awruK Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Multijet 1,9 zaczął strasznie cieżko palić na zimno. Generalnie wcześniej wysypana była jedna świeca żarowa, ale od dziś z odpalaniem zrobił się dramat. Wystartował dopiero bo paru minutach kręcenia. Co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 A pod odpaleniu - chodzi normalnie? Nie dymi? Egr czyściłeś - może się zaciał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 41 minut temu, cesarz napisał: A pod odpaleniu - chodzi normalnie? Nie dymi? Egr czyściłeś - może się zaciał? Chodzi normalnie, nie dymi bardziej niż dymił. Podepnę go popołudniu pod MES. Może coś wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 1 godzinę temu, Lupus napisał: Multijet 1,9 zaczął strasznie cieżko palić na zimno. Generalnie wcześniej wysypana była jedna świeca żarowa, ale od dziś z odpalaniem zrobił się dramat. Wystartował dopiero bo paru minutach kręcenia. Co to może być? Takie coś miałem przy zapchanym EGR. Jak już odpalił to miał bardzo spowolnioną reakcję na dodanie gazu. Jeśli to 115KM to można całkowicie zaślepić EGR i sprawdzić (podkładki były kiedyś do kupienia na allegro/olx/itp) - komputer nie będzie protestował. Świece żarowe nie powinny robić mu wielkiego problemu jeśli nie ma mrozów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 (edytowane) 17 minut temu, Azbest napisał: Takie coś miałem przy zapchanym EGR. Jak już odpalił to miał bardzo spowolnioną reakcję na dodanie gazu. Jeśli to 115KM to można całkowicie zaślepić EGR i sprawdzić (podkładki były kiedyś do kupienia na allegro/olx/itp) - komputer nie będzie protestował. Świece żarowe nie powinny robić mu wielkiego problemu jeśli nie ma mrozów. Wersja 150 KM. Coś z tym EGR jest na rzeczy... Troge błędów nawaliło. I tu nasuwa się pytanie. Czy takie otwarcie EGR na wolnych obrotach jest ok? Edytowane 7 Maja 2019 przez Lupus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 (edytowane) 11 minut temu, Lupus napisał: Wersja 150 KM. Coś z tym EGR jest na rzeczy... Troge błędów nawaliło. I tu nasuwa się pytanie. Czy takie otwarcie EGR na wolnych obrotach jest ok? Tego nie wiem, ale ja bym się nie bawił, tylko go oddał EGR doczyszczenia ... od tego trzeba zacząć W tych starszych JTD mogłeś go zaślepić - te nowsze multijety chyba wymagają już przepływu, żeby komputer nie wywalał błędu, wiec i tak musisz go wyczyścić/naprawić/odblokować To są stałe błędy, czy nie wyczyściłeś ich? Może wyczyść wszystko i niech jeszcze raz wyskoczą - zobaczysz co go tak na prawdę boli. Edytowane 7 Maja 2019 przez Azbest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 11 minut temu, Azbest napisał: Tego nie wiem, ale ja bym się nie bawił, tylko go oddał EGR doczyszczenia ... od tego trzeba zacząć W tych starszych JTD mogłeś go zaślepić - te nowsze multijety chyba wymagają już przepływu, żeby komputer nie wywalał błędu, wiec i tak musisz go wyczyścić/naprawić/odblokować To są stałe błędy, czy nie wyczyściłeś ich? Może wyczyść wszystko i niech jeszcze raz wyskoczą - zobaczysz co go tak na prawdę boli. P401 jest stały reszta znikła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 3 minuty temu, Lupus napisał: P401 jest stały reszta znikła. to w zasadzie nie ma wątpliwości - ogarnij mu kąpiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Przy błędzie P0401 czyszczenie może być bezskuteczne. Jakbyś jednak się skusił to poszukaj na YT manual, w którym pokazano jak się w pełni regeneruje zawór metodą "fabryczną", czyli wraz z wykonaniem otworu technologicznego w korpusie cewki, wybiciem trzpienia i jego polerowaniu. Samo czyszczenie grzybka niewiele daje. Masz tam jeszcze błąd