Kazu Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Jak w temacie Panowie, jak to jest? Chodzi mi o auta po 2007 roku. U siebie przy barwie xenonu 4300k, posiadam spryski. Ale znalazłem ogłoszenie Fiata Croma gdzie jest zaznaczone ze są xenony , a sprysków brak, gdzie oczywiście fabrycznie przy xenonie posiada spryski. Napisałem do sprzedającego i taką odpowiedź dostałem "Są założone xenonowe światła przez poprzedniego właściciela, od 1 stycznia 2017r nie ma obowiązku posiadania sprysków przy xenonach - a skoro jest soczewka to temat jest nie do odróżnienia. pozdrawiam " pierwsza myśl to Hidy, ale widzialem np Puga 308 ktory mial xenony bez spryskiwaczy, to chodzi o moc xenonu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Nie trzeba do xenonów gdzie moc nie przekracza 25W. Np Citroen fabrycznie stosuje takie rozwiązanie choćby w picasso albo Skoda w rapidzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 27 minut temu, mack1805 napisał: Nie trzeba do xenonów gdzie moc nie przekracza 25W. Np Citroen fabrycznie stosuje takie rozwiązanie choćby w picasso albo Skoda w rapidzie tu nie chodzi o W poboru tylko o strumień światła. Poniżej 2000lm nie jest wymagany system oczyszczania lamp. 45 minut temu, Kazu napisał: "Są założone xenonowe światła przez poprzedniego właściciela, od 1 stycznia 2017r nie ma obowiązku posiadania sprysków przy xenonach - a skoro jest soczewka to temat jest nie do odróżnienia. pozdrawiam " bzdura, kit, niewiedza, celowe wprowadzanie w błąd. Na obudowie lamp jest zapewne i tak oznaczenie HC więc pierwszy bardziej rozgarnięty gość z drogówki może zatrzymać DR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 @Ozarek tak jak myślałem, że ktoś poprostu wpakował hida, miałem cromę przed FL i tam były spryskiwacze, ale chce odpisac gosciowi że nie ma racji, ale chce mieć jakie podparcie, dlatego pytam MK. Dzieki za odpowiedzi Panowie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 @Kazu Regulamin 48 EKG ONZ pkt 6,2,9 To się tyczy każdego źródła światła, czy to żarówki halogenowe (tak są takie które dają >2000lm) czy palniki wyładowcze, czy LED. Edit: zresztą po co się z nim w dyskusje wdawać, i tak go nie przekonasz, chyba że Cię to auto interesuje na serio i chcesz z tego zrobić argument Tak czy tak obstawiam, że gość będzie szedł w zaparte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kazu Napisano 4 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Jeszcze raz dzięki Ozarek. " Szanowny Panie, nie pomoge. Skoro auto przechodzi niemiecki TUV to jest prawidlowo. Ciekaw jestem jak bedzie wygladac Pana soczewka po 10latach swiecenia.....raczej te spryski nie pomogą. Pozdrawiam, udanego szukania. Pierwszy lepszy policjant moze tylko zyczyc powodzenia " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lessero Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 7 godzin temu, Kazu napisał: Jak w temacie Panowie, jak to jest? Chodzi mi o auta po 2007 roku. Ksenonowe źródła światła w samochodach do 2000 lm nie wymagają spryskiwaczy i układu samopoziomowania. Są montowane fabrycznie w niektórych samochodach. Ale w w/w cromie to samoróbka. Tak jak wspomniano - oznaczenia na kloszach rozwiązują problem jakie powinno być źródło światła. [wydaje mi się, że w 2007 r. ksenony 2000 lm jeszcze nie istniały, przynajmniej u Fiata.] U nas na wsi powiatowi policmajstrzy na prawdę sprawdzają oznaczenia na kloszach. A najlepsze jest to, że faktycznie z dróg powiatu poznikały HID'owe wynalazki. Szczególnie na zwierciadle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mack1805 Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Odnośnie oznaczenia na kloszach to też tak nie do końca się sprawdza.W astrze g w oryginalnych lampach helli odbłyśnikowych jest także wybita homologacja na xenon mimo że lampa jest przystosowana do żarówki h7 i hb3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 39 minut temu, mack1805 napisał: Odnośnie oznaczenia na kloszach to też tak nie do końca się sprawdza.W astrze g w oryginalnych lampach helli odbłyśnikowych jest także wybita homologacja na xenon mimo że lampa jest przystosowana do żarówki h7 i hb3. W Lagunie 2 przed liftem było tak samo. Xenon i H7 były identyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 Miałem kiedyś bezpośrednie porównanie na spocie auta z dołożonymi "hidami" i ślepy nie zauważył by różnicy. Owszem, nie świeci to tak jak na odbłyśniku, ale też nie świeci jak w soczewce z odpowiednią przesłoną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 4 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2017 4 godziny temu, marcindzieg napisał: W Lagunie 2 przed liftem było tak samo. Xenon i H7 były identyczne. Nr części, znaczy się lampy był identyczny? Czy tylko lampa wyglądała z zewnątrz tak samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 5 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2017 11 godzin temu, sdss napisał: Nr części, znaczy się lampy był identyczny? Czy tylko lampa wyglądała z zewnątrz tak samo? Lampa jest identyczna. Porównywaliśmy. W drugiej generacji już była soczewka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.