PaXon Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 Cześć. Mam seja z silnikiem 1.2 16v 80km na kompie bosch (188 A5.000) , jest to auto cywilne gdzie codziennie nim jeżdżę. Za niedługo bede wyciągał silnik wymieniał rozrząd, uszczelniał go i wymieniał sprzęgło. Wiecie może ile stoczyć to kolo zeby auto troche lepiej sie zbierało bo nie chce robic z niego rajdówki tylko poruszać sie nim na co dzień wiec chce zeby to bylo zrobione z głowa a nie byle jak. Zdaje sobie sprawę z tego ze auto tez będzie troszkę więcej paliło ale dla mnie to najmniejszy problem Napiszcie tez ile w swoich silnikach macie stoczone i cos jeszcze trzeba dodatkowo zrobić zeby to działało poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hamerg Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Generalnie można ściągnąć ok 30% z koła. Przy wysilanych silnikach oczywiście więcej. Ja co prawda mam inny motor ale do 1.1 ściągnąłem niecałe 3kg na ori setupie. Działało zacnie. W necie jest sporo zdjęć gdzie należy zebrać, albo poszukać na aukcjach gotowca.Wysłane z mojego LG-K220 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 ja pamiętam, że kiedyś też w 1,2 16v rozkminiałem ile odelżyć itd. czytałem fora, opinie... a potem wysłałem do Otoczaka i zrobił tak, że było dobrze, wg własnego uznania koło było dobre, niestety już nie pamiętam gdzie poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M_L_O_D_Y Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 17 godzin temu, PaXon napisał: Cześć. Mam seja z silnikiem 1.2 16v/ ciach Ja do 1.4 toczyłem u Otoczaka i o ile dobrze pamiętam zdjął 50%, tj. waga ori. była 7,2 kg a finalnie było 3,6 kg W sumie to jest bo ciągle śmiga w cienkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 15 Września 2017 Udostępnij Napisano 15 Września 2017 u siebie tez bodajże mam stoczone o polowe ( czyli bezpiecznie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 15 Września 2017 Udostępnij Napisano 15 Września 2017 ....znalazłem stoczone do 3,5kg u K.Otoczak (ori ma 6,7kg) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzechu46 Napisano 20 Września 2017 Udostępnij Napisano 20 Września 2017 Oryginał przed i po obróbce u Otoczaka (1.2 16v): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelo2222 Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Dnia 14.09.2017 o 11:52, M_L_O_D_Y napisał: Ja do 1.4 toczyłem u Otoczaka i o ile dobrze pamiętam zdjął 50%, tj. waga ori. była 7,2 kg a finalnie było 3,6 kg W sumie to jest bo ciągle śmiga w cienkim I jak wrażenia po przeróbce ? Czy trzeba redukować biegi pod górkę ? Czy prędkość max się zmniejszyła ? Ogólnie czy nie osłabł ? Bo to się różne rzeczy czyta na ten temat a też bym się skusił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ar2rek Napisano 10 Października 2017 Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Ludki czasami ciekawe rzeczy piszą w necie Jak moze być silnik slabszy skoro wał zamiast 7kg kręci połową tej masy Jedynym "negatywnym" skutkiem jest szybsze schodzenie z obrotów po wysprzęgleniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
barkor Napisano 12 Października 2017 Udostępnij Napisano 12 Października 2017 Też dałem do Otoczaka, już nie jedno zresztą koło. Zawsze piszę, żeby odchudził do "maksymalnej bezpiecznej wagi", wcześniej mu wyszło 3,6kg, a teraz jeżdżę z kołem 3,2kg. Z tymże to koło z 1.1/1.2 8V, w 1.2 16V jest nieco większy wieniec sprzęgła, ale pewnie wagowo wychodzi niewiele więcej. Ogólnie samo wstawienie lżejszego koła nie będzie miało żadnego wpływu na moc i moment w silniku (to już ktoś kiedyś udowodnił wzorami na racingforum). Lżejsze elementy wirujące w silniku pozwalają na kręcenie go do wyższych prędkości obrotowych, co pozwala na uzyskanie większej mocy, pod warunkiem, że charakterystyka silnika zostanie zmieniona np. poprzez zastosowanie sportowego wałka rozrządu, na którym silnik będzie miał moc maksymalną większą ale przy o wiele wyższych obrotach niż silnik seryjny. Ogólnie po zamontowaniu lżejszego koła silnik szybciej wkręca się na obroty, przynajmniej na biegu jałowym (nie ma zwłoki wynikającej