Jump to content

Ozarek

moderator
  • Content Count

    14364
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    18h 55m 26s

About Ozarek

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    SJ
  • Zainteresowania
    za duzo ;]
  • Car
    Subaru Forester 2.0 n/a MY02

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. no też nie do końca. Każdy olej traci swoje parametry wraz z użytkowaniem kwestia jest kiedy straci ich tak dużo, że zauważalnie zwiększa się zużycie elementów współpracujących albo zaczyna osiadać szlam w silniku. Na jednym oleju to się stanie szybciej, na innym wolniej ale to nie jest tak, że olej ma trzyma wyjściowe parametry przez 10kkm w mieście czy 20kkm w trasie. Ten po 20kkm w trasie może być gorszy niż po 10kkm w mieście bo np. uległ większej degradacji termicznej. Pomijam kompletnie wszelkie rozcieńczanie paliwem ect, bo tego się nie da uzależnić wprost od przebiegu tylko od sposobu użytkowania (krótkie odcinki).
  2. to jest marka niszowa wszędzie. W US akurat całkiem sporo jest Subaraków, w AUS mając blisko do JDM, a co za tym idzie limitowanych wersji. Kultem bym tego nigdzie nie nazwał, może pozornie, z zewnątrz ale tak naprawdę to jedni te auta lubią za trwałość, a inni za charakterystykę prowadzenia. bo tak jak Ci pisałem, każda marka ma takie elementy. Raz są bardziej innym razem mniej uciążliwe i rażące. Japońce generalnie tak mają, środek nie jest porywający. Ale to i tak nie jest taki toporny styl jak w podstawach skody/vw. otóż to. a jak to pisałem lata temu to mnie tu wyśmiewali, że się nie znam i kierownik jeździć nie potrafił bo xdrive wspaniały jest...
  3. z ceną zgoda, obecnie używki są niewspółmiernie drogie - ja wiem że generalnie podrożały używki, ale na Subaru widać to bardziej. Natomiast ta zaślepka... głupota, ale każda marka takie głupoty czasem produkuje. Jak odrzucasz auto z takiego powodu to nie jesteś racjonalny w podejściu...
  4. do wszystkiego trzeba podejść z głową. Jakieś wkładki z certyfikatem (do ubezpieczenia), nawiercanym kluczem i pinami zabezpieczającymi od góry. IMHO wystarczająco trudne do pikowania, a kosztowo nie ma tragedii.
  5. Napewno, ale tak jak wyżej Ci pisałem to jest zwykłe Denso nie TT. Ja niklowych TT nie polecam, a irydowych pakować do tego silnika nie ma sensu. Denso TT Niklowe K16TT Irydowe IK16TT Pewnie, że mogą być. Champion, Iskra. To nie jest jakiś wymagający silnik pod tym względem, jeżeli masz je pod ręką z pewnego źródła to bierz Ciężko mi powiedzieć, nigdy fanem/użytkownikiem Motula nie byłem. Wg. Mnie w popularnych liniach jest w nim więcej marketingu niż wartości. Którykolwiek wlejesz będzie ok.
  6. hydrauliczny układ sprzęgła wykorzystuje płyn hamulcowy, przy wymianie trzeba odkręcić odpowietrznik też tam żeby wymienić w nim płyn. GL5 Denso KPR16-U wśród 5w-40 to mało jest syntetyków, znakomita większość to HC, a już na pewno wszystkie popularnie to HC. 10w40 teraz bliżej do podłych minerałów niż półsyntetyków. Spod pokrywy się poci bo pewnie uszczelka jest już plastikowa. Kup nową, sprawdź przy okazji luzy zaworowe skręć wszystko. jakaś 3 rowkowa, która nie wisiała 2 lata na kołku w sklepie. W starszych silnikach można było delikatnie zebrać nóżki pokrywy żeby lepiej docisnęła uszczelkę, ale na początek daj nową uszczelkę, wyczyść wszystko dookoła i obserwuj.
  7. 5l starczy na wymianę, po wymianie przelać ponad MAX żeby układ się łatwiej odpowietrzył. ujdzie, ale pomyśl o przejściu na 5W40, jest lżejszy na zimno i obecnie lepszy jakościowo niż 10W40 DOT4 Pamiętaj o wysprzęgliku. Zwykłe NGK albo Denso. Denso TT sugeruję unikać, szczególnie przy LPG. Lej tą Tutelle i nie kombinuj.
  8. jakbyś doczytał co napisałem to byłoby miło. Wsadzili górę kasy w propagandę i zadziałało. Jeszcze 7lat temu to był najgorszy chinol i nawet w marketach to odradzali... Poczytaj sobie na forach, wszędzie piszą, że to chińczyk.
  9. to jest chinol, który długo powtarzał to co napisałeś i jak widać propaganda zadziałała... U mnie też Radaway od ca 6 lat, zero uwag. Nic nie odpadło, szkło nadal błyszczące
  10. po pierwsze który glikol (po temp to ja wiem który, ale jak już piszesz to pisz dokładnie) po drugie jaka proporcja wody do glikolu - glikol ma dość specyficzne właściwości i proporcja jest istotna. po trzecie temp wyparcia wody z mieszaniny to jest dopiero 140*C po czwarte lekkie nadciśnienie występujące w układzie zmienia temp. wrzenia medium. także jak chcesz coś podawać to rób to dokładnie...
  11. i Ty tym pojechałeś normalnie? Nie ma szans żeby to nie dawało wrażeń akustycznych i 'dziwnego' prowadzenia. Błotnik jest tak pogięty, że koło musiało dostać, widać zresztą po kącie pochylenia koła zgodność z uszkodzeniem.
  12. Archoil albo Xado z resztą nie miałem 'przyjemności'. Ostatecznie dosypać MoS2, ale to trochę chałupnicza metoda.
  13. nie ma takiego, paliwo odparuje po solidnym nagrzaniu w trasie. dlatego pisałem wcześniej, że przy takim charakterze użytkowania samochodu bez modyfikatora tarcia będą cierpiały na sucho wszystkie elementy współpracujące .
  14. jak wolisz w takim przekonaniu trwać to Twoja sprawa
  15. olej będzie mega rozcieńczony i właściwości smarne będą iluzoryczne. Właścicielowi obecnemu pewnie wystarczy do grobowej deski, ale przy takim założeniu to może go nie zmieniać wcale. trzeba kompletnie nie rozumieć pytania żeby takie wnioski wplatać w dyskusję
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.