Camel Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 Będę wymieniał w nowym samochodzie olej (benzin/wolnossak) i w specyfikacji jest ACEA A5. Z poprzedniego auta został mi pełen syntetyk 5w40 ACEA A3. Czy mogę go wlać ? PS Dodam, że poprzedni model tego auta z takim silnikiem miał w instrukcji normę A3. hmmm Mam dylemat dyletanta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 28 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 (edytowane) Możesz. Spali Ci minimalnie więcej paliwa, ale silnikowi nic nie będzie. Edytowane 28 Kwietnia 2019 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 28 Kwietnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2019 15 minut temu, grogi napisał: Możesz. Spali Ci minimalnie więcej paliwa, ale silnikowi nic nie będzie. Śmigam na podtlenku LPG i dodatkowo zastanawiam się po ilu kilometrach zmienić olej na nowy. W dieslu zmieniałem 1 raz po 15 000, w jednej benzin po 3 000, w kolejnej po 1 700, w seju chyba po 1 200 bo uszczelke pod głowicą wydmuchało I tak generalnie jak pamiętam to w dieslach zmieniałem 1 raz po 15, a w benzynach od 1 000 do 3 000 od zakupu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 17 Maja 2020 Udostępnij Napisano 17 Maja 2020 Odgrzebuję temat. Po wątku z migającą kontrolką oleju w było stwierdzenie mechanika, że kolega zalał za dobry olej , tchnęło mnie żeby się zapytać. Mam dwa samochody, do których są różne specyfikacje oleju. Mazda 2 DE 1.3 86KM z zalecanym olejem 5w30 ACEA A3 i Ford 1.6 EB z zalecanym olejem 5w30 ACEA A5. Kiedyś tego się trzymałem, ale od dwóch lat zrezygnowałem z trzymania dwóch różnych olejów. W Mazdzie przeszedłem na olej od Forda, czyli Castrol Professional 5w30 A5. Czy to nie szkodzi silnikowi Mazdy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2020 Udostępnij Napisano 17 Maja 2020 @Jarek_JD ACEA A5 jest olejem lekkobieżnym, ma obniżoną lepkość w wysokich temperaturach, ale do silnika Mazdy można go lać, bo jest dopuszczony przez producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Maja 2020 Udostępnij Napisano 17 Maja 2020 29 minut temu, Jarek_JD napisał: Odgrzebuję temat. Po wątku z migającą kontrolką oleju w było stwierdzenie mechanika, że kolega zalał za dobry olej , tchnęło mnie żeby się zapytać. Mam dwa samochody, do których są różne specyfikacje oleju. Mazda 2 DE 1.3 86KM z zalecanym olejem 5w30 ACEA A3 i Ford 1.6 EB z zalecanym olejem 5w30 ACEA A5. Kiedyś tego się trzymałem, ale od dwóch lat zrezygnowałem z trzymania dwóch różnych olejów. W Mazdzie przeszedłem na olej od Forda, czyli Castrol Professional 5w30 A5. Czy to nie szkodzi silnikowi Mazdy? W tą stronę szkodzi. Przejście z A5 na a3/B4 jest nieszkodliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 17 Maja 2020 Udostępnij Napisano 17 Maja 2020 15 minut temu, grogi napisał: W tą stronę szkodzi. Przejście z A5 na a3/B4 jest nieszkodliwe. Tylko w tym przypadku nic nie powinno się wydarzyć, silniki Mazdy/Forda od dawna są przystosowane do olejów A5. W rzeczonej Maździe był dopuszczony chyba nawet 0w20. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 (edytowane) 23 godziny temu, kaczorek79 napisał: Tylko w tym przypadku nic nie powinno się wydarzyć, silniki Mazdy/Forda od dawna są przystosowane do olejów A5. "Nie powinno się nic wydarzyć" Wiesz może, gdzie to można potwierdzić / sprawdzić, że A5 pasuje do mojego silnika? Jeżeli będzie taka potrzeba, wrócę do dwóch różnych olejów. Edytowane 18 Maja 2020 przez Jarek_JD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 18 Maja 2020 Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Autodata, Workshopdata. To taka instrukcja do każdego auta aktualizowana co roku. Jest jak byk napisane, olej ACEA A5/B5. W instrukcji papierowej sprzed kilkunastu lat nic się nie zaktualizuje. Obecnie, już od dwóch dekad wszystkie silniki benzynowe Mazdy i Forda mogą trzymać się normy A5. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.