z konieczności napędzenia cięższego koła zamachowego), ale też szybciej wytraca obroty (lżejsze koło akumuluje mniej energii), więc przy odpuszczaniu gazu silnik szybciej schodzi z obrotów. Zaletą jest łatwość w redukowaniu biegów, po redukcji silnik z łatwością wchodzi na obroty, nie ma aż takiego szarpnięcia jak przy seryjnym kole, no i szybsze wchodzenie na obroty, np. przy ruszaniu. Jazda staje się bardziej agresywna (szybsza reakcja na wciśnięcie gazu, szybsze wyhamowanie silnika po odpuszczeniu gazu). Biegi trzeba zmieniać nieco szybciej żeby utrzymać płynność jazdy. Odpowiadając na pytania pawelo2222 Co do jazdy pod górkę, w zasadzie waga koła nie ma znaczenia. To jest jedynie kwestia złudzeń, na pewno trzeba zmienić przyzwyczajenia. Jak wjeżdżasz pod górkę i jesteś rozpędzony to możesz mniej gazu dawać ponieważ rozpędzone ciężkie koło zamachowe będzie oddawać zgromadzoną energię (którą uzyskałeś na prostej przed górką) i wspomagać silnik przy podjeździe pod górkę. Ale żeby napędzić te ciężkie koło musiałeś przed górką dać odpowiednio więcej gazu. Czyli mając lżejsze koło na prostej przed górką dasz mniej gazu żeby napędzić silnik niż z cięższym kołem, ale już na górce lżejsze koło odda Ci mniej energii a więc będziesz musiał dawać stosunkowo więcej gazu żeby pod nią swobodnie podjechać. Rachunek energetyczny wychodzi taki sam:) Prędkość max się nie zmniejsza. Prędkość maksymalna uzależniona jest stricte od mocy. Skoro waga koła zamachowego nie ma znaczenia jeśli chodzi o moc maksymalną to w takim razie prędkość maksymalna nie ulegnie zmianie. Ogólnie przeróbka godna polecenia jak ktoś lubi bardziej czuć silnik podczas jazdy, w przypadku modyfikowanych silników na pewno zalecana, a w przypadku mocno modyfikowanych przeważnie niezbędna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 10 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 Jak cenowo wyniosło was odchudzanie koła do 16v? Może być na prv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
M_L_O_D_Y Napisano 13 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Dnia 2018-02-10 o 09:35, Rapid136 napisał: Jak cenowo wyniosło was odchudzanie koła do 16v? Może być na prv Byłem zawieźć i odebrać koło osobiście i zapłaciłem coś koło 170 zł jak dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 13 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Ok dzięki za informacje. Obecnie cena na maila jest wyższa. Docisk też wyważałes. Ile kilo masz po operacj i jakie odczucia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzechu46 Napisano 16 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2018 Ja płaciłem 180, ale jeżeli włożę pieniądze do paczki To było prawie 2 lata temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 17 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2018 Czyli jest inflacja, ~10% a mówią że nie ma 🤣 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzechu46 Napisano 18 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2018 Tak, jeżeli przelewem to cena była 200zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
roach Napisano 19 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 kurcze ja mam u siebie takie lekkie kolo....ale o odczuciach nic nie napisze bo jeżdżę na nim od początku,nie mam porównania... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 18 Marca 2018 Udostępnij Napisano 18 Marca 2018 Panowie jest sens wyważać razem z dociskiem koło? cena +50 Teoretycznie tak, bo wirują razem, jak wy robiliście? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 18 Marca 2018 Udostępnij Napisano 18 Marca 2018 Wiruja razem ale docisk i tak zmienisz a jak masz tak wydup..ny, ze trzeba go wazyc to kup lepiej nowy. No chyba, ze masz zamiar silnik dobrze zakrecic to inna rozmowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 18 Marca 2018 Udostępnij Napisano 18 Marca 2018 raczej bedzie cywil, docisk i koła prawie nowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bzyczek00 Napisano 18 Marca 2018 Udostępnij Napisano 18 Marca 2018 To zrob sobie kolo i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.