Skocz do zawartości

Multijet ciężko odpala na zimno


awruK

Rekomendowane odpowiedzi

Multijet 1,9 zaczął strasznie cieżko palić na zimno. Generalnie wcześniej wysypana była jedna świeca żarowa, ale od dziś z odpalaniem zrobił się dramat. Wystartował dopiero bo paru minutach kręcenia. Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, cesarz napisał:

A pod odpaleniu - chodzi normalnie? Nie dymi? Egr czyściłeś - może się zaciał?

 

Chodzi normalnie, nie dymi bardziej niż dymił. Podepnę go popołudniu pod MES. Może coś wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Lupus napisał:

Multijet 1,9 zaczął strasznie cieżko palić na zimno. Generalnie wcześniej wysypana była jedna świeca żarowa, ale od dziś z odpalaniem zrobił się dramat. Wystartował dopiero bo paru minutach kręcenia. Co to może być?

Takie coś miałem przy zapchanym EGR. Jak już odpalił to miał bardzo spowolnioną reakcję na dodanie gazu.

Jeśli to 115KM to można całkowicie zaślepić EGR i sprawdzić (podkładki były kiedyś do kupienia na allegro/olx/itp) - komputer nie będzie protestował. Świece żarowe nie powinny robić mu wielkiego problemu jeśli nie ma mrozów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
17 minut temu, Azbest napisał:

Takie coś miałem przy zapchanym EGR. Jak już odpalił to miał bardzo spowolnioną reakcję na dodanie gazu.

Jeśli to 115KM to można całkowicie zaślepić EGR i sprawdzić (podkładki były kiedyś do kupienia na allegro/olx/itp) - komputer nie będzie protestował. Świece żarowe nie powinny robić mu wielkiego problemu jeśli nie ma mrozów. 

Wersja 150 KM. Coś z tym EGR jest na rzeczy...

Troge błędów nawaliło.8]

image.png.d3367859a0f50e882d1e8256fb10d316.png

I tu nasuwa się pytanie. Czy takie otwarcie EGR na wolnych obrotach jest ok?

image.png.edfab666884d97a8a0c68bc10c885001.png

Edytowane przez Lupus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Lupus napisał:

Wersja 150 KM. Coś z tym EGR jest na rzeczy...

Troge błędów nawaliło.8]

image.png.d3367859a0f50e882d1e8256fb10d316.png

I tu nasuwa się pytanie. Czy takie otwarcie EGR na wolnych obrotach jest ok?

image.png.edfab666884d97a8a0c68bc10c885001.png

Tego nie wiem, ale ja bym się nie bawił, tylko go oddał EGR doczyszczenia ... od tego trzeba zacząć

W tych starszych JTD mogłeś go zaślepić - te nowsze multijety chyba wymagają już przepływu, żeby komputer nie wywalał błędu, wiec i tak musisz go wyczyścić/naprawić/odblokować

 

To są stałe błędy, czy nie wyczyściłeś ich? Może wyczyść wszystko i niech jeszcze raz wyskoczą - zobaczysz co go tak na prawdę boli.

Edytowane przez Azbest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Azbest napisał:

Tego nie wiem, ale ja bym się nie bawił, tylko go oddał EGR doczyszczenia ... od tego trzeba zacząć

W tych starszych JTD mogłeś go zaślepić - te nowsze multijety chyba wymagają już przepływu, żeby komputer nie wywalał błędu, wiec i tak musisz go wyczyścić/naprawić/odblokować

 

To są stałe błędy, czy nie wyczyściłeś ich? Może wyczyść wszystko i niech jeszcze raz wyskoczą - zobaczysz co go tak na prawdę boli.

P401 jest stały reszta znikła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy błędzie P0401 czyszczenie może być bezskuteczne. Jakbyś jednak się skusił to poszukaj na YT manual, w którym pokazano jak się w pełni regeneruje zawór metodą "fabryczną", czyli wraz z wykonaniem otworu technologicznego w korpusie cewki, wybiciem trzpienia i jego polerowaniu. Samo czyszczenie grzybka niewiele daje. 

