wawo Napisano 1 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2019 Ręczny podobnież sprawdzany przy przeglądzie dwuletnim - podobnież okładziny ok, a że bierze wysoko, tak ma. W miesiąc po przeglądzie, może mniej, już kilkakrotnie zblokowało tylne koło, lewe. Na razie dało się odblokować. W garażu temp. dodatnia, wjazd przez gruntówkę (błoto, woda). Należy podejrzewać ręczny czy/i cylinderek, samoregulatory czy co tam się stało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2019 Jeśli blokuje po używaniu ręcznego, to wejście ośki dźwigni ręcznego do zacisku, ew. linka. Ale, żeby po dwóch latach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 2 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Zdecydowanie ręcznego. Być może jest to kwestia zabrudzeń - błoto, kałuże. Dzisiaj zrobiłem taki myk (przed ruszeniem): na max zaciągnięcie i opuszczenie 2 x, cofnął bez najmniejszego problemu. Placebo czy może to coś dać? Ręcznego nigdy na maksa nie zaciągam, wrzucania biegu nie lubię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 2 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2019 Jak najbardziej może dać, ale ja bym zdjął dźwigienkę ręcznego przy zacisku i zobaczył, czy ośką nie włazi ruda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 3 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia 2019 13 godzin temu, Orochimaru napisał: Jak najbardziej może dać, ale ja bym zdjął dźwigienkę ręcznego przy zacisku i zobaczył, czy ośką nie włazi ruda. Mam na uwadze wskazówki, nie chce mi się tracić połowy dnia - dziś też było ok. Poobserwuję czas jakiś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 28 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2019 (edytowane) Miałem tak samo po 8 miesiącach eksploatacji, szczególnie po zimie. W AJ trzeba raz na 18 m-cy czyścić tylne zaciski i będzie spokój. Kiedyś przegapiłem z braku czasu i tylne tarcze poszły na złom z przegrzania. Najwięcej brudu zbiera się na tych blaszkach metalowych i klocek nie cofa się. Edytowane 31 Stycznia 2019 przez robciolas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 26 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Dnia 1.01.2019 o 22:49, Orochimaru napisał: Jeśli blokuje po używaniu ręcznego, to wejście ośki dźwigni ręcznego do zacisku, ew. linka. Ale, żeby po dwóch latach? Oba tematy niby sprawdzone w ASO (tak, trzeba zmienić). Dziś po postoju dwudniowym nie pomogło nawet zaciągani i odpuszczanie recznego kilkukrotne. Jakieś zabrudzenia, wilgoć panie w taką pogodę, zimno-ciepło, jak sugerują? Czy niekoniecznie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 26 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2019 Zerknij przez felgę (jeśli masz alu), lub od tyłu, czy dźwignia przy zacisku zmienia położenie po zaciągnięciu i zwolnieniu ręcznego. Jeśli tak, to stoją klocki w prowadnicach. Jeśli nie, to będziesz widział, czy koniec linki cofnął się razem z dźwignią, czy wyszedł z ucha na jej końcu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 1 Marca 2019 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Dnia 26.02.2019 o 19:50, Orochimaru napisał: Zerknij przez felgę (jeśli masz alu), lub od tyłu, czy dźwignia przy zacisku zmienia położenie po zaciągnięciu i zwolnieniu ręcznego. Jeśli tak, to stoją klocki w prowadnicach. Jeśli nie, to będziesz widział, czy koniec linki cofnął się razem z dźwignią, czy wyszedł z ucha na jej końcu. nie stalowe 16, bedzie widać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 1 Marca 2019 Udostępnij Napisano 1 Marca 2019 Nie będzie. Ale wystarczy klęknąć i od tyłu widać całość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 23 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 23 Listopada 2019 Dnia 2.01.2019 o 19:42, Orochimaru napisał: Jak najbardziej może dać, ale ja bym zdjął dźwigienkę ręcznego przy zacisku i zobaczył, czy ośką nie włazi ruda. Zapewne miałeś rację. Dokładnie tak opisano proces niszczenia zacisku. Niestety nie mam kwitu "sprawdzić działanie ręcznego" podczas oddawania sam. na przegląd po drugim roku eksploatacji. Po przeglądzie po 3. roku (ASO 2) zostało to wpisane - jak się okazało zacisk jest do wymiany (w ramach gwarancji), a że jest do wymiany, to spowodował przegrzanie (i zarysowanie) tarczy (lewa strona, tył - klocków tam już nie ma). Sam. jest na rozszerzonej gwarancji (do 5 lat) i teraz pytanie kto