennik po 350 zł, oem 399 zł.... używki po 300 :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jozek napisał:

tak o używce...

tych opornic jak na lekarstwo...zamiennik po 350 zł, oem 399 zł.... używki po 300 :|

 

Napisz do Muzyka, o ile dobrze pamietam to zamiennik do C4 mial za troche ponad 200PLN...

Nie sadze, ze do Berlingo bedzie drozszy, bo to pewnie ta sama czesc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jozek napisał:

tak o używce...

tych opornic jak na lekarstwo...zamiennik po 350 zł, oem 399 zł.... używki po 300 :|

Nie wiem jak jest w klimie automatycznej, ale chyba sterowanie jest inaczej rozwiązane. Gdyby to był BSM, to prawdopodobnie nawiew wogóle by nie działał. Natomiast opornica raczej psuje się w ten sposób, że działa 0-1, tzn, na

 0 nie ma nawiewu, w później jest maks bez regulacji. Ale w automatycznej może być inaczej (np. tak jak u Ciebie).

Edycja

Może sam panel klimatyzacji jest uwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przerabialem to w C8 bo robilem uruchamianie wentylatora bez kluczyka (do webasto)

moze w berlingo jest inaczej, ale w c8 jest przekaznik w skrzynce BSM (to nie jest czesc BSMa tylko osobny taki niebieski przekaznik obok) zalaczajacy prad do wentylatora. jest sterowany z BSI po odpaleniu silnika.

do tego jest informacja o obrotach wentylatora ktora idzie z klimatronika do modulu przy wentylatorze. dlatego te moduly sa takie drogie bo to nie jest sama opornica. Sygnal z klimatronika to syglnal PWM o roznej amplitudzie i wypelnieniu ktory modul "przerabia" na rozna moc wentylatora. co ciekawe w roznych autach sa rozne parametry tego sygnalu - u mnie na przyklad jest inaczej w C8 a inne parametry w Expercie (dlatego do Experta nie da sie zrobic protezy do sterowania przy webasto, trzeba dokupic oryginalny modul Webasto).

 

na moje do wymiany modul wentylatora albo klimatronik. bez podmiany jednego albo drugiego trudno powiedziec cos wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak 2 przedmówców mówi.... ogarnięty elektryk / elektronik doprowadzi do ładu. W module dmuchawy zwanym wszędzie opornicą jest pewnie MOSFET i pewnie on jest uwalony. Nie widziałem samego modułu dmuchawy-  jest wewnątrz samej dmuchawy- można to rozebrać czy jest jakąś żywicą zalane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, slawek2000 napisał:

Tak jak 2 przedmówców mówi.... ogarnięty elektryk / elektronik doprowadzi do ładu. W module dmuchawy zwanym wszędzie opornicą jest pewnie MOSFET i pewnie on jest uwalony. Nie widziałem samego modułu dmuchawy-  jest wewnątrz samej dmuchawy- można to rozebrać czy jest jakąś żywicą zalane?

 

nie da się tego rozberać, zalane jest tak jak napisałeś jakąś żywicą ;-)

opornica wymieniona, wsio śmiga jak ta lala ;) 400 zł nie moje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.