związany z nieprawidłowym ciśnieniem na listwie CR. To również może skutkować ciężkim odpalaniem. Jeśli nie wygenerował go EGR, to być może czujnik domaga się wymiany. Sprawdź ponownie błędy za kilka dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 W 150 też mozęsz zaślepić EGR bez konskwencji. Znaczy - będzie check engine sie palił ale nic więcej -> prosty sposób żeby zobaczyć czy tu jest faktycznie problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 (edytowane) https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/458460-egr-w-19-fiatopel/ ja u siebie w 1.9 JTD miałem ten sam błąd chyba, ale go zregenerowałem sam, bo 5 stówek mi się nie widziało, od tamtego posta, do tej pory działa generalnie nalezałoby go wyjąć albo sprawdzić jak auto pracuje czy w ogóle zmieniają się wartości otwarcia zaworu, jak stoi, to pewnie jest zablokowany moze sie przycial w pozycji otwartej i sie dusi przy rozruchu własnymi spalinami jak masz pare kluczy i troche zdolności manualnych to go wyciągniesz w mniej niż 30 minut czujnik temperatury wody widze tez jest, sprawdź na zimnym silniku jaką ECU widzi temperature, jak widzi 80 stopni to odepnij wtyczkę i zobacz czy wtedy odpali na zimnym łatwiej Edytowane 8 Maja 2019 przez Cinos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 7 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2019 Epilog historii: Wyczyściłem EGR i jeszcze się pogorszyło. Wstawiłem więc auto do mechanika. Okazało się że: -wcześniej była już zamontowana niepełna zaślepka EGR (aby nie wywalał błędu) ale się przepaliła - wyczyszczenie zawalonego egr pogorszyło sprawę po poprawiło przepływ a egr był trafiony. - mechanik założył pełną zaślepkę co niestety wiąże się z błędem zbyt małego przepływu i zapalonym check engine ale auto śmiga jak nowe. W wolnej chwili muszę podjechać do magika i wyłączyć go w ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2019 7 godzin temu, Lupus napisał: Epilog historii: Wyczyściłem EGR i jeszcze się pogorszyło. Wstawiłem więc auto do mechanika. Okazało się że: -wcześniej była już zamontowana niepełna zaślepka EGR (aby nie wywalał błędu) ale się przepaliła - wyczyszczenie zawalonego egr pogorszyło sprawę po poprawiło przepływ a egr był trafiony. - mechanik założył pełną zaślepkę co niestety wiąże się z błędem zbyt małego przepływu i zapalonym check engine ale auto śmiga jak nowe. W wolnej chwili muszę podjechać do magika i wyłączyć go w ECU. Jak chodził trzpień elektromagnesu? Bezwładnie z oporem kiedy go wciskałes? I odbijał sam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
awruK Napisano 9 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 Dnia 8.06.2019 o 04:14, HARDTECHNO napisał: Jak chodził trzpień elektromagnesu? Bezwładnie z oporem kiedy go wciskałes? I odbijał sam? Po wybiciu i wypolerowaniu odbijał sam i chodził ładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinos Napisano 9 Czerwca 2019 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 Dnia 7.06.2019 o 20:57, Lupus napisał: Epilog historii: Wyczyściłem EGR i jeszcze się pogorszyło. Wstawiłem więc auto do mechanika. Okazało się że: -wcześniej była już zamontowana niepełna zaślepka EGR (aby nie wywalał błędu) ale się przepaliła - wyczyszczenie zawalonego egr pogorszyło sprawę po poprawiło przepływ a egr był trafiony. - mechanik założył pełną zaślepkę co niestety wiąże się z błędem zbyt małego przepływu i zapalonym check engine ale auto śmiga jak nowe. W wolnej chwili muszę podjechać do magika i wyłączyć go w ECU. czyli będziesz nas truć bo szkoda Ci kasy? swoja droga jak wyjales EGR nie widzac zaslepki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.