Skocz do zawartości

Ozarek

moderator
  • Zawartość

    14163
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Czas online

    8h 13m 11s

O Ozarek

  • Tytuł
    Manos Profilkos
  • Urodziny 29 Kwiecień

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    SJ
  • Zainteresowania
    za duzo ;]
  • Samochód
    Subaru Forester 2.0 n/a MY02

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    nie mam, ale doświadczenie i dostępne analizy pokazują z wystarczającą pewnością, że jest to zakres bezpieczny - czyli olej ma nadal wystarczające parametry aby nie zostawiać syfu w silniku i średniej jakości olej ten dystans wytrzyma z lekkim zapasem. rozumiem do czego zmierzasz, ale za własną kasę nie interesuje mnie dokładny wynik bo jego określenie (konkretny olej, konkretne auto z konkretnym silnikiem w konkretnych warunkach) generuje zbyt wysokie koszty. Taką zabawę mogłyby prowadzić duże firmy transportowe, ale te które na to stać mają nowy sprzęt i serwisują zgodnie z danymi producenta, a pozostałym pewnie szkoda kasy. Koszt badania oleju jest niema równy z kosztem 4l bańki średniej klasy oleju. nie do końca bo filtr stawia też opory, ma zawór z bypass i to wszystko musi ze sobą odpowiednio pracować. Powierzchnia filtracyjna zależy też od zastosowanego materiału, także objętość nie jest wystarczającym parametrem i nie zawsze większa objętość oznacza większe upakowanie w środku.
  2. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    spoko, rozumiem. Odebrałem to w kontekście wątku gdzie producent wie lepiej i ma gdzieś niezawodność. Niemniej o ile filtr MP4 jest mniejszy to warto dodać, że jest innej konstrukcji.
  3. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    a to kto napisał?
  4. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    ale stawiasz tezę, że producent zwiększył interwał, a zmniejszył filtr. Sam widzisz, że zmieniona jest konstrukcja filtra, może być inny materiał, a na pewno jest inne upakowanie i stabilność materiału filtrującego. Pomijasz najistotniejsze parametry, żeby tylko potwierdzić jakąś tezę...
  5. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    a wymieniaj sobie jak chcesz, Twoja sprawa ew firmy, której to auto nie interesuje po okresie leasingu. Sęk w stwierdzeniu 'producent ma rację/wie lepiej', które w zderzeniu z faktami upada. Ten szlam, o którym pisał autor wątku bierze się z tak zdegradowanego oleju jaki pokazuje badanie z linku i to jest fakt. jak złapią za rękę to mów, że to nie Twoja ręka
  6. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    wszystko na co zwracasz uwagę ma znaczenie, ale jak podchodzisz do kwestii wymiany oleju racjonalnie, a nie jak dajesz ślepą wiarę producentowi co do interwału serwisu olejowego co zadane 30kkm. Masz tam w linku opisane podstawowe info, olej LL, auto z jakimś tam niby inteligentnym układem sprawdzania jakości, auto użytkowane na trasie, a olej po 30kkm w stanie tragicznym. Kompletny brak właściwości czyszczących, zdegradowany chemicznie, gęstszy niż wyjściowo, choć akurat ten parametr się drastycznie nie zmienił, niemniej przy połączeniu z resztą jest źle.
  7. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    ale równocześnie MP4 ma stabilizatory i sprawia wrażenie gęściej upakowanego. Żeby rzetelnie stwierdzić, że jest mniejszy, musiałbyś oba rozwinąć i zmierzyć powierzchnię filtracji. Kwestia materiału filtrującego też ma znaczenie. ale Ty mówisz o kwestiach subiektywnych, a badanie jakości oleju w laboratorium to jest wymiar obiektywny. Przestrzeliłeś niestety.