Masz tam jeszcze błąd związany z nieprawidłowym ciśnieniem na listwie CR. To również może skutkować ciężkim odpalaniem. Jeśli nie wygenerował go EGR, to być może czujnik domaga się wymiany. Sprawdź ponownie błędy za kilka dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/458460-egr-w-19-fiatopel/

 

ja u siebie w 1.9 JTD miałem ten sam błąd chyba, ale go zregenerowałem sam, bo 5 stówek mi się nie widziało, od tamtego posta, do tej pory działa

 

generalnie nalezałoby go wyjąć albo sprawdzić jak auto pracuje czy w ogóle zmieniają się wartości otwarcia zaworu, jak stoi, to pewnie jest zablokowany

moze sie przycial w pozycji otwartej i sie dusi przy rozruchu własnymi spalinami

 

jak masz pare kluczy i troche zdolności manualnych to go wyciągniesz w mniej niż 30 minut

 

czujnik temperatury wody widze tez jest, sprawdź na zimnym silniku jaką ECU widzi temperature, jak widzi 80 stopni to odepnij wtyczkę i zobacz czy wtedy odpali na zimnym łatwiej ;] 

Edytowane przez Cinos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Epilog historii:

Wyczyściłem EGR i jeszcze się pogorszyło.;l  Wstawiłem więc auto do mechanika. Okazało się że:

-wcześniej była już zamontowana niepełna zaślepka EGR (aby nie wywalał błędu) ale się przepaliła

- wyczyszczenie zawalonego egr pogorszyło sprawę po poprawiło przepływ a egr był trafiony.;l

- mechanik założył pełną zaślepkę co niestety wiąże się z błędem zbyt małego przepływu i zapalonym check engine ale auto śmiga jak nowe. W wolnej chwili muszę podjechać do magika i wyłączyć go w ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Lupus napisał:

Epilog historii:

Wyczyściłem EGR i jeszcze się pogorszyło.;l  Wstawiłem więc auto do mechanika. Okazało się że:

-wcześniej była już zamontowana niepełna zaślepka EGR (aby nie wywalał błędu) ale się przepaliła

- wyczyszczenie zawalonego egr pogorszyło sprawę po poprawiło przepływ a egr był trafiony.;l

- mechanik założył pełną zaślepkę co niestety wiąże się z błędem zbyt małego przepływu i zapalonym check engine ale auto śmiga jak nowe. W wolnej chwili muszę podjechać do magika i wyłączyć go w ECU.

Jak chodził trzpień elektromagnesu? Bezwładnie z oporem kiedy go wciskałes? I odbijał sam?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 8.06.2019 o 04:14, HARDTECHNO napisał:

Jak chodził trzpień elektromagnesu? Bezwładnie z oporem kiedy go wciskałes? I odbijał sam?

Po wybiciu i wypolerowaniu odbijał sam i chodził ładnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.06.2019 o 20:57, Lupus napisał:

Epilog historii:

Wyczyściłem EGR i jeszcze się pogorszyło.;l  Wstawiłem więc auto do mechanika. Okazało się że:

-wcześniej była już zamontowana niepełna zaślepka EGR (aby nie wywalał błędu) ale się przepaliła

- wyczyszczenie zawalonego egr pogorszyło sprawę po poprawiło przepływ a egr był trafiony.;l

- mechanik założył pełną zaślepkę co niestety wiąże się z błędem zbyt małego przepływu i zapalonym check engine ale auto śmiga jak nowe. W wolnej chwili muszę podjechać do magika i wyłączyć go w ECU.

czyli będziesz nas truć bo szkoda Ci kasy? ;] 

 

swoja droga jak wyjales EGR nie widzac zaslepki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.