za - ostatecznie - niedbalstwo ASO (ASO 1 - przestałem tam jeździć) podczas przeglądu w drugim roku będzie płacił. Konsekwencją zniszczonego zacisku jest wymiana tarczy i klocków (950 materiał, na allegro 880, zamiennik, powiedzmy, TRW 300+ oraz koszty robocizny). W pon. rozmowa z rzeczoznawcami, we wtorek (lub później) należy spodziewać się jakiejś decyzji Peugeota w tej sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blues_Brother Napisano 24 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 Dnia 1.01.2019 o 22:21, wawo napisał: Ręczny podobnież sprawdzany przy przeglądzie dwuletnim - podobnież okładziny ok, a że bierze wysoko, tak ma. W miesiąc po przeglądzie, może mniej, już kilkakrotnie zblokowało tylne koło, lewe. Na razie dało się odblokować. W garażu temp. dodatnia, wjazd przez gruntówkę (błoto, woda). Należy podejrzewać ręczny czy/i cylinderek, samoregulatory czy co tam się stało? żona tak miała ostatnio. rozwarstwiony klocek. serwis oczywiście zdziwiony bo 2/3 grubości pozostało, a klocek jeszcze fabryczny. w tym samym czasie jakaś pani wymieniała wszystkie bo też po 3 latach się rozpadły. serwis przewraca oczami i wciska, że to od złego hamowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 24 Listopada 2019 Autor Udostępnij Napisano 24 Listopada 2019 5 godzin temu, 111Zenek napisał: żona tak miała ostatnio. rozwarstwiony klocek. serwis oczywiście zdziwiony bo 2/3 grubości pozostało, a klocek jeszcze fabryczny. w tym samym czasie jakaś pani wymieniała wszystkie bo też po 3 latach się rozpadły. serwis przewraca oczami i wciska, że to od złego hamowania. Postawy ugodowej nie wykazuję w przypadku próby wciskania ciemnoty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 25 Listopada 2019 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2019 Dnia 01.01.2019 o 22:21, wawo napisał: Ręczny podobnież sprawdzany przy przeglądzie dwuletnim - podobnież okładziny ok, a że bierze wysoko, tak ma. W miesiąc po przeglądzie, może mniej, już kilkakrotnie zblokowało tylne koło, lewe. Na razie dało się odblokować. W garażu temp. dodatnia, wjazd przez gruntówkę (błoto, woda). Należy podejrzewać ręczny czy/i cylinderek, samoregulatory czy co tam się stało? Z tym recznym to chyba standardowa bolaczka Astry J... Ja mam niedługo 3-ci przegląd to poproszę żeby to zweryfikowali i wpisali w zleceniu. Daj znac jak się sprawa potoczyla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 14 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Dnia 25.11.2019 o 09:51, Maciej__ napisał: Z tym recznym to chyba standardowa bolaczka Astry J... Ja mam niedługo 3-ci przegląd to poproszę żeby to zweryfikowali i wpisali w zleceniu. Daj znac jak się sprawa potoczyla Peugeot wymienił w ramach gwarancji uszkodzony zacisk, tarcze i klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Peugeot wymienił w ramach gwarancji uszkodzony zacisk, tarcze i klocki. Peugeot??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Peugeot przejął Opla więc resztę też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 Peugeot przejął Opla więc resztę też.No tak nie do końca... Jeśli już to PSA przejęło Opla a nie Peugeot ale u mnie nadal Opel działa jako Opel...Chyba żaden mi znane dealer nie przemianowal się na Puga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
balus Napisano 14 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 (edytowane) Skrót myślowy PSA=Peugeot. U mnie też działa Opel jako Opel ale myślę że Opel jest teraz marką PSA. Edytowane 14 Grudnia 2019 przez balus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wawo Napisano 14 Grudnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 14 Grudnia 2019 22 minuty temu, balus napisał: Skrót myślowy PSA=Peugeot. U mnie też działa Opel jako Opel ale myślę że Opel jest teraz marką PSA. Właśnie. Zmian właściciela pociągnęła za sobą zmianę i innych pionów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vtorek Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 Tylne hamulce w Astrze to generalnie są problematyczne. U mnie co chwilę hamulce z tyłu się blokują i efekt jest taki że przypalają się klocki no i hamulce piszczą. Na kilka miesięcy pomaga dokładne rozłożenie zacisków i smarowanie. Ostatnio robiłem to we wrześniu ale już widzę że problem powrócił bo zaczynają znów popiskiwać. Auto ma ledwo 50 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.