  8. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    a mało to for olejowych jest gdzie pełno badań dostępnych? Masz nawet z naszego podwórka świeży odprysk oil-club. http://oil-club.pl/viewtopic.php?f=33&t=27 Przeczytaj sobie podsumowanie parametrów, ciekawe czy dalej będziesz potakiwał producentom, że 30kkm jest cacy...
  9. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    no tylko przeciętna osobówka ma 1/10-1/15 objętości oleju, a każą jej wytrzymać 1/3-1/4 tych przebiegów. Oleje do osobówek wcale nie są lepszej jakości, często wręcz przeciwnie.
  10. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    ale przecież to każdy wie, wie to też doskonale producent i zależy mu najbardziej z całej grupy aby te auta nie przetrwały 10lat i 300-400kkm przebiegu. Pytanie jest tylko czy się godzisz na takie podejście czy masz jakąś kulturę techniczną w sobie i nie dasz się wodzić za nos. tu się nic nie wyklucza bo to nie jest sytuacja 0-1. Sam producent w książkach daje Ci stado gwiazdek przy zaleceniach mając świadomość wielu zmiennych. Floty czy osób robiących bardzo duże przebiegi rocznie te zalecenia nie interesują, bo oni się pozbywają aut zanim zaczną sprawiać problemy. Kowalski to inna historia, bo jednak mało który Kowalski kupuje nowe auto na 2-3lata żeby zrobić nim 20-30kkm i pcha do ludzi. ja zakładam, że przy mojej obecnej eksploatacji to jest 10kkm, a nie 15kkm. Tu nie trzeba dużo, wystarczy wrzucić olej po 10kkm na badanie i będziesz wiedział ile z wyjściowych parametrów mu zostało. Olej w miarę zużycia zaczyna dość skokowo tracić parametry - oczywiście im lepszy tym ten próg jest dalej, ale on nadal jest. Nawet przy najdroższych olejach PAO/Estry to nie jest 30kkm.
  11. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    bo one nie padną po 100kkm, większość pewnie dojeździ nawet 200kkm - to nie jest problem pierwszego właściciela, pod warunkiem korzystania z auta gdzieś w tych widełkach. To jest norma obliczona na duże przebiegi (czyli mało zimnych rozruchów, długa praca w optymalnej temp silnika etc), nawet na początku tak było opisywane, czyli wszędzie tam gdzie olej nie jest tak degradowany paliwem. Przeniesienie tego na auto Kowalskiego, który jedzie z dzieckiem do szkoły/przedszkola 1-2km, potem do pracy może 5-10km, gdzieś tam po przysłowiowe bułki i koniec końców ten silnik nie jest porządnie dogrzany, paliwo nie ma jak odparować z oleju zwyczajnie wpływa na żywotność. Chcesz zmieniać co 30-40-50kkm to sobie zmieniaj, ale nie udowadniaj że to zdrowe dla silnika. Pogadaj sobie z dowolnym materiałowcem albo inżynierem maszyn to Cię wyśmieje z takimi argumentami. Podstawą obsługi maszyn ma być zachowanie ich trwałości i pełnej sprawności, a nie pośrednie programowanie wytrzymałości przez oszczędności.
  12. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    ale pytasz o ciężarówki czy osobówki, bo Ci się trochę linia z argumentem rozjechała...
  13. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    a ja z kolei czekałem na to... sprawdź sobie objętość układu i wielkość filtra, a potem podnoś argument ciężarówek... hint - producenci zmienili interwał, ale nie zmienili objętości filtrów, to jest czysto marketingowo-księgowy zabieg.
  14. Ozarek

    Producent wie lepiej :-(

    pomiędzy 10-15kkm albo co roku. szkoła falenicka i otwocka jedni wolą mieć świeży na zimę, drudzy wymienić na wiosnę bo po zimie jest mocno zdegradowany przez paliwo (gorzej dogrzany silnik, większe dawki etc)
  15. Ozarek

    Gruz 4x4 na ryby i grzyby ok. 10-15 kzł

    nie we wszystkich wersjach SLS był dodatkowy zbiornik, także 100% pewności daje identyfikacja po numerze, albo po sprężynie (i to jest pewniejsze)
×

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.