Skocz do zawartości

Meriva spreżyny tylne


Ralph78

Rekomendowane odpowiedzi

Jako,że na przeglądzie wyszło że jedna jest pęknieta to wczoraj wymieniłem komplet. I teraz stuka przy przejeżdzaniu po hopkach i większych nierównościach. Najwięcej słychać jak auto podskakuje na hopce i opada. Wcześniej, nawet na pęknietej sprężynie, nie było nic słychać. Jadę po weekendzie z powrotem do mechanika żeby zerknął. Zły montaż czy coś nie halo z nowymi sprężynami ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Ralph78 napisał:

Jako,że na przeglądzie wyszło że jedna jest pęknieta to wczoraj wymieniłem komplet. I teraz stuka przy przejeżdzaniu po hopkach i większych nierównościach. Najwięcej słychać jak auto podskakuje na hopce i opada. Wcześniej, nawet na pęknietej sprężynie, nie było nic słychać. Jadę po weekendzie z powrotem do mechanika żeby zerknął. Zły montaż czy coś nie halo z nowymi sprężynami ?

Założył do góry nogami (da się - ze dwa miesiące temu testowałem taką Astrę) albo czegoś nie przykręcił :oki:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założył do góry nogami (da się - ze dwa miesiące temu testowałem taką Astrę) albo czegoś nie przykręcił :oki:.
Doświadczony i ogarnięty mechanik, jestem u niego klientem od ponad 10 lat. No nic wrócę do niego po weekendzie i będziemy szukać przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Ralph78 napisał:

Jako,że na przeglądzie wyszło że jedna jest pęknieta to wczoraj wymieniłem komplet. I teraz stuka przy przejeżdzaniu po hopkach i większych nierównościach. Najwięcej słychać jak auto podskakuje na hopce i opada. Wcześniej, nawet na pęknietej sprężynie, nie było nic słychać. Jadę po weekendzie z powrotem do mechanika żeby zerknął. Zły montaż czy coś nie halo z nowymi sprężynami ?

Takie rzeczy dzieją się, jak sprężyna jest zbyt twarda, lub za długa. W momencie odbicia koła od podwozia, czyli zjazd z krawężnika, zeskok z hopki itp, dłuższa sprężyna powoduje mocne wysunięcie tłoka amortyzatora i to on wali w skrajnym położeniu. Auto nie stoi za wysoko czasem? Do Merivy A tylne sprężyny są od 292 mm do 310 mm, do Merivy B wielkiego wyboru nie ma, ale różnice od 300 mm do 305 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rzeczy dzieją się, jak sprężyna jest zbyt twarda, lub za długa. W momencie odbicia koła od podwozia, czyli zjazd z krawężnika, zeskok z hopki itp, dłuższa sprężyna powoduje mocne wysunięcie tłoka amortyzatora i to on wali w skrajnym położeniu. Auto nie stoi za wysoko czasem? Do Merivy A tylne sprężyny są od 292 mm do 310 mm, do Merivy B wielkiego wyboru nie ma, ale różnice od 300 mm do 305 mm.
Wizualnie auto wygląda, że stoi tak samo. Meriva B tak nawiasem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, Ralph78 napisał:
1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:
Takie rzeczy dzieją się, jak sprężyna jest zbyt twarda, lub za długa. W momencie odbicia koła od podwozia, czyli zjazd z krawężnika, zeskok z hopki itp, dłuższa sprężyna powoduje mocne wysunięcie tłoka amortyzatora i to on wali w skrajnym położeniu. Auto nie stoi za wysoko czasem? Do Merivy A tylne sprężyny są od 292 mm do 310 mm, do Merivy B wielkiego wyboru nie ma, ale różnice od 300 mm do 305 mm.

Wizualnie auto wygląda, że stoi tak samo. Meriva B tak nawiasem.

To raczej coś innego, bo różnice 5 mm nie mają takiego wpływu na amorki. Musi to mechanik oblukać ponownie, czasami pierdoła do poprawki i będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.